Centralny?? w klapie? czy podwójne ryglowanie zamków?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Mój escort jest po przejściach (rozwalony tył) i miał co nieco wymieniane. Między innymi klape ale od uboższego modelu (bez centralnego). Mam wszystkie kable od starej klapy (do przeciwmgłowych, dodatkowego stopu i centralnego), a w nowej był tylko jeden (od przeciwmgłowych) mam też stary centralny ale chyba niekompletny (wydaje mi się, że brakuje paru cięgieł). Kompletnie nie mam pojęcia jak go podłączyć, połączyć z zamkiem w klapie. Ma ktoś może zdjęcia jak powinien być zamontowany centralny w klapie, albo chociaż jak wygląda w całości to bym sobie cięgła dorobił? Przekopałem forum i na ten temat nic nie znalazłem. Centralny jest oryginalny.
Aha i jeszcze jedno: nie wiem jak w tej klapie podłączyć ogrzewanie tylnej szyby, nawet nie wiem jak w starej było.

[ wiadomość edytowana przez: dualbet dnia 2007-06-24 17:11:43 ]
  
 
W escorcie NIE MA centralnego zamka w klapie. Tam sie klapę otwiera każdorazowo poprzez przekręcenie kluczyka. Centralny miałby sens, gdyby coś się tam naciskało jak w oplu. Może myślisz o elektrycznym otwieraniu bagażnika z przycisku?
  
 
Nie, nie mam żadnego przycisku do otwierania. Samochód kupiłem już bez starej klapy ale ze wszystkimi jej częściami (kable itp.) i mam mechanizm który na 99% wg mnie jest centralnym zamkiem! Nie mam pojęcia tylko jak to działało Muszę to jeszcze przemyśleć

Właśnie wyczytałem o czymś co się nazywa podwójnym ryglowaniem zamków. Możliwe żeby ten machanizm, który posiadam służył do blokowania klapy aby nie można było jej otworzyć od wewnątrz?

PS. I jeszcze jedno: w jaki sposób podłączyć ogrzewanie tylnej szyby?

[ wiadomość edytowana przez: dualbet dnia 2007-06-24 16:52:32 ]

[ wiadomość edytowana przez: dualbet dnia 2007-06-24 16:52:58 ]
  
 
W escorcie JEST centralny zamek w klapie. Otwiera się go na dwa sposoby, żaden z nich nie polega na przekręceniu kluczykiem.
Pierwsza metoda to przycisk w kluczyku, druga to przycisk wewnątrz kabiny przy przyciskach sterowania elektrycznymi podnośnikami szyb (gdy zapłon jest wyłączony).
Mowa oczywiście o wersji z oryginalnym centralnym zamkiem sterowanym z kluczyka (trój-przyciskowego).

Cytat:
2007-06-24 16:28:57, Blazey pisze:
W escorcie NIE MA centralnego zamka w klapie. Tam sie klapę otwiera każdorazowo poprzez przekręcenie kluczyka. Centralny miałby sens, gdyby coś się tam naciskało jak w oplu. Może myślisz o elektrycznym otwieraniu bagażnika z przycisku?

  
 
Cytat:
2007-06-24 22:24:57, Marcin2M pisze:
W escorcie JEST centralny zamek w klapie. Otwiera się go na dwa sposoby, żaden z nich nie polega na przekręceniu kluczykiem. Pierwsza metoda to przycisk w kluczyku, druga to przycisk wewnątrz kabiny przy przyciskach sterowania elektrycznymi podnośnikami szyb (gdy zapłon jest wyłączony). Mowa oczywiście o wersji z oryginalnym centralnym zamkiem sterowanym z kluczyka (trój-przyciskowego).



czyli nie jest centralny, tylko każdorazowo trzeba go otworzyć oddzielnie
a ze otwierany elektrycznie to nie znaczy centralnie ;]
  
 
centralny mam oryginalnie ale bez pilota i nie ma przycisku do otwierania klapy elektrycznie (tylko linka obok fotela kierowcy)
skoro to w klapie to nie centralny to co???
wydaje mi się, że gdy zamykam klapę lub otwieram kluczykiem to otwierają się lub zamykają drzwi (tak chyba powinno być)
tylko nie wiem jak to podłączyć do zamka w klapie :/

a z tą szybą tylną to ktoś się orientuje jak do niej podłączyć ogrzewanie?
  
