Temperatura

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Moze ktos z was mial podobny problem i pomoze mi bo blakanie sie po warsztatach chyba nie ma sensu.
A mianowicie mam problem z nagrzewaniem sie silnika tzn. kiedy jade do wawki (z milanowka to ok 30 km) wskazowka lekko wychyla sie z minimalnego polozenia, wystarczy ze stane w korku i jest prawie na maksa to samo sie dzialo jak zaslonilem chlodnice prawie natychmiast wzroslo na maks.


Czy to jest termostat?


Ps. co do warsztatow to za czesc o nazwie "czujnik otwarcia przepustnicy" w serwisie na jagielonskiej chcieli 160 zl + robocizna czyli ok 200 zl. cena w sklepie 130 i doslownie 4 minuty wymiana :
  
 
Hmmm, cos mi to nie wyglada tylko na termostat.... Bo jesli jest tak jak mowisz to termostat musi sie szybko otwierac, bo zanim sie nagrzeje silnik, to puszcza juz borygo do chłodnicy i jest niska temp... Ale czemu wtedy temp bylaby maksymalna w korku
Tak se pomyslalem i :
- to moze byc termostat - niska temperatura w drodze do wawy
- sprawdz bezpieczniki! te kolo kierownicy z lewej strony! tez tak kiedys mialem ze mi sie grzal do czerwonej kreski - to byla wina spalonych bezpiecznikow (szukaj na tej rozpisce "blown heater" o ile dobrze pamietam, ale dla pewnosci sprawdz wszystkie) - nie dzialajacy wentylator - to moze byc przyczyna grzania sie w korkach.
Kiedy wymieniales pompe wodna?
P.s. czemu wymieniales czujnik polozenia przepustnicy? jakie byly objawy?

[ wiadomość edytowana przez: Krawat dnia 2002-11-06 13:02:58 ]
  
 
Palila sie ikonka silnika na desce, czasami gasla po przekroczeniu 3500 tys/obr a czasami palila sie caly czas( wydaje mi sie rowniez ze zimny silnik troszeczke szarpal)
 
 
Z temperaturą silnika to typowe objawy padniętego termostatu. W korku sie grzeje, bo gdy stoisz powietrze nie przepływa przez chłodnice, podobnie jak po zasłonięciu jej tekturą. Temat termostatu był już wielokrotnie przerabiany, poszukaj

RS
 
 
Na 120 % termostat, miałem takie same objawy, polecam oplowski.
  
 
Zdecydowanie odradzam praktyki z "tekturowaniem" przed chłodnicą.
Jest to tak jak jeżdżenie w nocy w ciemnych okularach.

[ wiadomość edytowana przez: Veteran dnia 2002-11-07 12:03:51 ]
  
 
tekturka a fee... wyrgrzebywac trza potem jak zamoknie i wlezie w chlodnice. mam lepszy sposob a mianowicie folia ktora wytrzymuje 240 stopni i wrazie potrzeby demonuje to sie w przeciagu 15 sek. miedzy przednia belka a chlodnica jest tak malo miejsca ze wystarczy zamocowac to na 2 slownie dwoch spinaczach do bielizny (drzewnianych) stosuje to od 3 lat i jakos dziala
prowizorki sa najlepsze
  
 
O.K. ale tak na upartego.

Co do tektury to nie miałem na myśli tej tektury falistej, która tak właśnie robi fee.. po działaniu wody.

Przecież wystarczy wymienić termostat np. od 92*C i masz bracie spokój , i temperatura w tym czasie na wskaźniku bez względu na temperaturę zewnętrzną i korki na drodze ma wartość stałą tj. na połowie skali.
W kabinie natomiast w czasie jazdy nie wytrzymasz z gorąca mając pokrętło regulacji na maxa.
  
 
heh nie wiem jak u Was ale ja wymieniałem jush termostat i cały czas to samo albo sie nagrzewa do czerowności albo grzeje sie przez 20 min (chyba jakis chumorzasy czy co ???!!!)
  
 
A może warto sprawdzić bezpiecznik od wentylatora chłodnicy? R.K.
 
 
A,.. w jakim celu ???
  
 
Czy jest mozliwe aby wentylator krecil sie w druga strone?? i od czego by to moglo byc prosze o szybka odpowiedz
  
 
Może - wystarczy, że + z - zamienisz i np. żarówka zamiast świecić światłem jasnym, będzie świeciła światłem czarnym.
  
 
Cytat:
2007-05-24 18:57:42, kgosk pisze:
Czy jest mozliwe aby wentylator krecil sie w druga strone?? i od czego by to moglo byc .........


Mikołaj Kopernik "O obrotach ciał niebieskich" Tam są opisane zależności
  
 
  
 
Cytat:
2002-11-06 13:02:09, Krawat pisze:
(...(szukaj na tej rozpisce "blown heater" (...)


Wysadzona nagrzewnica
Sory NMSP. Tak śmieznie wyszło...
  
 
Cytat:
2007-05-24 19:01:31, piotr_ek pisze:
Może - wystarczy, że + z - zamienisz i np. żarówka zamiast świecić światłem jasnym, będzie świeciła światłem czarnym.



Naprawdę dobre
  
 
Cytat:
2007-05-24 18:57:42, kgosk pisze:
Czy jest mozliwe aby wentylator krecil sie w druga strone?? i od czego by to moglo byc prosze o szybka odpowiedz



jeśli zamienisz kabelki to wentylator będzie dmuchał w drugą stronę - to logiczne.
Wentylator na skraplaczu (ten z przodu) tworzy pewne zawirowania i wydaje się, że dmucha on w przód. Jest to tylko złudzenie
  
 
Cytat:
2007-05-25 10:59:14, Robert_S pisze:
jeśli zamienisz kabelki to wentylator będzie dmuchał w drugą stronę - to logiczne.



Nie nadajesz się na Moda... za nudny jesteś, a my tu jazdę niekiepską mieliśmy!
  
 
Cytat:
2007-05-25 11:26:22, piotr_ek pisze:
Nie nadajesz się na Moda... za nudny jesteś, a my tu jazdę niekiepską mieliśmy!