Dziwne zachowanie silnika - czyżby TPS?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Gdy silnik rozgrzeje się już do normalnej temperatury i jade ze stałą prędkością(niezależnie jaką) i chcę przyspieszyć to muszę dodać dużo gazu żeby się nie dusił(automat - gdy dodam więcej gazu to redukuje bieg i dopiero nabiera mocy). Dzieje się tak nie zawsze ale w 90%. Czasami przy jeździe ze stałą prędkością szarpie jakby brakowało mu wachy.Z dnia na dzień jest coraz gorzej, prawie nie da się jeździć - musze gasić silnik i odpalać i prze 3 km jest OK. Sonda wymieniona, krokowy OK, czujnik temp OK, przewody, świece, palec, kopułka nowe, filtry nowe. Paliwo dostaje więc zastanawiam się czy może TPS się zawiesza
Nie posiadam instalki LPG.
Proszę o sugestie.
Pozdrawiam
  
 
Witam!
Ten sam problem mi dokucza, chętnie dowiem sie więcej.
Ja mam manualną skrzynie i mam tak samo, jeśli chodzi szarpanie
przy stałej prędkosci, ale przyspiesza bez problemu.
I podobnie wszytko wymienione.
Pozostał mi do wymiany filtr paliwa, może to bedzie?

Remik
  
 
Cytat:
2007-03-02 10:27:59, lord81 pisze:
Witam! Ten sam problem mi dokucza, chętnie dowiem sie więcej. Ja mam manualną skrzynie i mam tak samo, jeśli chodzi szarpanie przy stałej prędkosci, ale przyspiesza bez problemu. I podobnie wszytko wymienione. Pozostał mi do wymiany filtr paliwa, może to bedzie? Remik



A jak się zatrzymasz to masz male obroty? Jak tak to jest to typowy objaw filtra paliwa. U mnie niestety wymieniony
  
 
Jak sie zatrzymam to silnik troszke nierówno pracuje.
Wskazówka obrotomierza delikatnie czasem sie poruszy.
Myślałem że to moze krokowy powoli klęka ale
wymieniłem na inny i jest tak samo.
Mocy nie brakuje przyspiesza elegancko, tylko gdy chce utrzymac obroty np 2000 i tak jechac cały czas to zaczyna go szarpac.
Moze ono ma tylko przyspieszac a nie jeździc ze stałą predrkoscia jak karawan. hehe

Pozdrawiam
  
 
Miałem podobnie .Tps okazałsie dobry, mam nawet jeszcze jeden na zbyciu dobry jak ktoas chce ale (do Scoupe do 92roku).
Problem lezał cewce zapłonowej.Pisałem na forum o tym.Po wymianie wszystko ok.Podeszła od Tico
  
 
Czy ta cewka zapłonowa od tico
podejdzie też do scoupe 93rok ?

Remik
  
 
Cytat:
2007-03-02 19:56:50, Tomasz1023 pisze:
Miałem podobnie .Tps okazałsie dobry, mam nawet jeszcze jeden na zbyciu dobry jak ktoas chce ale (do Scoupe do 92roku). Problem lezał cewce zapłonowej.Pisałem na forum o tym.Po wymianie wszystko ok.Podeszła od Tico


NIe wydaje mi si, że cewka ale warto sprawdzić. Jeśli chodzi o TPS to mam jeszcze 2 Tylko musze je znależć.
Pozdro
  
 
Cytat:
2007-03-02 23:43:44, lord81 pisze:
Czy ta cewka zapłonowa od tico podejdzie też do scoupe 93rok ? Remik


Niestety wg katalogu jest inna ale taka sama co w turbo.
Chyba gdzieś mam. Tylko gdzie
  
 
Witam
mam te same objawy i na gazie i na benzynie, szarpie trzeba wysprzęglic przegazować (czasami ciężko pedałem gazu złapać obroty) i można dalej jechać najgorzej jest przy hamowaniu bo jak dam na luz i zacznę hamować delikatnie obrotry zaczynają skakać jak mocniej nacisnę hamulec żeby się zatrzymać to obroty tak spadają że zgaśnie, tak samo przy skręcaniu jak gwałtowniej skręcam to też go zgasi, w poniedziałek jadę do mechanika niech sprawdzi coś jest grane.
Pozd
  
 
Cytat:
2007-03-03 09:35:26, YAROROT pisze:
Witam mam te same objawy i na gazie i na benzynie, szarpie trzeba wysprzęglic przegazować (czasami ciężko pedałem gazu złapać obroty) i można dalej jechać najgorzej jest przy hamowaniu bo jak dam na luz i zacznę hamować delikatnie obrotry zaczynają skakać jak mocniej nacisnę hamulec żeby się zatrzymać to obroty tak spadają że zgaśnie, tak samo przy skręcaniu jak gwałtowniej skręcam to też go zgasi, w poniedziałek jadę do mechanika niech sprawdzi coś jest grane. Pozd


Ja niestety nie mogę wysprzęglić i przegazować (automat).
Ale Twoje objawy przy hamowaniu i skręcaniu to typowy objaw silniczka krokowego.
  