 
przeciez jakby w kalpie byl centralny zamek to jakbys jechal po kamieniach to klapa by ci sie podniosla!! przeciez tam niema zadnej klamki ani nic... przekrecasz kluczyk i masz zwolniony mechanizm blokujacy (juz nic nie musisz naciskac itp zeby otworzyc). tak samo z pilota lub CHYBA z kabiny (przycisk w niektorych modelach przy elektrycznym otwieraniu szyb) - naciskasz przycisk i silniczek pociaga za linke i otwiera klape ktora nastepnie wystarczy juz tylko podniesc...
  
 
To nie jest centralny otwierający zamek, bo zamka tam właściwie nie ma. Jest tylko rygiel. Kluczykiem od razu otwierasz klapę, a nie odblokowujesz zamek. I nie może być tak, ze jak przekręcasz kluczyk, by otworzyć klapę, to się reszta auta odblokowuje. To opcja z opli, vw i innych, gdzie faktycznie kluczykiem lub centralnym można zamknąć zamek i otworzyć zamek, a otwarcie nie spowoduje od razu uchylenia klapy. Więc albo to jest siłownik do elektrycznego otwierania (a właśnie: czy siłownik taki jest oryginalnie przez fabrykę montowany w klapie, czy w progu bagażnika, tam gdzie wchodzi linka?) albo jakiś rygiel. Ale wtedy powinieneś mieć zamek z podwójnym impulsem.
  
 
Cytat:
2007-06-25 00:21:45, Blazey pisze:
I nie może być tak, ze jak przekręcasz kluczyk, by otworzyć klapę, to się reszta auta odblokowuje. To opcja z opli, vw i innych, gdzie faktycznie kluczykiem lub centralnym można zamknąć zamek i otworzyć zamek,




mowicei ze nie ma silownika......... cos musi zamykac ten zamek przeciez chyba ze cos w rodziaju elektormagnesu itp, a odnosnie ww cytatu............ zakladajac ze w klapie jest silownik MASTER to kluczykiem z klapy otwieramy i zamykamy cale auto
  
 
Cytat:
2007-06-25 00:33:17, Asior pisze:
mowicei ze nie ma silownika......... cos musi zamykac ten zamek przeciez chyba ze cos w rodziaju elektormagnesu itp, a odnosnie ww cytatu............ zakladajac ze w klapie jest silownik MASTER to kluczykiem z klapy otwieramy i zamykamy cale auto



jest tak jak mowi Blazey i jak ja mialem na mysli tylko dziwnie to powiedzialem. niektore marki samochodow maja zamek w bagazniku zrobiony w sposob bardzo podobny do zwyklych drzwi np kierowcy. jest zamek (wkladamy kluczyk i przekrecamy- mozeb yc silownik master odblokowujacy reszte drzwi) a nastepnie naciskamy przycisk (w drzwiach pociagamy za klamke) aby otworzyc klape/drzwi. w escorcie przekrecenie kluczyka jest porownywalne do pociagniecia za klamke... silownik w escorcie pociaga za linke i natychmiast ja puszcza... to wystarczy aby klapa lekko sie uniosla i pozostala odblokowana....


btw. dobranoc... moj jezyk sam widze jest dzisiaj jakis zakrecony... ale nie kazdy wymienia jeden bezpiecznik przez 5h! meczace....

[ wiadomość edytowana przez: archivi dnia 2007-06-25 00:41:10 ]
  
 
Cytat:
2007-06-25 00:33:17, Asior pisze:
mowicei ze nie ma silownika......... cos musi zamykac ten zamek przeciez chyba ze cos w rodziaju elektormagnesu itp, a odnosnie ww cytatu............ zakladajac ze w klapie jest silownik MASTER to kluczykiem z klapy otwieramy i zamykamy cale auto



klape w escorcie zamyka się poprzez proces trzaskania nią nie ma zadnych silownikow odblokowujacych i zablokowujacych mozliwosc jej otworzenia. centralny zamek w escorcie to tylko drzwi.
  
