[125]Krótka skrzynia w kancie ;)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam pytanko, czy ktos robił, lub wie gdzie mozna takie coś zrobic i z czego najlepiej przerabiać, może ktos ma równiez jakis patent na to cudo??


[ wiadomość edytowana przez: CarvMachine dnia 2007-04-26 15:58:18 ]
[ powód edycji: Fajnie by było gdyby Member umiał tytułować wątki. ]
  
 
Ale co konkretnie chciałbyś skracać ??
Mam gdzieś resztki eksperymentalnej 4 ale ona była raczej przydłużona, tj 1,2,3 były wydłużone, a 4 została bezpośrednia.
Jeśli chcesz skracać to najprościej mostem.
  
 
najkrotsza byla seryjna 4 pionowa ...
poza tym zostaje zabawa z mostami - kombi, poldorover, dyfer z trucka
  
 
Chodzi mi przede wszystkim o to, aby to auto się napedzało, aby bylo cały czas na wysokich obrotach, a nie po redukcji spadało do 2000 obr/min. I dlatego przyszło mi do głowy kombinowanie ze skrzynia, ale moja wiedza jest bardzo znikoma, wiec prosze was o rade. Jesli radzicie zmiane mostu to na jaki i o jakim przełozeniu. Przypominam że kant nie bedzie do jazdy po miescie, tylko typowo do rajdowania.
  
 
zmień dyfer na taki z trucka - poszukaj w wyszukiwarce było o przełożeniach mostów i daj z tyłu felgi 13' z nikim profilem opony (np 175/50) wygląda troche dziwnie ale zdecydowanie sprawdza się .Zmiana /przerabianie skrzyni jest nieopłacalne , użyj tego co jest dostępne (dyfer) efekt ten sam
  
 
truck - "najkrótszy" dyfer - najlepiej przyśpiesza - ma najmniejszą v max

4,55 truck
4,30 rover , kombi-van
4,10 polonez 1,5
3,91 polonez 1,6
3,73 polonez diesel 1,9
  
 
+ 5,37 robione do sportu, ciezkie do zdobycia ale mozliwe

Co do skrzyn to sa one te same w PN i 125p

po '93......przed '93....2,0 (132)..... 4ka '80 (wer."górska")

1.3,830.....3,778........3,612..........3,75
2.1,971.....1,944........2,045..........2,30
3.1,321.....1,307........1,357..........1,49
4.1,000.....1,000........1,000..........1,000
5.0,806.....0,803........0,870..........------
R.3,574.....3,526........3,244..........3,87



[ wiadomość edytowana przez: CarvMachine dnia 2007-04-26 15:56:58 ]
  
 
Cytat:
2007-04-26 15:55:13, CarvMachine pisze:
+ 5,37 robione do sportu, ciezkie do zdobycia ale mozliwe




właśnie właśnie, a gdzie????? to zdobyc????
A kałuża albo pachoń nie bawili się w takie coś kiedys??
  
 
Cytat:
2007-04-26 16:02:53, MILES125 pisze:
właśnie właśnie, a gdzie????? to zdobyc???? A kałuża albo pachoń nie bawili się w takie coś kiedys??



Myśle ze kluczowe pytanie to nie "gdzie" ale "za ile".
  
 
mi przydała by się dłuższa 1 lub krótsza 2 i 3

pomyślałem ,że kupie 4.55 od trucka a v maxa nadrobię skrzynią 5 tą najdłuższą
  
 
ja V max nadrabiam obrotami DOHCa 7400-7600
  
 
ohv już powyżej 7000 nie ciągnie ( chyba ,że na jedynce )
  
 
Co do skrzyń. Krótkie czwórki były przed 1987, miały odpowiednio 3,753 2,132 1,378 1,000, wsteczny:3,867.

Tak się zastanawiam czy wszystkie 4-ki <1987 miały pionowy drążek? U siebie mam skośny, a dość często trzeba mieszać biegami.
  
 
Cytat:
2007-04-27 00:45:02, marcinio pisze:
(...) Tak się zastanawiam czy wszystkie 4-ki <1987 miały pionowy drążek? U siebie mam skośny, a dość często trzeba mieszać biegami.

Nie. Pionowy w kantach był do końca 1983, potem już tylko skos z poloneza.
  
