Na gazie sie muli,na benzynie super,co jest?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Potrzebuje rady: Od 2 dni mój esperak (1, przebieg 230000 z instalacją BRC stracił swoją moc.Na benzynie chodzi super a na gazie tragicznie.Filtr gazu wyczyszczony,nowe świece,dzisiaj kupiłem też nowe kable do świeczek i nowy filtr powietrza ale piszę jeszcze przed wizytą jutrzejszą u mechaniora by go może pokierować bo on nie ukrywa że nie wie o co chodzi (przez tel mu tłumaczyłem). Słyszałem że może trzeba przestawić delikatnie zapłon? Teraz jest chłodniej i strasznie się muli nawet bez włączonej klimy a w pon lece traskę 400km i musze to zrobić.
Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi.
  
 
Parę postów niżej jest post "Złapałem muła i .........." . Zanim zapytasz sprawdź, czy ktoś już nie pisał. Ja deklarowałem coś takiego jak zapisywałem się na forum
  
 
Wielkie dzięki. Temat uważam za zamknięty w tej sytuacji.
  
 
Cytat:
2007-06-28 17:37:09, kizes pisze:
Wielkie dzięki. Temat uważam za zamknięty w tej sytuacji.


1. TPS - czujnik przepustnicy
2. MAP - czujnik jakiegos tam cisnienia nie pamietam dokladnie
3. Krokowy silniczek
4. Zawalony filtr gazu
5. Poprostu regulacja
6. Zaplon Ci sie rozlecial jak mi ale na LPG wczesniej niz na PB to odczujesz
7. Kupiles kijowy gaz
8. Gdzies masz cos przytkane
9. Lapiesz lewe powietrze
10. Do gazu czasem dolewa Ci benzyny ja tak mialem jak mi taki przekaznik padl

To z moich obserwacji jak szukalem to te rzeczy sie mogly stac
  
 
Nie czekając na mechanika zabrałem sie sam do roboty.Wymieniłem filtr powietrza, zamontowałem nowe przewody i znalazłem przyczynę.Okazało się że silnik łapał lewe powietrze więc to uszczelniłem taśmą i silikonem i pracuje jak za starych, dobrych czasów Zaoszczędziłem więc ca 50 zł i jestem z siebie dumny.Przed wyjazdem w długą (400 km) traskę muszę jeszcze wymienić sygnał dzwiękowy bo nie działa ale gdzie on jest i czy standardowy sygnał do Niego pasuje?
Pozdrówki dla Romana z Bydg (srebrne espero full opcja) za pomoc
  
 
Cytat:
2007-06-28 22:20:45, kizes pisze:
Nie czekając na mechanika zabrałem sie sam do roboty.Wymieniłem filtr powietrza, zamontowałem nowe przewody i znalazłem przyczynę.Okazało się że silnik łapał lewe powietrze więc to uszczelniłem taśmą i silikonem i pracuje jak za starych, dobrych czasów Zaoszczędziłem więc ca 50 zł i jestem z siebie dumny.Przed wyjazdem w długą (400 km) traskę muszę jeszcze wymienić sygnał dzwiękowy bo nie działa ale gdzie on jest i czy standardowy sygnał do Niego pasuje? Pozdrówki dla Romana z Bydg (srebrne espero full opcja) za pomoc



Sygnał jest na przednim wsporniku tyż przed chłodnicą.
Wsadz głowę pod przedni zderzak a na 100% zobaczysz.

I jeszcze taka informacja, przyczyna niesprawności sygnału bardzo często są złej jakości przewody.
Może wystarczy tylko je podmienić i wtedy wszystko będzie OKi.
  
 
Rozebrałem sygnał i kaszan Na czerwonym kablu jest + i żaróweczka świeci po zetknięciu z 2 kablem lub masą a klakson nie działa.Pewnie minus jest załączany w kierownicy i przewód jest gdzieś przerwany ale jak to znaleźć? Nie będę pruł wiązki kabli. Gdzie to mogło się przerwać i jak do tego podejść> Macie jakieś doświadczenia?
  
 
Cytat:
2007-06-29 10:08:46, kizes pisze:
Rozebrałem sygnał i kaszan Na czerwonym kablu jest + i żaróweczka świeci po zetknięciu z 2 kablem lub masą a klakson nie działa.Pewnie minus jest załączany w kierownicy i przewód jest gdzieś przerwany ale jak to znaleźć? Nie będę pruł wiązki kabli. Gdzie to mogło się przerwać i jak do tego podejść> Macie jakieś doświadczenia?



minus jest rzeczywiście załączany w kierownicy, ale po drodze jest jeszcze przekaźnik.

Jednak jak już wspomniano, najczęściej przczyną usterki są fatalnie poprowadzone kable. W pobliżu trąbek kable dzielą się na jedną i drugą trąbkę i na łączeniu pod wpływem soli i wilgoci zamiast miedzi robi się zielony proszek. Zacznij od wymiany tego odcinka i porządnego zaizolowania.
  
 
Ja u siebie mam całkiem nowe 2 kabelki (-)
Pociągniete od przekaźnika do trąbek.

Przekaźnik znajdziesz w czarnej skrzyneczce za akumulatorem.
  
 
Ale u mnie nie ma trąbek tylko pojedyńczy sygnał. Powalczę z nowymi kabelkami od przekaźnika ale który to jest? Ciekawy czy zatrąbi
  
 
Cytat:
2007-06-29 11:29:35, kizes pisze:
Ale u mnie nie ma trąbek tylko pojedyńczy sygnał. Powalczę z nowymi kabelkami od przekaźnika ale który to jest? Ciekawy czy zatrąbi


Mi też ostatnio padł pojedynczy sygnał (nie była to wina kabli).

Kupiłem na allegro używany za 7 zł i trąbi, że hey.