 
Cytat:
2007-06-25 00:40:23, dyras pisze:
klape w escorcie zamyka się poprzez proces trzaskania nią nie ma zadnych silownikow odblokowujacych i zablokowujacych mozliwosc jej otworzenia. centralny zamek w escorcie to tylko drzwi.




to cos kiepskie macie te escorty, bo u mnie central zamyka i otwiera rowniez klape. tylko kluczykiem otwierajac klape nie da rady otworzyc pozostalych dzrwi.
  
 
Cytat:
2007-06-25 00:42:24, Asior pisze:
to cos kiepskie macie te escorty, bo u mnie central zamyka i otwiera rowniez klape. tylko kluczykiem otwierajac klape nie da rady otworzyc pozostalych dzrwi.


no chyba ze sam zrobiles centralny w klapie u siebie
  
 
Cytat:
2007-06-25 00:42:24, Asior pisze:
to cos kiepskie macie te escorty, bo u mnie central zamyka i otwiera rowniez klape. tylko kluczykiem otwierajac klape nie da rady otworzyc pozostalych dzrwi.



e no chwila.... ty masz tak ze otwierasz kluczykiem, wyciagasz kluczyk i nadal klape masz zablokowana, a dopiero cos naciskasz i mozesz podniesc klape?

i inaczej mowiac - jak zamkniesz klape (trzasniesz) to mozesz ja drugi raz otworzyc nie uzywajac kluczyka/przelacznika/dzwigni? i jak obrocisz auto do gory nogami to ci sie ta klapa nie otworzy?!?
  
 
rozróżnijmy dwie kwestie:
1.otwieranie z kluczyka (czyli odblokowanie)
2.otwieranie klamką (czyli otwarcie)
Z tego co wiem, to bagażnik z kluczyka i z centrala od razu jest w pkt2 (nie przechodzi pkt1).
No chyba, że masz siłownik centrala w klapie i zmieniony zamek na dwufunkcyjny-tak jak w drzwiach...
  
 
Cytat:
2007-06-25 08:54:57, archivi pisze:
e no chwila.... ty masz tak ze otwierasz kluczykiem, wyciagasz kluczyk i nadal klape masz zablokowana, a dopiero cos naciskasz i mozesz podniesc klape? i inaczej mowiac - jak zamkniesz klape (trzasniesz) to mozesz ja drugi raz otworzyc nie uzywajac kluczyka/przelacznika/dzwigni? i jak obrocisz auto do gory nogami to ci sie ta klapa nie otworzy?!?



Zamek wciskany tak jak piszesz
  
 
Cytat:
2007-06-25 09:09:52, Asior pisze:
Zamek wciskany tak jak piszesz


MK5 i młodsze nie maja takiej funkcji jak ma MK3 i MK4.
Przekręcasz kluczykiem w klapie i od razu ją otwierasz do góry.
  
 
uo kurcze... z kad? chetnie bym sie w takowy wyposazyl... bo zdarzaja sie dni ze bagaznik otwieram kilkanascie razy... i fajnie by bylo bez latania z kluczykiem/ciagniecia za wajche...

ale.. znajac zycie za duzo zabawy z takowa zamiana:/
  
 
Cytat:
2007-06-25 09:25:30, archivi pisze:
uo kurcze... z kad? chetnie bym sie w takowy wyposazyl... bo zdarzaja sie dni ze bagaznik otwieram kilkanascie razy... i fajnie by bylo bez latania z kluczykiem/ciagniecia za wajche... ale.. znajac zycie za duzo zabawy z takowa zamiana:/


ale zawsze i tak musisz wcisnąć przycisk, więc co za różnica, czy pociągniesz za wajchę? Możesz też założyć siłownik i będziesz otwierał przyciskiem elektrycznym...lub pilotem.
  
 
Cytat:
2007-06-25 10:32:51, surec pisze:
ale zawsze i tak musisz wcisnąć przycisk, więc co za różnica, czy pociągniesz za wajchę? Możesz też założyć siłownik i będziesz otwierał przyciskiem elektrycznym...lub pilotem.



taka ze przykaldowo idac z zakupami latwiej jest nadusic guzik na pilocie i otworzyc auto a pozniej wdusic przycisk i podniesc klape, niz celowac kluczykiem do klapy i odkluczac auto

pozatym jaki jest sens ganiac specjalnie do kabiny zeby wajche pociagnac skoro moznaby przycisk wdusic ?