Problemy z Elektryką ?!?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco

Panowie mam problemy
mianowicie... szyby w moich przednich drzwiach się zniżają ale już nie chcą wracać z powrotem ,muszę dopiero ze dwadzieścia razy nacisnąć na guzik i dopiero się podnoszą (dotyczy to drzwi przednich po obu stronach tylne ,chyba działają wporzo --- Morze to styki zasniedziały???

.... na domiar złego dzisiaj okazało się że jak wyprzedzam (włączam migacz w prawo) i gdy migacz odskakuje na swoje miejsce --- automatycznie włączają się długię ???

Ponadto problem z chłodnicą --- po otwarciu maski zauważyłem że plastik po prawej stronie chłodnicy jest mokry pozatym auto bardzo się grzeje w korku i płyn mi spierdal....

CO TO może być POMOCY = HELP
  
 
co do włączających się długich, to teściowa miała to samo w Astrze. Pomogła wymiana mechanizmu ale niestety to rozwiązanie trochę kosztuje.
Co do szyb, to rowki po których chodzą szyby przetrzyj mydłem - czasami zbiera sie tam sporo syfku przez co szyby ciężko pracują.
  
 
Panowie z tymi włączającymi się długimi po odbiciu kierunku co może być ???
Ktoś się w Esperaku z czymś takim spotkał ???
Cytat:
co do włączających się długich, to teściowa miała to samo w Astrze. Pomogła wymiana mechanizmu ale niestety to rozwiązanie trochę kosztuje.


A ile takie ustrojstwo kosztuje --- orjentacyjnie ???
  
 
300-400 zł? A może 200 zł? W katalogu części występuje to jako 15 oddzielnych elementów.
  
 
Włączające się świała ( najczęściej długie) to prawdopodobnie przełącznik zespolony przy kierownicy (wytopił się kawałek plastiku) koszt przełącznika około 130 zł łub przy odrobinie cierpliwości i zdolności manualnych 10 zł(klej). trzeba tylko wszystko rozebrać oczyścić i ewentualnie wytopiony plastik zastącić mocym 2-składnikowym klejem. ja miałem to samo jakiś rok temu po zrobieniu działa do dziś
Powodzenia.

[ wiadomość edytowana przez: dudek dnia 2004-03-19 09:19:23 ]
  
 
Może od u niego dostaniesz Części Espero allegro
Tom
  
 
Często korzystam z informacji zawartych na tym forum, więc najwyższy czas odwdzięczyć się kolegom.
Moim zdaniem przyczyną może być naderwany lub urwany przewód podający mase, znajdujący się pod przednim fotelem kierowcy. Przewód ten jest przykręcony do belki w podłodze pod wykładziną.Objawy uszkodzenia :
- bardzo wolne podnoszenie się szyb
- zła praca kierunkowskazów
- w momencie naciśnięcia np. przycisku otwierania szyby następuje przygasanie zegarka
- po zapaleniu świateł zła praca silnika
- brak możliwości wysunięcia się anteny
intensywność występowania tych usterk uzależniona jest od stanu wyżej wymienionego kabelka (jego przekroju)
W załączeniu pozdrowienia dla klubowiczów
sympatyk klubu ESPERO 1.5 DOHC gaz
  
 
Do Andrzeja z Koszalina - OK, ale napisz kilka słów jak to naprawić. Jak dostać się do tego przewodu? Wykładzinę podnośić? Co z fotelem?

Pozdr.,
Wrolo
  
 
Bez wyjęcia fotela naprawa jest bardzo utrudniona ze względu na ilość miejsca.
Przed wyjęciem fotela należy rozłączyć przewód czujnika zapięcia pasów (pod siedzeniem). Po wyjęciu fotela najlepiej pójść za przewodem wychodzącym z pod wykładziny (jedna z końcówek wcześniej rozpiętego przewodu). Przewód ten wchodzi w tę samą wiązkę co przypuszczalnie uszkodzony przewód masy, po drodze natkniesz się na szukany przewód masy,(wystarczy odchylić wykładzinę) Powinien być przykręcony blachowkrętem. U mnie został sam blachowkręt z oczkiem natomiast przewód leżał pere centymetrów dalej.
Dziwne działanie mechanizmu okien zegarka czujników itp. spowodowane jest zamknięciem obwodu masy przez inne odbiorniki energii elektrycznej.
  
 
A to ciekawa mysl, sam bym sięnie spodziewał!

Stokrotne dzięki.
  
 

Dzięki chłopaki naprawdę dużo mi pomogliście !!!












Ale czekam na więcej koncepcji...
  
 
do objawow zerwania masy pod fotelem kierowcy
pozwole sobie jeszcze dopisac przerwanie pracy silnika
wygladalo to u mnie na obcinanie paliwa

do tego stopnia wygladalo, ze jakby ktos potrzebowal
pompe paliwa to mam na zbyciu
uzywana ale oryginalna, zdaje sie dzialac ok

pozdrawiam
weber
  
 
Ja też doświadczyłem właśnie przerwania się wspomnianego kabelka

Do objawów wskazanych przez Andrzeeja z Koszalina chciałbym jeszcze dodać:
- włączanie się kierunkowskazów bocznych przy zamykaniu i otwierania drzwi centralnym (nie mam alarmu)
- gaśnięcie silnika, chyba z powodu braku napięcia na pompie paliwa.

Usterkę naprawiłem.
Kabelek był oberwany, ale "oczko" trzymało się dzielnie nadwozia
  
 
co do szyb to czesto tez padały przelaczniki a raczje śniedzialy ich styki i kostki laczeniowe.. pomaga przeczyszczenie wszystkiego preparatem "Kontakt 40" po takliej operacji szyby znowu smigały jak szalone do tego warto popsikać wszystkie prowadnice szyb silikonem w spteyu tez duzo daje szczegolnie w zime...

co do grzania sie to prponuje spradzić termostat może ci nieotwiera jak trzeba.??? chociaż przeważnie wadą jego jest niezamykanie.

co do długich hhmm no tu trza rozebrać przeczniki i oblukać pewnie coś się wyrobiło.


co do cieknacej chłodnicy szlak trafił ci uszczelke pod bocznym plasykiem ... pojedziesz do fachmana od chłodnić i zaciśnie ci nową za 20zł przynajmniej na giełdzie w gliwicach tyle to kosztowało. oni mają prasy do tego. mi też ciekło ale olałem kwestie jak płyn się troche zestażał po wymianie przestało.
  
 
Witam kolegow. Mam takie male pytanko a mianowicie jak wyglada u was ten przewod masowy pod siedzeniem i jak on u was wychodzi (w sensie skad), bo u mnie w espero jest jeden kabelek od czujnika zapiecia pasow i magiczna gumowa czarna rurka srednicy ok 7 mm wychodzaca ze wzmocnienia w podlodze (razem z przewodem czujnika). Niestety nie wiem dokad idzie rurka i czy jest w niej jakies przewod bo malo miejsca pod fotelem.

Bylbym wdzieczy jakby ktorys z kolegow podpowiedzial czy to tem kabelek moze jest w tej rurce i na jakiej wysokosci jest jego mocowanie. Za wszelkie rady wielkie dzieki