MotoNews.pl
8 Samozapłon a potem problem z zapaleniem... (190327/89) - PT
  

Samozapłon a potem problem z zapaleniem...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
od jakiegoś czasu na gazie mam problem z samozapłonem - wyłączam zapłon, wyciągam kluczyk, a silnik próbuje mi sie ze 2, 3 razy zakręcić. po czymś takim mam potem problem z zapaleniem na benzynie...

czemu sie tak dzieje?
zadnych strzalow w kolektor nie ma.

Hyundai Sonata 3, 97r. 2.0i 16v
LPG - Blos

kable nowe, swiece nowe.

Tylko mi zaczal wpieprzac olej tez ostatnio.
- przy dodawaniu gazu slychac oprocz normalnego dzwieku silnika, dziwny gwizd - im wyzsze obroty tym gwizd z silnika glosniejszy...

co moze mu sie dziac???
  
 
Czesc.

Samozaplon spowodowany jest najprawdopodobniej duza iloscia nagaru w cylindrach ktory po zgaszeniu sie zarzy. Sprawdz czy samozaplon wystepuje tylko na lpg czy na PB tez.

a co do gwizdow to moze rolka napinacza ci gwizdze

co do zapalenia auta na Pb to sprubuj gasic go na Pb. Jesli gasisz go na LPG i pozniej zapalasz na Pb to gaz ktory pozostal pomiedzy blosem a cylindrami idzie razem z Pb i wtedy go troszke zalewa
  
 
z tego co kojarze na pb tez sie czasem zdarzy ale 100% pewnosci nie mam...

jak usunac ten nagar? jakies srodki do silnika?? cos skutecznego?

a zapomnialem dodac ze mam zamontowana strumienice zamiast katalizatora...

samozaplony zdarzaly sie juz przed zamontowaniem strumienicy...
  
 
Nie widzialem zadnych srodkow oby usunac nagar. Jedyne chyba rozwiazanie to demontaz glowicy. Zgaszenie auta powoduje odciecie zaplonu i odciecie paliwa (wtryskow) jesli masz jeszcze w kolektorze jakaqs mieszanke paliwowo powietrzna to wlatuje ona do cylindra podczas koncowych obrotow silnika spreza ja tlok i zaplon daje nie swieca tylko rozrzazony nagar. Na pb ten samozaplon moze byc krotrzy z tego wzgledu ze od wtryskiwaczy do cylindra jest blizej miz z Blosa do cylindra(wiecej mieszanki)

Strumienica nie przeszkadza katalizator jest tylko po to aby dopalic spaliny (ochrona srodowiska) musial bys mies katalizator gdybys mial auto z EOBD wtedy masz druga sonde za katalizatorem ktora podaje do ECU sklad spalin juz dopalonych jesli katalizator nie dziala to sonda wysyla ze sklad spalin jest podobny do skladu spalin przed katalizatorem i zapala sie wtedy Check engine .
  
 
Nagar niby liquid moly usuniesz. Czy jakoś tak. A autoświecie było.
  
 
1. sprawdź jak wyglądają świece
2. ten świst to może być fałszywe powietrze = zbyt uboga mieszanka i dlatego jest samozapłon
3. nie masz wrażenia że na wolnych obrotach ten silnik pracuje zbyt "twardo" ?, sonata na wolnych ma "szeptać", to sugestia do sprawdzenia zapłonu i czujnika spalania stukowego
  
 
zbyt "twardo" tzn??

pracuje niezbyt dobrze na wolnych obrotach... w sensie ciezko...

w jakim sensie sprawdzic zaplon??

czujnik spalania stukowego? na zamieszczonych tu kiedys logach z mmcdloggera czujnik spalania stukowego nie zadzialal ani razu...
jak go sprawdzic?

lewe powietrze... raczej nie... wszystko sprawdzalem...
wczoraj przysluchalem sie dokladniej na postoju... raz bez klimy raz z klima...

przy wylaczonej klimie praktycznie nie ma tego gwizdu....
przy wlaczonej klimie ten gwizd juz wyraznie slychac a silnik znacznie ciezej pracuje... wrecz robi sie tragicznie mulowaty... lozysko sprezarki??? zbytnio naciagniety pasek od niej??
albo rolka napinacza jak sugerowal karol208...

jesli to sprezarka, da sie ja naprawic czy lepiej wymienic???

  
 
z czegoś te samozapłony muszą przecież powstawać:
1. niewłaściwe świece
2. nagar w komorze spalania (w obecnych silnikach mało prawdopodobne)
3. zbyt uboga mieszanka (fałszywe powietrze, lambda, wtrysk nie podaje itd)
4. źle ustawiony zapłon (za wczesny)

najprościej sprawdzić to na podstawie wyglądu świec, muszą być jasnobrązowe, przy zasilaniu gazem szaro-brązowe, jeśli są bardzo jasne wręcz białe to znak że występują zbyt wysokie temperatury spalania (uboga mieszanka, przegrzewanie świec itd)

odłącz może klimę i diagnozuj silnik, łatwiej będzie ustalić przyczynę
  
 
jesli chodzi o ustawianie zaplonu to jestem zielony...

z tego co wiem jest regulowany przez ECU...
ale moge sie mylic...

samodzielnie mozna ustawic zaplon czy trzeba to robic z kompem/przez specjaliste??

lambde sprawdze..
dalej nie wiem jak sprawdzic czujnik spalania stukowego...

a swiece byly wymieniane pol roku temu razem z kablami...
swiece Champion, kable Hyundaia... ale swiece tez sprawdze...
  
 
Zaplon musisz ustawic za pomoca lampy stroboskopowej (tylko trzeba zmasowac zlacze) zaplon jest regulowany przez ECU ale wstepnie bodajze na 7 stopni to ty musisz go ustawic.

Czujnik spalania stukowego ,,knock sensor'' mozesz go sprawdzic uderzajac w blok silnika malym mloteczkiem zeby powstal maetaliczny dzwiek. Jesli czujnik dziala to silnik powinien zejsc troszke z obrotow (drgac) przez chwile i wrocic do normalnych obrotow.

  
 
jak tylko porobie to wszystko, dam znac o wynikach...
  
 
za pomoca lampy stroboskowej....

zielony jestem calkowice....

czym krece... odkrecam... przestawiam???

kazdy mechanik twierdzil, ze w sonacie 3 tego sie nie ustawia...

a z tego co widze na logu z palma...

http://rapidshare.com/files/46897820/2007-08-01_11_30_02.xls.html

cos zaplon mam kiepsko ustawiony...

a knock sensor....... w ogole nie dziala...
  
 
jeśli dobrze pamiętam to od roku 95' były jakieś zmiany w układzie zapłonowym, generalnie to ECU jest zaprogramowane i steruje zapłonem, ale z tego co pamiętam to czujniki położenia wałków są mocowane na śruby przez otwory fasolkowe czyli jakaś mała regulacja jest

zdejmij osłonę paska rozrządu i sprawdź

jeszcze jedno: na webtechu chyba była opisana cała procedura ustawiania zapłonu, można luknąć
  
 
po wymianie swiec samozaplon zdarzyl mi sie raz...

dzis auto poszlo do mechanika...

zobaczymy co znajda...