Accent 96r GT

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Hej Koledzy(koleżanki )

Nabyłem właśnie Hyundai'a Accenta GT 1996r. Silniczek DOHC 16V (99KM). przebieg ponad 180
Orientuje sie ktoś jakiego oleju do silnika użyć ? syntetyk czy półsyntetyk może mineralny?

jaki olej do skrzyni biegów ?

Może ktoś posiada książkę o accencie "I" też bardzo by sie przydała

Kolejne pytanko to czy w GT seryjnie umieszczano białe zegary?

U siebie nie mam też klimy i centralnego, będzie problem z ich zamontowaniem czy wersja GT ma przygotowane pod to kabelki jak GLS?

POZDRAWIAM !!!
  
 
"Orientuje sie ktoś jakiego oleju do silnika użyć ? syntetyk czy półsyntetyk może mineralny? "

Olej - to zalezy ci bedzie ci jadł olej czy nie. Ja jezdze na lotosie polsyntetyku. Wczesniej jeździlem na mobilu 1 syntetyku/ i polsyntetyku, ale ze mi je dosyc to na lotos przeszedlem.

Aha napewno nie mineralny bo zabijesz silnik. jezeli silnik ci chodzi ok i nie bierze za duzo oleju mozesz wlac syntetyk. Ale najlapiej zapytac sie na czym jeździł wczesniej.

Olej do skrzyni dobiorą ci od warsztatu gdzie sie wymienia.
Mi wlali polsyntetyk carlube. Nie wiem czy dobry. Ja bym wolal osobiscie syntetyka ale wlali tamtego.
  
 
Nie mam pojęcia jaki tam olej był autko mam z zagranicy ... A czy wcina olej to dowiem sie dopiero jak już jakis wleje. Chodzi mi przede wszystki o te stuki w silniu(u mnie tez występują), jak czytałem w innych postach ludzie uzywają Valvoline



A orientuje sie ktoś jak to wyglada z przygotowaniem tej wersji pod elektryke czyli centralny zamek i klime(których nie posiada)?
  
 
Cytat:
2007-04-17 22:35:54, Grips pisze:
Nie mam pojęcia jaki tam olej był autko mam z zagranicy ... A czy wcina olej to dowiem sie dopiero jak już jakis wleje. Chodzi mi przede wszystki o te stuki w silniu(u mnie tez występują), jak czytałem w innych postach ludzie uzywają Valvoline A orientuje sie ktoś jak to wyglada z przygotowaniem tej wersji pod elektryke czyli centralny zamek i klime(których nie posiada)?


Stuki w silniku... dość ogólnie....

Do centralnego można założyć jakiś zestaw zamiast fabrycznego. Co do klimy, na samej elektryce sie nie skończy, ale o tym pewnie wiesz
  
 
Elektryka w klimie wiadomo ze nie wszystko. Pytanie raczej czy dałoby rade przełozyć oprzyrządowanie klimy z innych modeli jak 1.3 czy 1.5 GS. Nie wiem czy mój GT jest pod to dostosowany ;/
  
 
wiesz klima skalada sie z kilku elementow
kupujac je zwroc uwage na kompresor, napewno na chlodnice klimy tez...
ogolnie dla laika dosc skomplikowana zabawa, podjedz do zakladu co sie zajmuje klima, bo u zwyklego mechaniora i tak po zalozeniu jej
nie sprawdzisz
  
 
A skad chcesz przelozyc klime ? Wiekszosc modeli na rynku nie wizdiala obrotomierza i elektrycznie podnoszonych szyb
Jak silnik jezdzil na mineralnym to tylko taki pozostaje a jak nie wiesz co bylo to jest problem. Polecam wymienic rozrzad bo pewnie tez nie wiadomo kiedy byl robiony.
  
 
Fakt nie wiem jaki mył olej ale wleje półsyntetyka, zrobię trochę kilometrów i zobaczymy.


Klime chce przełożyć z dowolnego mogelu GLS czy LS ważne żeby pasowała ... a tego właśnie nie wiem czy to jakieś różnice wielkie są ???


