Ładowanie...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć wszystkim.
w moim Aucie(Polonez 1,6gli+lpg)nie mam ładowania.gdy pracujesilnik na akumulatorze jest 11,9V i spada.
Nie mam pojęcia co to znaczy.
padł alternator? regulator napięcia? szczotki?
powiedzcie jak to sprawdzić nie udając się do fachowca.
czy jest jakiś sposób?
  
 
Witaj.Czy kontrolka od ładowania podczas pracy silnika sie swieci czy nie.Jesli sie swieci lub nawet troche rzazy tzn ze padły szczotki w alternatorze.Najlepiej zobaczyc czy jest ładowanie jak wieczorem włączysz światła i jak dodasz gazu to powinny mocniej zaswiecic.Moze klemy sa zasniedziałe w akumulatorze.Tak wracajac do szczotek w alternatorze to kosztuja grosze i mozesz je sam wymienic.

Pozdrawiam .

[ wiadomość edytowana przez: telker dnia 2002-08-22 12:46:41 ]
  
 
NoBo ja stawiam na diody wzbudzenia. zrób mały tescik: odłącz przewód od szczotek i zewrzyj go z masą. Jeżeli zaświeci się kontrolka ładowania to jest to uszkodzenie jednej z diod wzbuczenia.
a co do regulatora napięcia to najlepiej pożycz od kogos i sprawdż czy jest różnica.
  
 
dzięki za podpowiedzi.
kontrolka ładowania nie świeci się, a regulatora nie mam od kogo pożyczyć.
zlot diabli wzieli!
  
 
NoBo u mnie siadł regulator i miałem takie same objawy (PF 125). Regulator kosztuje jakieś 25-35 zł. Więc to nie majątek....
  
 
WIELKIE DZIĘKI dla wszystkich za pomoc!!
wymieniłem regulator i wszystko jest O.K.!!
Jeszcze raz dzięki!!!
Fajnie że jesteście!
  
 
Cześć
Żeby nie robić bałaganu zapytm tutaj:
U mojego szwagra w poldku cały czas delikatnie świeci się kontrolka ładowania. Jednak ładowanie ma. czy może to być wina diód wzbudzenia i jak to sprawdzić ??
Pozdrawiam
  
 
U mnie było to samo. Po wymianie regulatora szczególnie w nacy lekko ćmiła się lampka. Powód był prosty źle skrecony licznik i przebicie od żarówki oświetlającej wskaźnik temperatury
  
 
to nie to
to stary licznik i przy wyłączonym oświetleniu też świeci
  
 
Zgadza się. Ja mam to samo co Wiesiek26. Lampka ładowania świeci się od czasu do czasu, elektryk (a właściwie elektrycy ) sprawdzał ładowanie właśnie w takich momentach i wszystko było OK. A co dziwne, lampka robiła się jaśniejsza w chwili dodania gazu. Alternator rozbierany był X razy, wymienione w nim wszystko oprócz obudowy i bez skutku. Jeżdżę tak już 3 lata i jak na razie nic nie wskazuje na to, żebym miał coś z tym zrobić. Czy ktoś może wie co to jest?
  
 
Koledzy, ja miałem to samo, święcącą się lampkę ładowania, non stop, wkońcu wykryłem, że obwód wzbudzania miał w wirniku zwarcie. Alternator pracował na max. Sprawdzćie czy wam nie wyparowuje elektrolit z akumlatora. Powiedzcie czy się wam żarówki często przepalają. Może coś pomogłem, Pozdróffka.
  
 
Właśnie na tym polega problem. Mnie elektrolit nie wyparowuje (sprawdzam raz na jakiś czas) i żarówki się nie przepalają w jakimś szczegołnym tempie. Wszystko (oprócz tej kontrolki) wskazuje, że wszyściutko w porządeczku. A jednak...
  
 
o qrna, no to oniemiałem, qrna teraz to już nie wiem co to może byc...hmmm, pomyślimy, jak coś wymyślę, dam znać. Pozdróffka.
  
 
No to i mnie dopadł ten problem
Na początku ładowanie paliło się poniżej 2tys. obrotów. teraz pali sie cały czas i w ogóle zanikło ładowanie. Co to może byc? Pomózcie

-------------
Pozdrówka

"Chłopak z HydeParku"
Poldi MR 93'
  
 
wymień szczotki w alternatorze
  
 
Cytat:
2002-11-03 06:07:36, dzierzan pisze:
wymień szczotki w alternatorze



Niekoniecznie. Może poszły diody wzbudzenia w alternatorze. Można to sprawdzić zwierając kabelek od szczotek do masy jeśli kontrolka rozbłyśnie to na pewno diody są do wymiany.
  
 
Najczęstszym powodem są jednak wytarte szczotki...
  
 
to jak juz rozwiazujecie problemy z ladowaniem to moze sie zlapie
umnie kontrolka zaczyna sie jazyc jak wlacze kierunkowskaz i wcisne hamulec
lub wlacze swiatla.. po prostu jakis odbiornik ...
im wiecej tym mocniej sie jazy
ale nie pali sie tylko jazy...
a samochod to Duzy Fiat
  
 
Czy dopuszczalna jest wymiana regulatora napięcia ERNA 9d (elektroniczny regulator napięcia alternatora A124-14-44A)
na regulator RNA-2 9d (elektroniczy regulator napięcia alternatora A-123-14-60A)?

Innymi słowy czy do słabszego alternatora można zamontować regulator przeznaczony do współpracy z mocniejszym alternatorem?

A jeśli tak, to jakie będa tego konsekwencje?
  
 
Cytat:
to jak juz rozwiazujecie problemy z ladowaniem to moze sie zlapie
umnie kontrolka zaczyna sie jazyc jak wlacze kierunkowskaz i wcisne hamulec
lub wlacze swiatla.. po prostu jakis odbiornik ...
im wiecej tym mocniej sie jazy
ale nie pali sie tylko jazy...
a samochod to Duzy Fiat


U mnie jest to samo od "zawsze". Im więcej odbiorników tym mocniej się żarzy. Do zauważenia głównie w nocy. Znajomy mechanik-elektryk twierdzi że to norma - chyba ma rację bo problemów z ładowaniem nie mam żadnych.