Drgania kierownicy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam mam problem moja bejca 530d przy prędkosci 80-130 drga kierownica i toche karoseria co to może byc , wspomne że są nowe opony wyważone
  
 
u mnie to amortyzator poszedł, podjedz na stacje i sprawdz amorki
  
 
chyba to zrobię dzięki za podpowiedz
  
 
Cytat:
przy prędkosci 80-130 drga kierownica



Typowy objaw złego wyważenia lub braku pierścieni centrujących
  
 
[quote]
2007-05-18 23:29:13, piotrfire pisze:
Typowy objaw złego wyważenia lub braku pierścieni centrujących
[/quote

felgi są orginalne i dobrze wyważone , a o jakie chodzi ci pierscienie centrujące
  
 
Miałem dokładnie to samo. Felgi oryginalne koła wyważone, ale otwór w feldze nie był idealnie/centralnie osadzony na piaście różnica 1-2mm, do tego okazało się że mimo wyważania trzeba było to zrobić jeszcze raz, kolesie z poprzedniego warsztatu dali ciała.
Idealne osadzenie kół + wyważenie i furka jak nowa.
Spróbuj, nakład pracy żaden, koszt też a może pomóc.
Pozdrawiam
  
 
Tak jak napisał BeeMWe sprawdz osadzenie kół- może pomóc. Ja mam piersćienie centrujące, jeden był popękany i drgania od 60 do 120. A maszynki do wyważania mogą sie mylić(wyważyłem kołą, dalej lekko biło, pojechałem za 3 dni do innej wulkanizacja i okazało sie że odważniki nie są tam gdzie trzeba. Maszyna maszynie nie równa
  
 
Cytat:
2007-05-19 17:27:52, slavcio pisze:
Tak jak napisał BeeMWe sprawdz osadzenie kół- może pomóc. Ja mam piersćienie centrujące, jeden był popękany i drgania od 60 do 120. A maszynki do wyważania mogą sie mylić(wyważyłem kołą, dalej lekko biło, pojechałem za 3 dni do innej wulkanizacja i okazało sie że odważniki nie są tam gdzie trzeba. Maszyna maszynie nie równa


dzięki za pomoc w poniedziałek to sprawdzę
pozdrawiam.
  
 
Cytat:
dzięki za pomoc w poniedziałek to sprawdzę



Coś ustaliłeś?? Udało się weliminować drgania?? Jeśli tak to zapodaj, może komuś się przyda w przyszłości.
  
 
Cytat:
2007-05-23 09:28:40, BeeMWe pisze:
Coś ustaliłeś?? Udało się weliminować drgania?? Jeśli tak to zapodaj, może komuś się przyda w przyszłości.


szczeże muwiąc nie miałem czasu w tym tygodniu sprawdzic ale gdy tylko mi się uda to zrobić to napewno napiszę
pozdrawiam
  
 
u mnie jest podobnie,tzn.drgania zaczynają się od 90km/h do około120km/h 2 razy już koła wyważałem felgi prościutkie a drgania nadal występują.efekt jest taki jakby koła były nie wyważone.felgi wchodzą na piastę bez żadnego luzu.jak ktoś upora się z tym problemem to proszę o radę.525 E34
  
 
Cytat:
2007-05-25 13:28:12, romsi pisze:
u mnie jest podobnie,tzn.drgania zaczynają się od 90km/h do około120km/h 2 razy już koła wyważałem felgi prościutkie a drgania nadal występują.efekt jest taki jakby koła były nie wyważone.felgi wchodzą na piastę bez żadnego luzu.jak ktoś upora się z tym problemem to proszę o radę.525 E34


a tarcze hamulcowe jak wyglądają?! wahacze, drążki kierownicze?
  
 
tarcze nowe brak luzów na wachaczach,końcówkach drążków itp(nic nie puka,zawias jest ścisły)jedyny luz jest na przekładni kierowniczej(zbieram się już ją wymienić)ale nie sądzę aby to od tego było to drżenie.może poprostu jakoś nieumiejętnie mi te felgi wyważają.felga o szerokości 9'' z szerokim parapetem(rantem) felgi są prościutkie.
  
 
witam kumpel w e34 525 ma ten sam problem od 80km/h zaczyna drzec kierownica az na budzie czuc i tak do 120km/h zawias oki na stacji diagnostycznej zero luzu wymienione zostało prawie wszystko co jest mozliwe w przednim zawieszeniu. trzy komplety koł orginalnych sprawdzane takze to odpada kolumna zmieniona to samo tarcze super powinno byc wszystko oki a nie jest mechanicy rozkładaja rece jezeli ktos miał w swojej beem taki przypadek prosze o rady z tym zwiazane bo naprawde nie ma juz siły na piateczke pozdro
  
 
a może problem tkwi w tylnym zawieszeniu?? hmm.. sam już nie wiem.
  
 
tylne zawieszenie tez sprawdzane bez luzu itd a przy 80km/h mało kierownicy z rąk nie wyrwie i te trzesienie buda eeehhh sam juz nie wiem pozdrowionka
  
 
u mnie aż tak strasznie nie trzęsie,jest wyczuwalne delikatne bicie ale nie tak żeby mi całym samochodem trzęsło,ale i tak jest to denerwujące.muszę coś z tym zrobić.
  
 
no koniecznie musisz cos z tym zrobic ale co u kumpla jest naprawde zle trzesie buda jak czyms tam po pustym sklepie. masakra prosze o rady i jakies pomysły na rozwiazanie tego problemu. pozdro for all
  
 
witam!
tez chce sie podlaczyc pod temat, a mianowicie:
posiadam bmw e34 od 2-ch lat, ale od okolo roku walcze z trzesieniem kierownicy, a raczej calej budy.
w zeszlym tygodniu wymienilem wszystkie tarcze z klockami, cale przednie zawieszenie, ustawilem zbieznosc calkowity koszt operacji wyniosl mnie 1400zl i dalej nic tzn jest to samo co bylo.
juz nie pisze ze kilka razy wymienialem opony, pozniej pozyczalem cale kola od innej beemki bez takiego problemu przekladalem pierscienie centrujace i dalej nic.
sprawdzalem lacznik walu ze skrzynia, podpore walu, nie wyciagalem jeszcze tyko walu , skrzyni i tylnego mostu.
blagam pomozcie, co to moze byc?????
jak w tym tygodniu znajde czas to jeszcze sprobuje wyciagnac wal, moze tam cos nie halo
pozdro
  
 
Dołączę się do tematu. Ja też miałem te drgania kierownicy i całej budy, ale po ostatniej wymianie przednich wahaczy wraz z tulejami, tulejki wspornika drążków kierowniczych, poduch pod skrzynie biegów i poduch spod tylnej belki te drgania zniknęły. Oczywiście nie wymieniałem tych wszystkich rzeczy ze względu na te drgania tylko te rzeczy miałem do wymiany tak w ogóle. Te wszystkie części wymieniałem przez ostatnie trzy tygodnie i od momentu tych wymian ani razu nie miałem tych drgań, a tak to prawie za każdym razem miałem. Może ta moja wypowiedź w tym poście komuś pomoże w zlikwidowaniu problemu.

PZDR