Omega B 2.5V6

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Przeyszła pora na zmianę kluski A na B.Dotychczas jeździłem 2.0l C20NE i wiekszych problemów nie było.Myśle nad kupnem OMEGI B.
Znalazłem ciekawą z 2.5l silnikiem v6 z tego co słyszałem najoptymalniejszym do tego auta.najechane ma 180000tyś km. środek czyściutki wyposażenie przyzwoite ma praktycznie wszytsko na pokładzie jest bez gazu blacha OK minimalne oznaki korozji typu 2cm plamka na dzwiach. 96r cena 8500 tyś na AL 16".

Po odpaleniu wydaje mi się , że trzyma za duże obroty ok 1300-1400 i zapala się odrazu check na kompie , czy tj normalne?
Facet w komisie mówi , że przy odpalaniu na zimnym te silniki tak mają.
Na co zwócić pozatym uwage przy kupnie?

Czy nadaje się do tego silniki instalacjia LPG II gen?Ile pali benzynki ?ile już zagazowana?

jakie wady , jakie zalety?

Pozdrawiam i czekam na opinnie tak na marginesie , żeby nei zaśmiecać może ktoś się skusi na moją A?

90rok , 2.0 C20NE silnik wymieniłem ok pół roku temu z niemieckiej omegi przy mnie wyciągany był mial 180000 tyś , jeździ na pół syntetyku.Wer diamant , wyp jak w tej wersji bez el.szyb i kompa , AL 15" orginalne , LPG II gen spala średnio 10-11l na 100 do zrobienie balacha oczywiście i do wymiany przednia szybka , ale ja cały czas nią jeźdzę.jechałem nią 180km i miałem sporo zapasu.

  
 
Cytat:
Ile pali benzynki ?ile już zagazowana?



Tak na powaznie to spali ci 70 l benzyny a gazu to zalezy od pojemnosci butli
  
 
Cytat:
2007-05-13 10:33:33, retroav pisze:
Po odpaleniu wydaje mi się , że trzyma za duże obroty ok 1300-1400 i zapala się odrazu check na kompie , czy tj normalne? Facet w komisie mówi , że przy odpalaniu na zimnym te silniki tak mają. Na co zwócić pozatym uwage przy kupnie?


To absolutnie nie jest normalne, check nie powinien sie zapalać. Obroty mogą być wyższe ale tylko na zimnym silniku.
Cytat:
Czy nadaje się do tego silniki instalacjia LPG II gen?Ile pali benzynki ?ile już zagazowana? jakie wady , jakie zalety?


Instalka tylko IV gen, o innej zapomnij. Koszt instalacji duzy. Poszukaj lepiej omegi od razu z gazem, bedzie taniej...
Spalanie to ok. 8-10 trasa i 10-12 miasto (benzyny).
  
 
Posiadam 2.5 V6

Przy odpaleniu auta na zimnym silniku obroty sa w granicach 1300-1400 oraz swieci sie CHECK. To nie jest zaden blad, po chwili obroty spadaja do 650.

napis check gasnie po wcisnięciu hamulca sprawdzane sa wtedy odwody żarówek.
  
 
silnik był oczywiśćie zimny z tąd też pewnie zawyżone obroty trzymały się tak ok 5 min po czym go zgasiłem , check się cały czas przy tym świecił , hamulca już nie wduszałem.

To jak to jest wkońcu z tym checkiem?
  
 
Cytat:
2007-05-13 10:33:33, retroav pisze:
Po odpaleniu wydaje mi się , że trzyma za duże obroty ok 1300-1400 i zapala się odrazu check na kompie , czy tj normalne? Facet w komisie mówi , że przy odpalaniu na zimnym te silniki tak mają.



Coś mi się wydaje, że obroty ciut za duże, ale mogę się mylić. Nie wiesz, czy spadają po rozgrzaniu silnika? Ten check pali się cały czas? Bo powinien zgasnąć po odpaleniu, więc pewnie coś jest zepsute... No i nigdy nie wierz gościowi z komisu, on jest gotowy wcisnąć Ci najgorsze gówno jako auto w stanie idealnym... Samochody najlepiej kupować z ogłoszenia bezpośrednio od właściciela. 8.5 tysiąca to niewiele za ten rocznik, pytanie tylko, czy trzeba zapłacić akcyzę itd? Obejrzyj samochód dokładnie, jeżeli będzie miał jakieś drobne usterki to się nie przejmować, bo za tą cenę nie można oczekiwać cudu

Pozdrawiam
  
 
Ja mam MV6, to w zasadzie identyczny silnik (nie licząc rozmiarów tłoków) i nigdy żaden check mi sie nie świecił przy odpalaniu, czy też po...
Do sprawdzania obwodów żarówek służy komputer pokładowy, a check to kontrolka ECU czyli motronica, sterującego silnikiem. Tak więc to nie ma związku.
  
 
Gaśnie po wciśnięciu h-ca, jeśli nie, to bedzie komunikat na wyświetlaczu.
  
 
Cytat:
2007-05-13 12:44:57, retroav pisze:
silnik był oczywiśćie zimny z tąd też pewnie zawyżone obroty trzymały się tak ok 5 min po czym go zgasiłem , check się cały czas przy tym świecił , hamulca już nie wduszałem. To jak to jest wkońcu z tym checkiem?



