Podrasowanie diesla

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
nie moglem znalezc podobnego tematu na forum wiec zakladam nowy,
czy ktos sie orientuje ile koni mechanicznych ma silnik 1,8 diesel (w escorcie kombi 95) i do ilu koni mozna byloby go podrasowac?
Jestem zielony w tym temacie wiec zapytam jeszce;p jak to ma sie do funkcjonowania autka;p czy cos na tym traci? i jak jest ze spalaniem;p czy duzo wiecej bedzie palil;p
no i na koniec czy ktos sie tym zajmuje i ile to koszta;P?
wielkie dzieki za odpowiedzi

A to wolnossący?

tzn jaki?

Tylko czekać aż ktoś napisze, nie opłaca się, za drogo, zmień silnik na inny...

Raczej się nie opłaca, jedyne co możesz zrobić, to:

- lej rope na dobych stacjach
- dbaj o wymiane oleju i filtrów
- przed jazdą pozwól się rozgrzać silnikowi

Masz turbo, intercooler? Wolnossący silnik, znaczy bez turbo. Bo w dieslach i ich rocznikach się nie łapię. Generalnie to auto ma być oszczędne i długowieczne, nie szybkie, choć TD z coolerem 90KM przyzwoicie jeżdżą. Żywotność, spalanie itd zależą od tego na jakie modyfikacje się zdecydujesz, ale zadaj sobie pytanie czy to wogóle ma sens. No i pytanie zasadnicze: jaką kwotę możesz/chcesz przeznaczyć na to, i co chcesz uzyskać.

Na Twoim miejscy raczej inwestowałbym w jakieś dodatki, wyposażenie, delikatnie w wygląd, wygodę i dobrą ropę. Silnika bym nie ruszał.

to jest bez turba, chcialbym poprawic moc, zeby byl zrywniejszy, ale jesli tak to chyba lepiej mu wstawic turbo?

Wstawienie turbo to duże koszty. Nie zaczynają się ani nie kończą na wstawieniu samej turbiny. W zasadzie łatwiej i prościej przeszczepić już silnik z turbiną. Ale jeszcze raz, czy to ma sens? Nie takie chyba miałeś założenie kupując D.
Obstawiałbym na to co napisałem w poprzednim poście.

Żeby był zrywniejszy, pracuj nad momentem obrotowym.

ok wielkie dzieki