Co to za wałek??(125p)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Nabyłem ostatnio "kit tjuningowy" w skład którego wchodzi wałek rozrządu. Według sprzedającego jest to produkcja Świątka jednak nie jestem pewien jaki to model.
Poniżej zamieszczam foty ustrojstwa:


I jeszcze jedno. Czy zakładając taki wałek muszę zmienić jakoś ustawienie rozrządu??
  
 
Wałek świątka GT92

wznios krzywki: 6,9
czas otwarcia: 266* owk
kąt max wzniosu (zaw. ssące i wydechowe): 112* owk
luz zaworowy 0,15/0,20


[ wiadomość edytowana przez: jose dnia 2007-05-14 19:51:25 ]
  
 
Dzięki jose. Wałek już siedzi.
  
 
i jak wrazenia?
  
 
Na razie żadne bo zmieniłem też panewki i chciałem choć trochę dotrzeć. Zdam sprawozdanie za jakieś 500 km.
  
 
a tu mamy zestawik ladnych waleczkow do DOHC:



pierwszy z brzegu to oryginalna Breda z kątami rozwarcia 330 stopni, dwa kolejne to wałki Halczyński, o kątach 304 stopnie to sa ooostre waleczki :]
  
 
widze po krzywkach
  
 
Krzywka krzywką ale interesująco rozwiązana jest regulacja:
Na kole jest o jeden otwór więcej



[ wiadomość edytowana przez: pavlus dnia 2007-05-20 22:22:32 ]
  
 
ze tak powiem... Ładny detal
  
 
Cytat:
i jak wrazenia?


Wrażenia nijakie.
Wykręca się tylko do 5,5 tys czyli tak jak wcześniej.
Po wielu regulacjach przyspieszenie poprawiło sie o ok. 1 sek do 100 co zapewne jest skutkiem zastosowania wybebeszonej obudowy filtra powietrza.
Dodam ze oprócz wałka głowica jest zjechana ok 1mm i kanały są spasowane i powiększone do uszczelki no i magiczny kolektor z gsi również spasowany.
Zachowuje się jakby miał za mało powietrza bo bez filtra jest lepiej.
Może ktoś ma pomysł co mu jest?
  
 
Jak ustawiony jest wałek? Dokładnie wg znaków? Może tu tkwi problem. Kolejna rzecz to gaźnik jakie masz gardziele rurki emulsyjne i dysze paliwa oraz powietrza. Jakie jest koło zamachowe seria czy lekkie? Im więcej danych tym lepiej.
  
 
Wszystko zostało jak w serii. Czyli ustawienie wałka, koło zamachowe i gaźnik. Ale czy nawet same kanały i planowanie nie powinno cokolwiek pomóc??
  
 
powiedziałes A powiedz B , zmiana wałka na "ostry" i zostawienie seryjnego gaźnika to tak jak założenie na nowe 7' felgi opony d124... , to jak z ta lokatą , bez sensu
  
 
Z tymi parametrami to nawet po założeniu 8 gaźników jakiś rewelacji nie bedzie, to poprostu delikatny wałek turystyczny.
Co do regulacji spróbuj dać większą dyszę paliwową i wyprzedzić zapłon.
  
 
Zapłonu już bardziej nie przyspieszę, bo jak tylko ruszę aparatem to spalanie stukowe się pojawia. Zobaczę jeszcze z tą dyszą ale skoro bez filtra jest lepiej to nie wiem czy ma aż tak bardzo za ubogo.
  
 
to może jednak opóźnij zapłon bo może masz +20 i wtedy też silnik najlepiej nie pracuje.
przerób układ dolotowy.
  
 
Opcji zapłonu było już sporo przyspieszałem opóźniałem itp. Powiedz co masz na myśli mówiąc o przeróbce dolotu. Bo na razie to mam tylko fiatowski kolektor z pasowanymi kanałami i wybebeszoną z termostatu puchę z poloneza.
  
 
Powiększ gardziele w gaźniku 1 przelot 25mm i dysza paliwa 125 2 przelot gardziel 27mm dysza paliwa 155 lub 160. Dysze powietrza zostaw bez zmian. jeżeli rurkę emulsyjną masz F35 na pierwszym przelocie to ja wywal i załóż F30. u mnie na powyższym zestawie silnik seryjny z lekkim kołem (niecałe 6kg) dokręca sie bez bólu do 6500 rpm.