A co do obrotomierza i elektrycznych szyb to nie widze problemu i stotne czy seryjnie w GT montowano białe zegary :>? (ja mam czarne)


I jeszcze jedno bardzo ważne! Gdzie dostać książki czy inne materiały dotyczące Accenta 95-99 ?? moze ktoś posiada jakieś pozycje na kompie ?? zna stronki ?? dane techniczne dotyczące acc

Pozdro

[ wiadomość edytowana przez: Grips dnia 2007-04-20 14:45:23 ]
  
 
jest cus takiego jak web tech,
jak uzyjesz opcji szukaj na forum to znajdziesz......
to co cie powinno interesowac.....
biale zegary na pewno nie........
  
 
Witam kolejnego posiadacza ACCENT'a GT.

Na początku zaznaczę że posiadam już takie auto od roku więc jak będziesz mieć jakieś pytania to śmiało wal jak w dym.

Pierwsze -olej:
to co wlejesz powinno byc uzasadnione tym na czym jeździł Hultaj wcześniej. Zasada - nie wlewamy lepszego. RAczej twoja bryka nie jeździła juz na syntetyku. Najprawdopodobniej półsyntetyk. Małe ryzyko że mineralny. Chociaż.....WHOj KNOWS
Napisz jak efekt po zalaniu półsyntetykiem i jakiego producenta olej wybrałeś.

Ja jeżdzę na LOTOS półsyntetyk (taka była rada zaprzyjaźnionego mechanika co się japońcami i koreańcami zajmuje). Staram się dbać o furkę więc na razie nie myślę o zmianie na mineralny. Od wymiany do wymiany nie muszę też dolewać oleju, a wymieniam co 10.000km.

Aha, po zakupie zrobiłem wnikliwy "przegląd" u wspomnianego mechanika i minimalny ubytek oleju w skrzyni uzupełnił dedykowanym olejem - co to było - nie pamiętam.

Drugie - zegary:

W Accentach GT generacji I standardowo są czarne zegary. Dopiero w gen II GT są już białe.
W pewnym czasie myślałem o białych blatach i czerwonych cyfrach, ale.... nie ot mi chodzi by auto było GT w pełnym tego słowa znaczeniu. Wolę wykorzystywać je normalnie bez szaleństw. Dbać o nie. Dołożyć do lepszych opon zamiast kupić sportowy wydech albo filtr, itp.
Ale jak kto chce to czemu nie... Nawet widziałem takowe na allegro.

Trzecie- instrukcje:
Po kupieniu autka też szukałem, a potem sobie odpuściłem. W tych dostępnych "po polsku" nie ma wzmianki o GT, a samochód jak samochód. TAk mi się wydaje. Natomiast wszelki info o danych technicznych i serwisowych znalazłem za wskazaniem forumowiczów na stronie www.hmaservice.com

Polecam gorąco. Rejestrujesz się, potem logujesz się i masz dostę do nieomal wszystkich serwisowych danych do większości Hyundaii. Aha, strona po angielsku

NApisz jak oceniasz swoje autko - ja przez ten rok jestem z niego bardzo zadowolony. Przy zakupie samochód miał 132.000km teraz ma 153.000km i można powiedzieć że takżźe jest niedrogi w eksploatacji. Mam go z gazem i całość chodzi bez zarzutu.

Aha, ja mam u siebie centralny zamek który zamykał drugie drzwi po przekręceniu w zamku kluczyka, lub po wciśnięcu rygielka w drzwiach. A teraz całość ładnie połączona z alarmem i chodzi na pilota.

Pozdrawiam
  
 
Witam.
Też jestem posiadaczem Accenta: 1,3 GLS 1995.Autko naprawdę jest OK.Odnośnie oleju:Mój sprowadzony był z Niemiec,na drzwiach od wewn.strony miał naklejki oryginalnei CASTROL.Zaprzyjaźniony mechanik z serwisu powiedział mi że Hultaje które były produkowane na rynek zachodni miały materiały eksploatacjne CASTROL.Więc pozostałem przy w/w materiałach ekspl.Olej do skrzynki biegów wlej lepiej porządny o danej lepkości i parametrach bo w zimie będziesz miał trudności z biegami.
Pozdrawiam
Mariusz
  
 
WITAM Kolegę the-moonGT

Jeśli chodzi o mojego AccGT to dopiero teraz moge mówić dużo.

