MotoNews.pl
  

Rozrząd w 2.5TD - czy ktos juz przez to przeszedl..??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Rozrząd w 2.5TD - czy ktos juz przez to przeszedl..?? ile czesci i wymiana u majstra w warsztacie.. moze ktos chce mnie uswiadomic..mam nadzieje nie zmartwic..)
  
 
witam, nie przechodziem przez to ale z opini zasłyszanych to lepiej tego nie ruszac ,ciezko jest znalesc jakiegos fachowca od tds , ale przeciez rozrzad ,łancuch wymienia sie co 500tys kilometrów
- tyle juz nabiłes ?
  
 
odpowiedź na to pytanie znjaduje się w archiwum forum LOB
  
 
koleżka miał pme B z TDS i wiem od niego ze do tego rozrządu jest potrzebny prawdziwy kozaczek.i on i ja grzebiemy przy autachale tam nie wsadzaliśmy paluszków .znam wielu mechaników ale tylko dwóch z nich na prawde kuma co i jak w tym temacie z czego jeden pracuje w serwisie BMW
  
 
heh..no jeszcze nie...ale ma 210tysiakow..i niewiem czy powinienem sie zaczac tym zamartwiac.. a jak wasze opinie w tym temacie..??
  
 
210tys. i rozrząd moja ma 420 kkm i dopiero myśle o wymianie.
  
 
Pisałem już kiedyś o tym parokrotnie.
Żeby wymieniać łańcuchy, żebatki, napinacz, ślizgi, uszczelki trzeba mieć pewność, że nadają się już do wymiany. Jest to tzw badanie rozciągnięcia łańcucha, które ocenić może tylko fachowiec.
Koszt tego jest nieciekawy, bo nikt rozsądny nie zdejmuje głowicę do planowania, bez sprawdzenia uszczelniaczy, zaworów, itd.
W sumie sam, kompletny rozrząd (~1100) + dodatkowe zabawy związne z głowicą, uszczelki i robocizna, to min. 2500 zł. No a jak któś się pokusi o sprawdzenie pompy...
Koszty są duże ale w nowych dieslach C.R.H.S.D.T.I (i ch... wie co jeszcze) jak coś walnie, to tyle kosztuje otwarcie maski i uśmiech pompiarza.
Jeżeli łańcuchy są w dobrym stanie (przede wszystkim nie dzwonią) - ich naciąg mieści się w normie, wtedy przy > 200 tyś km wystarczy tylko korekta ustawienia wałka rozrządu i początku tłoczenia.
W automace łańcuchy nie mają tak zmiennych obciążeń jak w manualu i wytrzymują b. duże przebiegi (silniki również).
  
 
Beny ty to dopiero fachura jesteś.. znasz się troszeczke na BMW w TD, chyba bedzie trzeba zajechać do Ciebie na małe osłuchanko silnika, właśnie myśle nad rozrządem, ale jednak wolał bym wysłuchać kogoś, kto potrafi to dobrze ocenić stan zużycia.

pozdro
Michał
  
 
Słuchowo można zbadać ale taki test jest na poziomie "omamu słuchowego" w zależności od kultury pracy tego silnika
Jak wspominałem, trzeba skorzystać z wiedzy mechanika - zdjąć pokrywę zaworów, zbadać napięcie ślizgu-łańcucha, nadążnośc łańcucha na kole zębatym rozrządu... Do takiego testu trzeba kupić (w razie czego) uszczelkę pod dekiel zaworów.
Ja miałem wyrobiony napinacz łańcuchów, przy odpalaniu na zimnym bujało nim lekko przez 2, może 3 sek. Na ciepłym, jak olej dawał odpowiednie ciśnienie na cylinderki napinacza - tego objawu nie było.
  
 
witam

Mi na zimnym nie telepie silnika ale za to czasem odczówam jakby przez pierwsze 3 sek. były przerwy w zapłonie, jakby na ćwierć sekundy chciał zgasnąć tak cyknie ze dwa, trzy razy ale chodzi zawsze. Objawia się to nie zawsze i dzieje się tak przez chwile zaraz po odpaaleniu na zimnym, dosłownie w ciągu 3 pierwszych sekund przerwie raz może dwa (takie chwilowe przerwy, ułamek sek.)
Wydaje mi się że to wina nastawnika pompy wtryskowej ale nie jestem pewien..
  
 
a mnie ciężko pali i na zimnym i ciepłym czy to może być też wina łańcucha że jest trochę przestawiony początek tłoczenia pompy
  
 
Czerski a moze to wina świec zarowych? Ja w moim wymieniłem świeczki i gorzej pali tylko na ciepłym, a na zimnym na dotyk. A świeczki mialem w stanie śmierci klinicznej, ledwo odpalał.
  
 
świece wymieniałem i sprawdzałem ciśnienie na cilindrach wszędzie powyżej 26 atmosfer tylko na 6 jakoś dziwnie bo 30 atmosfer
  
 
Ja na twoim miejscu nie przejmowałbym sie tym rozrzadem do póki tak jak pisał kolega przy zapalaniu rano nie telepie silnikiem i nie przeskoczył łańcuch czytaj przestawił się zapłon nie ruszałbym nic to nie pasek nie robi się tego na zapas , a na słuch to mega trudno cokolwiek wysłuchac przy klekocie a tak swoją drogą ja robiłem ten rozrzad 3 razy bez zdejmowania głowicy wystarczy tylko miska silnik z poduszek i do góry żeby ją wyjąć przez belkę zawieszenia .

narazie
  
 
Witam, kiedyś cierpiałem na nadmiar czasu. Znalazłem sobie fajny i bardzo dokładny opis jak wymienić rozrząd. Opis jest cały czas na forum bmwe autorstwa niejakiego Roberta.
Przeczytałem sobie pare razy czekając na:
rozrząd 2.5 TD
Do dyspozycji miałem garaż i kanał więc postanowiłem odkręcić pierwszą śrubkę. Nie będę kopiował czyjejś pracy i wypocin na 4strony A4 dlatego zainteresowane osoby muszą użyć googlarki a znajdą co chcą Zamieszczam fotke z wymiany:

Wymianę przeprowadziłem sam, koszt to 1400 za kompletny rozrząd do tego oringi pompy vacum, przewodu wodnego, uszczelka pokrywy zaworów i termostat. Całość zamknęła sie w kwocie 1550 i paru piwkach po pracy Przejechałem już ponad 17000 na nowym rozrządzie i odpukać nic się nie dzieje. Myśle, że przyda się komuś ta fota
  
 
Cytat:
2007-05-30 19:53:45, czerski pisze:
a mnie ciężko pali i na zimnym i ciepłym czy to może być też wina łańcucha że jest trochę przestawiony początek tłoczenia pompy



Po pierwsze sprawdź akumulator, rozrusznik i pompę. Dopiero później myśl o rozrządzie.


Pozdrawiam Nelson
  
 
Nelson,
myślisz,że w ciągu 3 lat sobie z tym nie poradził
  
 
"Diesel-Serwis"
Sobótka, ul. zaułek Świdnicki 3,
tel. 71 3903566


Jedyny jaki zdecydowanie polecam, dlaczego ?
- autoryzacja BOSHA
- profesionalny sprzęt
- profesionali mechanicy
- gwarancja, faktura.

... trzeba telefonicznie umówic wizyte, termin około 3 tyg na wolne miejsce, Robiłem u nich pompe i diagnostyke silnika (wtryski, rozrząd itd) 3 lat i tylko wymieniam płyny.