MotoNews.pl
12Co zamiast Kata? (187368/0) - PT
  

Co zamiast Kata?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Proszę o poradę może ktoś przerabiał temat katalizatora a w zasadzie jego brak, otóż mam wstawioną strumienicę jednak do szału doprowadza mnie ten metaliczny dość głośny dźwięk z wydechu przy przyśpieszaniu i wpadłem na pomysł żeby zamiast strumienicy wstawić w to miejsce jakiś tłumik o podobnych wymiarach. Tylko zastanawia mnie od jakiego auta będzie pasował, chodzi oczywiście o wymiary. Katalizatory używane lub nowe uniwersalne raczej odpadają ze względu na cenę. Chodzi mi głównie o to by maksymalnie wyciszyć wydech. Sinik x20xev. Pozdrawiam. Lub ewentualnie jak ktoś zna to proszę o podanie wymiarów oryg. katalizatora.(Duży).Głównie jakie jest "fi" rury wydechowej.

[ wiadomość edytowana przez: Cezik dnia 2007-06-12 23:55:59 ]

[ wiadomość edytowana przez: Cezik dnia 2007-06-12 23:57:31 ]
  
 
Tlumiki rozprezne w sobote bede montowal zamiast katow...
  
 
A co to są te tłumiki rozprężne ? Specjalne zamiast katów czy jak?
Ciekawi mnie co będzie cichsze kat uniwersalny czy tumik..?
  
 
Cytat:
A co to są te tłumiki rozprężne ? Specjalne zamiast katów czy jak?

Tłumiki przelotowe o podobnej pojemności co katalizator

Cytat:
Ciekawi mnie co będzie cichsze kat uniwersalny czy tumik..?

Katy będą cichsze
 
 
Ok. Już wiem w takim razie że kupię katy uniw. skoro będą cichsze tylko jakie kupić aby np. średnica rury wydechowej nie była mniejsza? W rozsądnej cenie na Allergro są uniwersalne ze śred. 50mm (podobno do pojemności 2000cm3) tylko czy one nie będą za małe?
Np. taki: http://moto.allegro.pl/item204938342_katalizator_uniwersalny_tesh_okazja_.html
lub taki: http://moto.allegro.pl/item205118591_katalizator_1_0_do_2_0_uniwersalny_nowy_szczecin.html
Co o nich myślicie?
  
 
To zalezy jaki tlumik masz czy caly przelotowy czy seryjny. Jeden moj znajomy ma seryjny w Bmw i zamiast katow ma tlumik i jest taka samo nie zmienilo sie w srodku. A Pan Immo ma przelotowke po calosci ) Ja jutro bede mial przelotowki wiec napisze co i jak...

[ wiadomość edytowana przez: homer171 dnia 2007-06-15 08:03:11 ]
  
 
Kiedyś tam także poruszałem temat katalizatora i sporo nad tym myślałem zdecydowałem się na zrobienie puchy zastępczej u mojego kumpla w zakładzie ,wywaliliśmy środek (na złomie 200zł za to) rozcieliśmy puche i zamontowaliśmy rurę a to wszystko przykryliśmy watą szklaną

przekazuje fotki







Narazie mam taki wynalzek miesiąc i co zauważyłem? Cisza niewątpliwie , poza tym omesia się minimalnie lepiej zbiera. Nie jestem natomiast w stanie określić trwałość takiego rozwiązanie aczkolwiek narazie jest ok i nic nie wskazuje na to że się szybko rozsypie.



[ wiadomość edytowana przez: dziki_barnababa dnia 2007-06-15 14:43:24 ]
  
 
Polecam pogadać z tymi majstrami ze Śląska tu stronka. Robiłem u nich wydech do skody kiedyś. Nie dość że miałem katalizator, strumienicę i dwa tłumiki to silniczek chodził o wiele lepiej, mial więcej mocy (jakieś 8 - 10 %). Sądzę że w przypadku bestii też coś mądrego doradzą a może i zaproponują.
  
 
Ja wlasnie mam dwa tlumiki przelotowe zamiast Katow jest o wiele lepiej silnik wkreca sie duzo lepiej roznicy glosnosci nie slysze...
Potwierdzic to moze Immo bo byl przy montazu...
  
 
Cytat:
2007-06-16 12:01:27, homer171 pisze:
Ja wlasnie mam dwa tlumiki przelotowe zamiast Katow jest o wiele lepiej silnik wkreca sie duzo lepiej roznicy glosnosci nie slysze... Potwierdzic to moze Immo bo byl przy montazu...

Fakt, przy seryjnym wydechu nie słychać różnicy w głośności. W dłubanym nie ma niestety tak dobrze