Od poczatku. Sprowadziłem go z Nieniec jakieś 2 tygodnie temu (czekam na papierki).
Miał poważny defekt, awaria pompy wodnej co spowodowało zalania bloku silnika :/. Ale bez obaw mechanika mam po drugiej stronie ulicy i otaczaja mnie mechanicy, także głowica jest juz splanowana uszczelki kupion.

Własnie odnośnie uszczelek UWAGA na uszczelke od kolektora ssącego (mechanik złamał :/), za cholere nie mozna tego dostać. Obdzwoniłem dzisiaj 3 miasta w tym Wrocław. mają sporowadzić z Gdyni ....zobaczymy, jak nie to dorabiamy.

Olej faktycznie na moich drzwiach równiez widnieje srebrna naklejka CASTROLa ... moze zdecyduje sie na niego.

Korozja spodu naszego autka jest dosyć poważna (jesli nie zabezpieczona). Moja miska olejowa nie wyglada dobrze... 120zł z portfela.

w Poniedziałek bedzie testowany (tablice potrzebne) ::

jeśli zawieszenie nie siadło(zachciało im sie zaawansowanej konstrukcji tylnych wahaczy :/) to myśle ze bedzie pięknie śmigał .

Słyszałem ze częsta wada to wyraniający sie zamek drzwi ...przydała by sie centralka na pilota .

TAKIE PYTANIE wystarczą 2 siłowniczki i puszka do pilota ??? Ciekawa jaka cena za taki zestaw .

w Kolejnym tygoniu ja dopieszcze : eliminacja ubytków lakieru , polerka, czyszczenie felg, żarówki myśle ze przy naszych nowych przepisach "24h światła" dobre bedą boscha 60 extralife.

the-moonGT mówisz ze dbasz o swojego GT
. Powiedz mi miałes jakieś wieksze bądz drobne usterki ? moze czujnik temperatury, zły stan przewodów,pompa systemu ABS, albo cos z przepustnica (tańczące obroty)???

POZDRAWIAM

[ wiadomość edytowana przez: Grips dnia 2007-04-27 21:29:54 ]
  
 
dorobic uszcelke????
mhmhm ciekawe-ale czy calosc oplacalna??
  
 
Cytat:
2007-04-28 05:12:32, gt115pssss pisze:
dorobic uszcelke???? mhmhm ciekawe-ale czy calosc oplacalna??



A jaki problem ?... Kiedyś robili uszczelki z preszpanu, specjalnie do tego przygotowany materiał

[ wiadomość edytowana przez: Grips dnia 2007-04-28 15:51:40 ]

[ wiadomość edytowana przez: Grips dnia 2007-04-28 15:52:09 ]
  
 
Mam nowy problem ...

Czy miedzy wałkami rozrządu istnieje coś takiego jak "łańcuszek" łączący je i synchronizujący???

Do tej pory nie udało mi sie zobaczyć tego osobiście .. Mechanik twierdzi ze ta część jest do wymiany natomiast w sklepach z częściami twierdzą ze taka część nie istnieje ... ;/ zgłupieć może

Posiada moze ktoś rysunki tej części lub całego układu rozrządu ?

Moze nazwy poplątałem ...

Prosze o pomoc !
  
 
Tak, między wałkami rozrządu w silniku G4FK (czyli 16V DOHC) występuje łańcuszek. Jak będziesz dzwonił po sklepach motoryzacyjnych to nie mów "łańcuch rozrządu" bo każdy powie tobie że nie ma takiej części do tego silnika!

A czym spowodowana jest u ciebie konieczność wymiany tego łańcuszka? Nie synchronizował wałków - czy po prostu hałasował??

Mój mechanik powiedział że niech sobie świszczy łańcuszek. Nie ma to wpływu na pracę wałków. Choć wolałbym żeby pracował bezszelestnie.....no ale - w końcu to 10 lat minęło....i 155kkm.

Napisz jak tam rozwiązałeś tę zagwostkę. I ogólnie jak ci się Hultaj sprawuje.

Pozdrawiam