Obroty po odpaleniu sa ok.

Jesli jest to check na komputerze to jest to tez ok, bo swieci sie do momentu wcisniecia hamulca (sprawdzane sa poprostu swiatla stopu) i dodatkow jest komunikat o tym na komputerze (u mnie "Brakelight check"). Jesli "swiatla" sa ok, tzn swiaca wszsytkie, komunikat gasnie i check tez.

Ilku chyba mial na mysli "check engine".
  
 
Cytat:
Instalka tylko IV gen, o innej zapomnij



Na II tez smiga nowe kable i swieczki
  
 
Widzę , że temat się rozwija , check się zapala na komputerze na tym durzym wyświetlaczu po prawej stronie segarów , czy cena atrakcyjna?Sam nie wiem.Teraz znalazłem podobna w podobnej cenie zagazowaną!

omega

Tylko zdjęcia jakieś niewyraźce , trzeba podjechać zobaczyć , chociaż podejrzanie tanio chyba ta omega?

Ta o której piszemy jest zarejestrowana , od prywatnej osoby przez komis , jestem zmuszony przez komis ponieważ chcę zapłacić połowę a resztę rozłożyć w ratach.
  
 
Cytat:
2007-05-13 12:58:07, Vino pisze:
Ilku chyba mial na mysli "check engine".


dokładnie to miałem na myśli

Retroav, ja bym brał tą z gazem. Ładnie wygląda, no i do przodu 4000 za gaz
  
 
gaz to takiego samochodu to 3400zł na dzien dzisiejszy , a ceny zbiorników idą cały czas w górę wiec niebawem może być tak że dojdzie do 4000zł...
  
 
Cytat:
do przodu 4000 za gaz

teoretycznie rzecz biorąc , he he hge....
  
 
Cytat:
2007-05-13 10:33:33, retroav pisze:
Znalazłem ciekawą z 2.5l silnikiem v6 z tego co słyszałem najoptymalniejszym do tego auta

2.5 jest jedynym silnikiem który bym Ci odradzał. Dlaczego? To proste - jeżeli chcesz mieć w miarę ekonomiczną popierdółkę, kup 2.0; jak chcesz jeździć w miarę szybko - kup 3.0.

2.5 trapią te same bolączki co 3.0, za to nie odwdzięcza się takim bananem na gębie podczas jazdy jak większy brat), nie jest ekonomiczne (w cyklu mieszanym pali dokładnie tyle samo co trójka), ani szybkie. Jak ktoś kiedyś trafnie zauważył - to jakby mieć pół litra na dwóch, pozostaje spory niedosyt

Przyjdzie taki dzień, że będziesz chciał/musiał przycisnąć i wtedy stwierdzisz "mogłem kupić 3.0...", zwłaszcza że możesz mieć ją za takie same pieniądze
 
 
Cytat:
2007-05-13 20:24:04, Immo pisze:
(...)Przyjdzie taki dzień, że będziesz chciał/musiał przycisnąć i wtedy stwierdzisz "mogłem kupić 3.0...", zwłaszcza że możesz mieć ją za takie same pieniądze



No i szpanerski znaczek MV6 na klapie
  
 
Witam

Ja natomiast zdecydowanie polecam 2,5 V6

Można jeździć tym oszczędnie, 7,4 l/100 w trasie przy jeździe na emeryta do 130km/h, lub całkiem dynamicznie 23 l/100 wrzucając piątkę przy 200km/h

Wybór należy od tego, czy jesteśmy przed, czy po wypłacie

Pozdrawiam

ps.
który ujeżdzacz MV6 spali po Wrocławiu 12,5 l/100 stawiam czteropaka
  
 
Cytat:
2007-05-13 21:38:09, Arturro_S pisze:
(...) ps. który ujeżdzacz MV6 spali po Wrocławiu 12,5 l/100 stawiam czteropaka



Tylko po co ?
  
 
Cytat:
Można jeździć tym oszczędnie, 7,4 l/100 w trasie przy jeździe na emeryta do 130km/h

Można, tylko jaki jest sens tak się męczyć? Kiedyś zrobiłem eksperyment i przejechałem 200km na emeryta. Efekt? Spalanie poniżej 8l, za to ja byłem wykończony jakbym przejechał cięgiem 2000km.

Cytat:
lub całkiem dynamicznie 23 l/100 wrzucając piątkę przy 200km/h

I to jest bolączka 2.5, niby biegi ma podobnie zestopniowane jak 3.0, pali tyle samo, ale te brakujące 40 kucy czuć jak cholera.

Cytat:
który ujeżdzacz MV6 spali po Wrocławiu 12,5 l/100 stawiam czteropaka

Znów - nie problem tylko po co? A za stracone przy takiej jeździe nerwy musiałbyś postawić 4 skrzynki a nie sztuki
 
 
Cytat:
2007-05-13 21:38:09, Arturro_S pisze:
który ujeżdzacz MV6 spali po Wrocławiu 12,5 l/100 stawiam czteropaka


To ty tak tamujesz ruch we wrocku