 



jak zdobędziesz 4.55 a koła z tyłu zapodasz 175/50 - 195/45 13'' to zobaczysz co potrafi ohv

ps. chcesz sie ścigać po autostradach z mocnymi V6/R6? czy szybko napędzać kanta?


-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
Cytat:
2007-04-27 02:44:43, mar125 pisze:
jak zdobędziesz 4.55 a koła z tyłu zapodasz 175/50 - 195/45 13'' to zobaczysz co potrafi ohv ps. chcesz sie ścigać po autostradach z mocnymi V6/R6? czy szybko napędzać kanta?




Jeśli chodzi o mnie, to zamierzam szybko go napedzać, bo jazda pelnym bokiem miedzy pachołkami to zgubne sekundy, a na prostych trzeba nadrabiac. A i chętnie bym powkurzał też konkurencje .

A czy dyfer trackowski uda się wsadzić do mostu jugola?? czy juz musi byc polonezowski??


A i teraz jak sprawdzic jakie mam przełozenia w skrzyni, bo mam skosna 4 a kant jest z 1979 roku, możliwe że ktos wczesniej kombinował. Jest to gdzies napisane na skrzyni może??



[ wiadomość edytowana przez: MILES125 dnia 2007-04-27 08:38:52 ]

[ wiadomość edytowana przez: MILES125 dnia 2007-04-27 08:40:50 ]
  
 
Cytat:
A czy dyfer trackowski uda się wsadzić do mostu jugola?? czy juz musi byc polonezowski??



Musisz wymienić cały most.
  
 
Witam. Przerabialem ten temat. I powiem tak: miałem most truck'owski i przyspieszenie przy zwyklym silniku ohv 1.5 Poloneza bylo o niebo lepsze także zdecydowanie polecam to rozwiązanie. Naprawde daje dużo. A co do v-max to powiem szczerze ze wcale nie traci na niej. Wręcz przeciwnie... przynajmniej wedlug mnie bo ja tak miałem. Dzieki temu że most mial krotsze przelożenie miał również mocniejszy 5-ty bieg a co za tym idzie łatwiej mu było osiągnąć na 5-tce większe obroty. Ja na moście truck'owskim na 5-tym biegu zamykałem obrotomierz a licznik pokazywał wtedy jakies 170km/h przy seryjnym silniku i w dodatku na gazie. Teraz wrzuciłem 2.0 DOHC ale też zmienilem most bo ten truckowski miałem wąski. Teraz mam szeroki ale za to od Polda 1.6 czyli dłuższy. I jak tylko zbiorę troche kasy to bez wahania wrzucam szeroki truckowski - tzn w szerokiej obudowie poloneza. A co do "jugola" to niestety nie da rady. Też tak miałem i musiałem zmienic na ten otwierany z tylu. Pozdrawiam i zachecam do przeróbek. Efekty powinny Cie zadowolić
  
 
Cytat:
2007-04-27 18:34:17, Domi1985 pisze:
Witam. Przerabialem ten temat. I powiem tak: miałem most truck'owski i przyspieszenie przy zwyklym silniku ohv 1.5 Poloneza bylo o niebo lepsze także zdecydowanie polecam to rozwiązanie. Naprawde daje dużo. A co do v-max to powiem szczerze ze wcale nie traci na niej. Wręcz przeciwnie... przynajmniej wedlug mnie bo ja tak miałem. Dzieki temu że most mial krotsze przelożenie miał również mocniejszy 5-ty bieg a co za tym idzie łatwiej mu było osiągnąć na 5-tce większe obroty. Ja na moście truck'owskim na 5-tym biegu zamykałem obrotomierz a licznik pokazywał wtedy jakies 170km/h przy seryjnym silniku i w dodatku na gazie. Teraz wrzuciłem 2.0 DOHC ale też zmienilem most bo ten truckowski miałem wąski. Teraz mam szeroki ale za to od Polda 1.6 czyli dłuższy. I jak tylko zbiorę troche kasy to bez wahania wrzucam szeroki truckowski - tzn w szerokiej obudowie poloneza. A co do "jugola" to niestety nie da rady. Też tak miałem i musiałem zmienic na ten otwierany z tylu. Pozdrawiam i zachecam do przeróbek. Efekty powinny Cie zadowolić


odezwij sie do mnie we wrześniu to będe miał do sprzedania most szerszy od "szerokiego" poloneza o ok 2cm na str. z przełożeniem 4.44

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
a można wiedzieć z czego ten most ?