1.8 TD - Filtr paliwa i pompka ręczna

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jako, że miałem problemy z odpalaniem na ciepłym silniku i z wolnymi obrotami (spadały), zaprowadziłem samochód do mechanika. Postał 3 dni, coś tam niby porobił, zapłaciłem 150 zł, ale objawy jak były tak są. Wkurzyłem się, nie dało mi to spokoju i poszedłem sam pokopać przy aucie. Po 15 minutach doszedłem, że pompując przed odpaleniem auto odpala dobrze, gdy pochodzi i spadają mu obroty (tak do 600 obrotów i trzęsie silnikiem). Ale gdy spadają mu obroty i przycisne z dwa razy pompke na filtrze paliwa, to znów obroty są dobre. Ewidentnie coś mam z tym filtrem paliwa. Ma ktoś pomysł co tam mogło paść? Słyszałem, że jest tam jakaś membrana i ona może przepuszczać powietrze, ale nie wiem jak się za to zabrać. A może poprostu wymienić cały filrt? Widziałem na allegro za 58 zł Filtrona. Spełniłoby to swoje zadanie?
  
 
Zanim wymienisz całą pompkę, wymień najpierw 4 oringi i/bez wkładu filtra paliwa. Trzeba dopasować dobrze te oringi bo każdy jest innego rozmiaru i bardzo ostrożnie skręcać. Jeśli to nie pomoże wymień "górę" pompki, kupisz na szrocie za parę złociszy.
  
 
Dzięki Kris. Jutro jade na giełdę samochodową, to poszukam tych oringów i może od razu tą pompke.
  
 
Nie dodałem że te oringi "luzem" nie występują
Wraz z wkładem i muszą być 4. Spotkałem sie już z 3 szt. w komplecie filtrona, brakowało na trzpień wew. pompki, zresztą Motorcrafta też w którejś z wersji pakują po 3 a sam wkład pasuje oczywiście.
  
 
Pompke do rade naprawić, teoretycznie jest jednorazowa ale są do kupienia w niektórych serwisach zestawy naprawcze tzn.membrana i osłona przycisku. Podobno od jakiegoś merca membrana też pasuje.Rozginasz wsadzasz nową membranę zaginasz i po problemie wiem bo sobie naprawiałem
  
 
A tak wogóle może to wcale nie pompka zaciąga lewe powietrze załóż przezroczysty wężyk od pompy do filtra będziesz widział czy są pęcherze powietrza lub omiń filtr na chwilę i zobaczysz czy problem nadal istnieje
  
 
Cytat:
2007-06-18 19:12:08, edo32 pisze:
........... lub omiń filtr na chwilę i zobaczysz czy problem nadal istnieje



tego byma akurat nie zalecał
  
 
Kris to wyjaśnia dlaczego nie mogłem tego znaleźć hehe.
Moglibyście mi np. dać linka do aukcji czy sklepu co mam dokładnie kupić?
Co do rurki między filtrem a pompą to właśnie mam taką przezroczystą z zaworkiem od razu (to było jak już kupiłem auto) no i widać tam troche bąbelków powietrza. Dodatkowo jak przyciskam pompke to słychać syk powietrza, więc wg mnie ewidentnie pompka przepuszcza powietrze.

Czy mówiąc o tym wkładzie z oringami, miałeś na myśli to?
ford.sklep.pl/sklep,1502,,,03,,pl-pln,159545,0.html
Kosztuje 15 zł, wiec bez bólu, bo cały filtr z pompką to już 165 zł

[ wiadomość edytowana przez: AREK_Rybnik dnia 2007-06-19 12:27:21 ]
  
 
To jest właśnie ten wkład z kompletem oringów, które należy starannie dopasować i ostrożnie skręcać aby nie ściąć, podgiąć lub np. nie dokręcić. Przerabiałem ten problem po mojej pierwszej wymianie wkładu
  
 
OK. Przy okazji jakby ktoś miał na sprzedaż sprawną pompke na filtr, to byłbym zainteresowany zakupem.
  
 
Zparciała ci membrana odkręć cały filtr z pomką odkręć filtr zasłoń górny otwór i dolny od śruby dolot paliwa wsadź całość do wody i dmuchaj zobaczysz czy leci powietrze,Dopuki nie naprawisz na przewody załóż zwykły filterek przezroczysty wstępny od bylejakiego merca (były też takie kiedyś w maluchach)przez jakiś czas możesz tak jeździć nic się nie stanie
  
 
Masz tutaj jak wygląda reperaturka pompki
[IMG]http://img61.imageshack.us/img61/701/obraz003jv0.th.jpg">[/IMG]
  
 
Na allegro.
  
 
Wlasnie od kilku dni mam podobny problem, zaczelo sie zapowietrzac i cofac paliwo. Bez pompowania pompka reczna nie sposob zapalic.
Mysle, ze czarny przewodow sie rozszczelnil. Zaczal tez puszczac przewod sterujacy podcisnieniowo dawka na pompie. Po doknieciu go zaczyna syczec i zaciaga powietrze. Zaczelo sie nagle, w upaly, wtedy jak stopilem oslone pod silnikiem. Pod maska bylo male termiczne piekielko, pewnie wtedy cos sie poodkszalcalo w tych przewodach.

Cos ostatnio kumuluja mi sie nagle usterki, oj kumuluja. Zaczal mi szwankowac tez przerywacz kierunkowskazow. Popiskiwac wiatrak nadmuchu i pare innych drobiazgow wyskoczylo. Sam silnik rewelacja. Pieknie przyspiesza, jednak a wegrzech lepsze jest paliwo.