Wymiana żarówek - MK VII

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Od razu mówię, że jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o samochody. Dzisiaj rano jak włączyłem światła to po 5 sek jedno zgasło. Nie mam światła (krótkie, bo postojówki i długie jest) w lewej (od strony pasażera) lampie. Czy ktoś mógłby odjaśnić wymianę (??), bo jak o 18 (koniec pracy) próbowałem zmieniać to otworzyłem klapę i zamknąłem ją bo po ciemku to nic nie zrobię a z poprzednich tematów wynika że nawet za dnia jest ciężko. Więc poproszę opis wymiany żarówki w MK VII.
Pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: VeGeTa dnia 2006-12-12 20:32:44 ]
  
 
Jak zdejmiesz klapę od reflektora to musisz najpierw zdjąć kostkę z przewodami która "siedzi" na żarówce a następnie odchylasz delikatnie w bok taki drucik - zaczep siedzący bezpośrednio na kołnierzu żarówki. Jak się przyjrzysz to go zobaczysz (nie rób tego po ciemku!!!!). Drucik odczepiasz w bok z zaczepu, odchylasz go do tyłu i już żarówkę masz wyjętą. Żarówka H4 o ile dobrze pamiętam.
  
 
tak ... zarowka to h4 ... po odpieciu kostki proponuje jeszcze zdjac gumowy kolnierz uszczelniajacy chyba ze zejdzie razem z kostka ... jutro wkleje fotki jesli chcecie bo wlasnie jeden z kolegow mnie pytal o to samo.
  
 
cała wymiana jest bardzo prosta. Ja wymieniałem po ciemku (latarka) i zajęło mi to jakieś 5 min.
  
 
zgoda ... ale sa ludzie, ktorzy mieliby z tym problem w dzien a takim tez trzeba pomagac
  
 
Cytat:
2006-12-12 20:32:05, VeGeTa pisze:
Witam Od razu mówię, że jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o samochody. Dzisiaj rano jak włączyłem światła to po 5 sek jedno zgasło. Nie mam światła (krótkie, bo postojówki i długie jest) w lewej (od strony pasażera) lampie. Czy ktoś mógłby odjaśnić wymianę (??), bo jak o 18 (koniec pracy) próbowałem zmieniać to otworzyłem klapę i zamknąłem ją bo po ciemku to nic nie zrobię a z poprzednich tematów wynika że nawet za dnia jest ciężko. Więc poproszę opis wymiany żarówki w MK VII. Pozdrawiam [ wiadomość edytowana przez: VeGeTa dnia 2006-12-12 20:32:44 ]



Ja jeszcze dodam bo nikt tego nie napisał. Nie wolno łapać żarówki za szkło. Wolno tylko za jej metalową część a najlepiej tylko za jej tył (te trzy metalowe kóńcówki w które przyczepia się kostkę z kablami).
  
 
Cytat:
2006-12-13 23:22:03, Pre100n pisze:
tak ... zarowka to h4 ... po odpieciu kostki proponuje jeszcze zdjac gumowy kolnierz uszczelniajacy chyba ze zejdzie razem z kostka ... jutro wkleje fotki jesli chcecie bo wlasnie jeden z kolegow mnie pytal o to samo.




Pre100n ... czekam na ładne zdjecia obiecywales na czacie
  
 
Obeecywalem, ale dopiero dzisiaj wieczorem bede mial aparat wiec beda wieczorem ... komorka probowalem, ale nic kompletnie nie widac wiec szkoda czasu
  
 
Czekam na dzisiejsze zdjecia pogoda byla ladna wiec powinienes widziec wszystko
  
 
fotki sa zrobione ... adres do pobrania fotek
Foteczki
  
 
Witam
Dzięka za wszystkie rady i zdjęcia.
Żaróweczka już wymieniona tylko jedną mam białą a drugą niebieską :/. Nie będzie się o to policja czepiać?
Pozdrawiam
  
 
Pre100n dzieki wielkie za pomoc...


co do pytania o policje... to jezeli maja homologacja to nic nie moga ci zrobic. z tego co wiem
  
 
Zwracam uwagę na fakt, że H4 można wsadzić odwrotnie i wtedy świecisz Panu Bogu w okno. Ja przyjechałem swoim Escortem z Niemiec, po drodze dziwiłem się, że światła oświetlały bardzo wysokie tablice nad autostradą, ale miałem dociążony bagażnik w kombi i brak regulatora świateł w kabinie, więc myślałem że ten typ tak ma. Nikt mi nie sygnalizował na drodze, że go oślepiam. Dopiero na przeglądzie w Polsce, stwierdził to diagnosta. Teoretycznie jest zabezpieczenie, ale jak widać Turek potrafi...
  
 
nie wiem dlaczego ale nie moge pobrac pliku.
tez tak macie?
  
 
Wymień od razu drugą - padnie za tydzien max
  
 
w ogóle cza chyba 2 naraz ?czy nie ?
polecam phillips gt130
  
 
Cytat:
2007-02-08 20:02:56, CKsrv pisze:
Wymień od razu drugą - padnie za tydzien max




skad ta teoria?
  
 
mozna dac jeszcze raz te fotki bowiem mi dzisiaj tez padla zarowka i bede musial jutro wymienic a nigdy wczesniej tego nie robilem
  
 
BUGZ: ponieważ między żarówkami dobrej klasy nie ma dużych różnic w wykonaniu i trwałości. Im bliżej siebie się przepalają tym lepiej świadczy to o ich jakości.

Duża różnica w trwałości markowych żarówek może powstać w aucie, gdzie coś jest nie tak z instalacją elektryczna i każda z żarówek zasilana jest inaczej. Może to być inne napięcie (nawet 0,1V robi różnice) Albo mogą to być wahania napięcia.
  
 
Ma ktos link do zdjec z tej fotorelacji bo ten co jest podany to nie dziala