Przyśpieszenie w atosiku

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam serdecznie,
od kilku dni jestem posiadaczem Atosa, i niestety zauważyłem iż coś nie tak dzieje się z silnikiem podczas przyśpieszania, otóż po wrzuceniu czwórki lub piatki i gwałtownym przyciśnięciu pedału gazu silnik wyje zupełnie jak na jałowym biegu, auto przyspiesza co prawda ale po delikatnym dociskaniu gazu. Czy to normale i ten typ tak ma? czy już mam szykować kasę na wizytę w warsztacie?
dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam!

chyba sprzeglo ci sie slizga troszke.
sprzeglo sie skonczylo

dzięki za odpowiedź,
ale czy mógłbys powiedzieć mi coś więcej na temat tego sprzęgła bo niestety jestem zielony-- co znaczy że się ślizga i co trzeba zrobić żeby było ok.
pozdrawiam,

sprzeglo przenosi naped silnika na skrzynie. gdy sie zuzyje to silnik nie przenosi obrotow na skrzynie lub tez slizgajac sie przenosi obroty zaleznie od obciazenia. stad IV i V bieg silnik wtedy ma ciezko. Trzeba wymienic tarcze sprzegla czasami razem z dociskiem i zawsze lozysko oporowe docisku.

ok, teraz już wiem na czym stoję, ale zapytam jeszcze czy można z tym jeszcze jeździć jakiś czas nie narażając się na jakąś poważniejszą awarię czy raczej prosto do mechannika
pozdrawiam,

ja kiedys toyota latalem tak przez 1 rok. raczej nic sie nie stanie jak bedziesz delikatnie jezdzil a jak poszalejesz to zjarasz doszczetnie tarcze i wogule autko nie bedzie jezdzilo.

To na dwojce sie nie slizga ?

generalnie do trójki jest wszystko ok, rwie nieźle do przodu czasami nawet przy czwórce nic się nie dzieje. Tylko właśnie tak jak wspomniałem na piątce jeśli mocno depnę pedał to silnik wyje i trzeba delikatnie przyśpieszać.

Cytat:
2007-06-12 11:50:20, artur2 pisze:
generalnie do trójki jest wszystko ok, rwie nieźle do przodu czasami nawet przy czwórce nic się nie dzieje. Tylko właśnie tak jak wspomniałem na piątce jeśli mocno depnę pedał to silnik wyje i trzeba delikatnie przyśpieszać.

Wyje = wchodzi na obroty ?