Filtr paliwa/dławienie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Zauważyłem że w moim aucie wciskając gaz silnik dławi się ruszając np. spod świateł. Taka sytuacja powtarza się na każdym biegu tzn:
- ruszając na każdym biegu silnik osiąga 2,5 tys obr/min bez problemu, po czym dodając gazu dławi się przez jakieś 4, 5 sekund i dopiero po tym czasie takjakby paliwo dopiero docierało.

Mam pytanie czy w/w opisana sytuacja dotyczy tylko i wyłącznie filtra paliwa, czy tez innych podzespołów np przewody wysokiego napięcia, slaba jakość benzyny itp). Czy ktoś już miewał podobne sytuacje. Przyznam się że nie jest to zbyt miłe.
Dzięki za odpowiedzi. Samochód E36 1,6i 1994.
Pozdrawiam.
  
 
ja obstawiam elektryke - świece i przewody
  
 
Cytat:
ja obstawiam elektryke - świece i przewody

od tego trza zacząć
  
 
Ale jak dawno nie zmienialałeś filtra paliwa to też go wymienic i zobaczysz, jak nie pomoże to na pewno nic nie straciłeś a potem zacznij bawić z elektryką, wymień świece i sprawdź przewody.
  
 
sprawdz filtr powietrza
  
 
Ja sprawdziłbym również katalizator - jeżeli jest oczywiście.
Podobne obiawy miałem u siebie wymieniłem świece, filtr paliwa filtr powietrza - nie było poprawy, wymieni.łem katalizator - jak ręką odjął
  
 
tak katalizator usiebie teżwyciąłem na wszelki wypadek bo jak miałem audicoupe to też mi tak się stało
  
 
To jeszcze może być sonda lambda, każdy pożądny elektronik powinien mieć kompa do bmw i na miejscu Ci to sprawdzi.
  
 
A najbardziej prozaiczną a niestety realną rzeczą jaka może paść przy takich objawach jest...pompka paliwa. Drogi zakup bo wymieniałem w mojej e-30 (180 zł po zniżce). Zarypałem ją jeżdząc do końca benzyny i tak pompka zassała cały syf z baku i miałem to samo. Dławienie przy wysokich obrotach itp.
  
 
Dzięki za rady. Jadę w czwartek do znajomka mechanika. Dowiem się co było przyczyną.
Pozdrówka.
  
 
W moim E34 520i 24V tez wystepowalo podobne dlawienie przy dodawaniu gazu. Problem byl trudny do zdiagnozowania. Przyczyna byly cewki zaplonowe. Wymienilem na nowe i problem zniknal
  
 
Ja mam dokaldnie taki sam problem.
Mam 2.0 e34 24V i jak auto jest zupelnie zimne to jest tragedia. Ruszyc sie nie da.
Szarpie silnik i wejsc na obroty nie chce. Jednak po przejechaniu paru kilometrow, jak auto sie zagrzeje obajw prawie zupelnie zanika.
Nie mam pojecia co to moze byc, pisalem juz o tym w innym poscie ale bez odpowiedzi.
Slyszalem ze pompa paliwa, ale jesli to by bylo to, raczej w miare uplywu kilometrow lepiej by nie bylo tylko gorzej!
Pomocy!
Filtr powietrza nowy.

Pozdrawiam!
  
 
raffat, kup sobie jedna cewke zaplonowa (BMW 12 13 9 066 468 lub Bosch 1 227 030 077)
oraz jedna wtyczke (BMW 12 13 1 730 521 lub Bosch 1 354 489 085) i zamontuj
na pierwszy cylinder, potem na drugi itd. Jezeli zauwazysz jakies
zmiany, bedzie to oznaczalo, ze problem jest z cewkami.
  
 
Dzieki za podpowiedz. Jednak dzis zauwazylem cos inengo.
Mianowicie przy odlaczeniu akumulatora (wymienialem czujniki od klockow i musialem odlaczyc akumulator zeby kontrolka wreszcie zgasla) i jego ponownym podlaczeniu po kilkudziesieciu minutach problem z szarpaniem silnika prawie zniknal.
O dziwo, silnik zaczal lepiej wchodzic na obroty niz przedtem, w sensie nie ma dziwnego udlawienia sie jak mu sie wdepnie na jalowym.

Sprawdze rowniez te cewki. Nie wiesz przypadkiem czy moga byc od 525i E39 z 98r?

Akurat takie mam z ojca auta nowe

Dzieki za pomoc, pozdrawiam!
  
 
525i E39 ma zupelnie inne cewki. Do 520i 24V E34 pasuja np. cewki z 525i 24V E34
  
 
hmm
  
 
No to Aldik żeś się nagadał. Ale dzięki za podpowiedź.

Pozdro
  
 
Heheh sorry, ale coś mi się chszaniło z logowaniem.
Chciałem powiedzieć, żebyś sprawdził klemy (przeczyścił) oraz kable idące z akumulatora, może chwilowa przerwa prądu powoduje nierówną prace silnika! A moze sam akumulator ma już dosyć!
  
 
Witam.
Samochód już śmiga, lata, pełny serwis...
Okazało sie na kompie, że to wina jakiejś kostki od kolektora (tylko nie iwem czy ssącego, czy wylotowego, nie dopytałem się, ale na 90% to chyba wylotowy). Cytuję znajomego mechanika. Ja myślę że to było coś związane z sondą lambda.
Miał ktoś już taki objaw?

Pozdro.
  
 
Cytat:
2004-12-04 11:03:15, cjanek pisze:
Witam. Zauważyłem że w moim aucie wciskając gaz silnik dławi się ruszając np. spod świateł. Taka sytuacja powtarza się na każdym biegu tzn: - ruszając na każdym biegu silnik osiąga 2,5 tys obr/min bez problemu, po czym dodając gazu dławi się przez jakieś 4, 5 sekund i dopiero po tym czasie takjakby paliwo dopiero docierało. Mam pytanie czy w/w opisana sytuacja dotyczy tylko i wyłącznie filtra paliwa, czy tez innych podzespołów np przewody wysokiego napięcia, slaba jakość benzyny itp). Czy ktoś już miewał podobne sytuacje. Przyznam się że nie jest to zbyt miłe. Dzięki za odpowiedzi. Samochód E36 1,6i 1994. Pozdrawiam.



Hmm
Dziś miałem podony objaw, wystapił on tylko raz na gorącym silniku..Auto sie delikatnie zadławiło przy ruszaniu, ale po wkręceniu na obroty wszystko okej, już później sie to nie powtórzyło..Ale mnie to zaniepokoiło..
Moje wnioski są takie: filtr paliwa nie był zmieniany od jakiś 50.000 tyś km
świece zmieniane 30.000 km na beru..
a cewek nie sprawdzałem, bo nie mam czasu
Hmm myśle nad faktem iż może sie coś dziać z pompką paliwa, iż ostatnio prawie jeździłem na rezerwie jakies 2 tygodnie, tankowałem po 3-5 L (niestety finanse )..Może za mało było paliwa w baku i stąd takie zachowanie??
Obstawiam na filtr, iż nie był dawno zmieniany, ale może jeszcze jakieś sugestie co sprawdzić?? Dodam że autko odpala normalnie, jak jest zimne to super, tylko na gorącym silniku czasem sie zadławi, ale to chwilka, potem jak ręką odjoł
Co obstawiacie? OD czego zacząć?? od filtra co?