 
Cytat:
Ja niestety nie mogę wysprzęglić i przegazować (automat).
Ale Twoje objawy przy hamowaniu i skręcaniu to typowy objaw silniczka krokowego.



Też myślałem o silniczku krokowym (powraca jak zły sen) dziś sobie zgasł za skrzyżowaniem i nic nie dało się odpalić dopiero po jakiś 10 min. zapalił ale co chwila wysprzęglanie i gaz i tak na zmianę dobrze że do domu było blisko
  
 
U mnie przy identycznych objawach ,okazała się uszkodzona cewka. Wstawiłem od kadeta ,przeniosłem ją na podszybie przy okazji, i jest dobrze.
  
 
Wątpie czy to silniczek krokowy jest przyczyną....krokowy ma za zadanie podnosic obroty jak autko jest zimne i w minimalnym stopniu gdy dojdzie do swojej temperatury je utrzymywać.
Mysle ze nalezy wyczyscic przepustnice dokładnie i perfekcyjnie ustawic wolne obroty według manuala ....
i sprawdzic cewke....
ja taka załozyłem....cewka
W scoupe po 93 są juz inne cewki
  
 
Witam
A więc po krótkiej wizycie u p. Miśka i przeczyszczeniu krokowca zostało stwierdzone że wiązka przewodów które idą do silnika gdzieś ma przerwę (jak się nią porusza obroty spadają i silnik potrafi zgasnąć, więc udałem się do elektromechanika żeby to naprawił i od razu sprawdził cewkę, jak zakończe sprawę to poinformuje o wynikach.
  
 
Wczoraj wymieniłem cewkę. Ale dzisiaj znowu to samo
  
 
Właśnie odebrałem samochód od elektryka poprawił złącze tej nieszczęsnej wiązki przewodów, i jest ok samochód chodzi jak nowy trzyma obroty zarówno na gazie jak i na bezynie, cewka została sprawdzona i jest o.k. (mam nadzieje że wreszcie skończył się zły sen) koszt 110 zł ale warto było, teraz jazda to sama przyjemność
ps. wielkie dzieki dla kolegi e-gen
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2007-03-06 09:10:50, BartBartez pisze:
Wczoraj wymieniłem cewkę. Ale dzisiaj znowu to samo



Po wymianie cewki zaszalał raz ale jak na razie OK. Tylko, że ostatnie 2 dni ładna jest pogoda a szalał częściej jak było wilgotno. Jeśli się powtórzy to poszukam po przewodach elektrycznych bo coś mi się teraz wydaje, że to one mogą powodować te cyrki. Tylko gdzie szukać bo troche ich sporo
  
 
Cytat:
2007-03-07 11:15:28, YAROROT pisze:
Właśnie odebrałem samochód od elektryka poprawił złącze tej nieszczęsnej wiązki przewodów, i jest ok samochód chodzi jak nowy trzyma obroty zarówno na gazie jak i na bezynie, cewka została sprawdzona i jest o.k. (mam nadzieje że wreszcie skończył się zły sen) koszt 110 zł ale warto było, teraz jazda to sama przyjemność ps. wielkie dzieki dla kolegi e-gen Pozdrawiam


W którym miejscu dokładnie to było?????
  
 
Chodzi o tą wiązke przewodów która wychodzi z kabiny po stronie kierowcy (dość gruba) część tej wiązki idzie w prawo (patrząc z przodu auta) a a większa część w lewo w stronę filtra powietrza poruszaj tą wiązką po prawej jak samochód chodzi na wolnych obrotach jak obroty będą szaleć to jesteś w domu,dokładnie nie wiem co on tam naprawiał bo ciężko zobaczyć gdzie poszczególne wiązki wchodzą (podobno jakieś złącze poprawił ale jakie? tego nie wiem, ale złącze jest na tej wiązce)
Pozd
Wiązka szukaj w tym miejscu

[ wiadomość edytowana przez: YAROROT dnia 2007-03-08 07:55:35 ]
  
 
Cytat:
2007-03-08 07:43:36, YAROROT pisze:
Chodzi o tą wiązke przewodów która wychodzi z kabiny po stronie kierowcy (dość gruba) część tej wiązki idzie w prawo (patrząc z przodu auta) a a większa część w lewo w stronę filtra powietrza poruszaj tą wiązką po prawej jak samochód chodzi na wolnych obrotach jak obroty będą szaleć to jesteś w domu,dokładnie nie wiem co on tam naprawiał bo ciężko zobaczyć gdzie poszczególne wiązki wchodzą (podobno jakieś złącze poprawił ale jakie? tego nie wiem, ale złącze jest na tej wiązce) Pozd Wiązka szukaj w tym miejscu [ wiadomość edytowana przez: YAROROT dnia 2007-03-08 07:55:35 ]



No tak. Dzięki za pomoc ale nie pomyślałem, że silnik mam inny i wszystko jest odwrotnie Ale będę szukał jak znowu zaszaleje choć na razie jest OK