Avensis D4D przepał - dlaczego ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
proszę o pomoc i sugestie, co może być powodem przepału w mojej toyotce. Dotyczy samochodu z 2001 2.0 d4d przebieg ok 190 tys..
Silnik poprawnie pracuje, dobrze przyspiesza i ładnie uruchamia się. Tylko to spalanie ok 10 l. w mieście i 8 l na trasie. Raczej jeżdżę płynnie dynamicznie ale nie przekraczam 160 km/h.
  
 
Witam,
Słuchaj wg mnie to spalanie w mieście w tym autku (mam takie samo D4D z 2001r.) na poziomie 10l to jest normalna sprawa. U mnie kopmuter pokazuje w mieście takie spalanie przy średniej prędkości 19 km/h! W mieście praktycznie cały czas się zatrzymujesz i ruszasz, korki, idt! i tyle musi palić. Znajomy ma Nissana Primere 2.0 diesel z 2004r. i w mieście tak samo mu pali. Natomiast na trasie przy jeździe około 110 do 130 to spala mi 6L.
Myślę więc, że to miejskie spalanie u ciebie jest w normie, a w trasie spróbuj czy przy prędkościach jak pisałem wyżej ile będzie palić. Przy 160 też musi spalić więcej
pozdrawiam
Cez
  
 
w normie spala. Previa D4D 116KM pali dokładnie tak samo - w mieście z klimą 9-10, w trasie7-11 w zależności od buta

11 to gonienie pod 180, z 5 osobami, i wiatrem w pysk. ostatnio przez Czechy ( Cieszyn - Mikulov ) spaliła 9.7, przy ŚREDNIEJ 130km/h

aa, jest jeszcze jedna sprawa : gdzie tankujesz

pzdr
  
 
Proponuje postarac sie o troche dobrego paliwa z Niemiec i różnica bedzie odczuwalna w dynamice,kulturze pracy silnika i zużyciu paliwa.
  
 
Dzięki za wyjaśnienia i podtrzymanie na duch, że tak prawie musi być . Ale zaraz po nabyciu autka trzy lata temu, sporo naczytałem się na tym forum. Wypisywali się niektórzy jaki to oszczędny samochód ( że w mieście to ok 8 a w trasie to zawsze poniżej 6 literków ). Od tamtego czasu trochę to spalanie mnie więc denerwowało ale samochodzik jeździł bez zarzutów, a najważniejsze zbierał się ładnie a wiec ze spalaniem się godziłem ( tylko że te cenki oleju tak się pną i pną )
A jeszcze pytanko czy w klimie wymienialiście w czasie eksploatacyj
filtr klimy( osuszacz ) - nie mylić z kabinowym-pyłkowym. Czy tylko
wymienialiście czynnik ?
Pozdrawiam
  
 
Cytat:

w normie spala. Previa D4D 116KM pali dokładnie tak samo - w mieście z klimą 9-10, w trasie7-11 w zależności od buta

11 to gonienie pod 180, z 5 osobami, i wiatrem w pysk. ostatnio przez Czechy ( Cieszyn - Mikulov ) spaliła 9.7, przy ŚREDNIEJ 130km/h

aa, jest jeszcze jedna sprawa : gdzie tankujesz

pzdr


no nie bardzo się zgodzę z takim spalaniem, że to niby norma bo byłem ave D4-D w zeszły czwartek w Mediolanie (trasa jak marcin czyli Cieszyn Mikulow Wiedeń Graz, Wenecja ) i w sobotę z powrotem
i średnia dla całej trasy 6.0 a przecierz nie mogłęm się wlec stówką bo bym w 16 godzin sam nie przejechał 1400 km.Na pokładzie 4 osoby i pełen bagażnik, spalanie średnie w ciągu trasy wachało się od 7.1 jak szła pod dwie paczki pod Wenecją, a po Polsce spadało. generalnie tylko czeska policja przyłapała mnie na 160 kmh ale pan policjant nie miał radaru i tylko sprawdził przez szybę pasy i winietę i machnął ręką i pojechałem dalej, ale ave ma dopiero 9 kkm przejechane więc można przyjąć że jest jak nowa




Cytat:
Witam
proszę o pomoc i sugestie, co może być powodem przepału w mojej toyotce. Dotyczy samochodu z 2001 2.0 d4d przebieg ok 190 tys..
Silnik poprawnie pracuje, dobrze przyspiesza i ładnie uruchamia się. Tylko to spalanie ok 10 l. w mieście i 8 l na trasie. Raczej jeżdżę płynnie dynamicznie ale nie przekraczam 160 km/h.



a może masz jakiegoś wirusa wgranego w kompa albo rezystor na czujniku temp powietrza


[ wiadomość edytowana przez: Linek dnia 2007-06-23 18:04:16 ]
  
 
Cytat:
2007-06-17 22:17:29, mr_robas pisze:
A jeszcze pytanko czy w klimie wymienialiście w czasie eksploatacyj filtr klimy( osuszacz ) - nie mylić z kabinowym-pyłkowym. Czy tylko wymienialiście czynnik ? Pozdrawiam



Czynnika sie nie wymienia tylko uzupełnia braki ktore muszą być i koniec.Odwadniacz powinno sie wymienic co pare lat gdyz on po czesci tez filtruje olej z układu.Długo nagromadzona wilgoć potrafi zniczszyc po jakims czasie wnetrze i trafić do układu spreżarki lub rozpreżnika.Nic nie jest wieczne.