Magicar ponownie - migacze i centralny- pomocY!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

PRzejazalem wszystkie watki na forum z "magicar" w temacie ale nigdzie nie moge znaelcz odpowiedzi!!!

Alarm podlaczony, ultrwadzwiekowe dzialaja, drzwi dzialaja a migacze i centralny nie. Malo tego jak podlacam migacze tak jak jest wi nstrukcji to pozbywam sie za kazdym razem tego bezpiecznika na bialym kablu w momencie uzbrajania alarmu (czyli wtedy kiedy powinny migac). Z centralnym to juz w ogole koncepcji nie mam, tak jak w instrukcji nie dziala .

PRosze o pomoc informacje jak podlaczyc magicar migacze i centralny do MKVII ???? Najlepiej zdjecie, albo chociaz opis kolorow kabelkow dzieki z gory
  
 
Nie powiem Ci jakie kolory kabli bo po prostu nie pamiętam, ale powiem Ci jak je bezpiecznie znaleźć. Żarówka 12V, jeden przewód do masy, włączasz awaryjne, drugim szukasz w lewym złączu przełącznika zespolonego styków na których pojawia się cyklicznie +12V, czyli żarówka miga i do tych przewodów wpinasz się alarmem.

To samo z centralnym, tylko tym razem + do żarówki, jak trafisz na minus to zaświeci, a jak trafisz na odpowiedni to centralny zadziała, wystarczy tylko ustalić zamykający/otwierający, czyli tylko dwie możliwości.

Nie przecinaj przewodów zdejmij tylko izolację, natnij dookoła i rozsuń. Ewentualnie przekłuj izolacje grubą igłą, potem zaizoluj.
  
 
No i jeśli chodzi o kierunki to pamiętaj żeby dawać przez diody prostownicze w przeciwnym razie pozbędziesz się kierunkowskazów (tzn bedą ci migały awaryjne jak właczysz kierunek albo uszkodzisz przerywacz).
  
 
No sa jakies diodty na tym kabelku. Tylko ze narazie to nie wiem gdzie je podpiac . Ale chyba bede szukal raczej awaryjnych a nie kazdy migacz osobno bo to sie mija z celem ;/
  
 
Kierunkowskazy to przewody niebiesko-biały (prawy) i niebiesko-czerwony (lewy) w złączu 3901a (I sekcja wtyczki od góry skrzynki, nad bezpiecznikami).

Centralny to przewody biało-czarny (zamykanie), pin 5 złącza 2006 w słupku i żółto-szary (otwieranie), pin 4 złącza w słupku drzwi kierowcy.
  
 
I zamykanie sterowne PLUSEM oczywiście.
  
 
Cytat:
2007-06-19 05:58:57, WilK pisze:
Kierunkowskazy to przewody niebiesko-biały (prawy) i niebiesko-czerwony (lewy) w złączu 3901a (I sekcja wtyczki od góry skrzynki, nad bezpiecznikami). Centralny to przewody biało-czarny (zamykanie), pin 5 złącza 2006 w słupku i żółto-szary (otwieranie), pin 4 złącza w słupku drzwi kierowcy.



I to sie nazywa chodzący schemat D Szacun Wilku.

Sorry za OT
  
 
Dzieki jak znajde chwile przetestuje ten opis i dam znac jakie wyniki.
  
 
skad wziales plusa : tak jak jest w wiekszosci napsiane - od aku czy gdzies w kabinie stalego plusa znalazles(pytam bo mam problem z wyjeciem zegara-linki predkosciomierza niemoge odczepic;/ a do tego kabel bym mial za krotki aby ciagnac go do aku) i jeszcze jedno pytanko...podlaczyles ta diode pod zegarkiem czy ta co byla firmowo na kabelku ?? - chcialem podlaczyc ta pod zegarem ale niewiem jak sie w nia wpiasc;/
  
 
Osimek, a gdzie masz problem? W skrzynce bezpiecznikowej jest śruba m6 i do niej prowadzi gruby przewód ze stałym zasilaniem. Zakładasz końcówkę oczkową i pod ten zacisk. I masz stałe 12V z kabiny. A resztę sygnałów można znaleźć w jednej kostce.
  
 
Cytat:
2007-06-19 19:27:39, Blazey pisze:
Osimek, a gdzie masz problem? W skrzynce bezpiecznikowej jest śruba m6 i do niej prowadzi gruby przewód ze stałym zasilaniem. Zakładasz końcówkę oczkową i pod ten zacisk. I masz stałe 12V z kabiny. A resztę sygnałów można znaleźć w jednej kostce.

problem mialem w tym ze niewiedzialem o tej srubie wlasnie znalazlem sobie pelna rozpiske co gdzie i jak podlaczyc wiec teraz to juz powinno pojsc z gorki byle by najpierw sesje popchnac troche do przodu
  
 
Cytat:
2007-06-19 19:27:39, Blazey pisze:
Osimek, a gdzie masz problem? W skrzynce bezpiecznikowej jest śruba m6 i do niej prowadzi gruby przewód ze stałym zasilaniem...



Nawet 3 przewody
  
 
osimek1: Podpinalem do aku - kable przedluzylem. Swoja droga nie wpadlem na to zeby podpinac pod ta diode od immobilajzera ale nie wiem czy to sie da.

Zrobilem migacze migaja ale...moja centralka chyba jest uszkodzona. Jeszcze spytam was i chyba ja wysle na gwarancji. Generalnie wszystko dziala z wyjatkiem cetralnego. podpinalem w roznych kobinacjach jak jest w opisie

1. zielony i niebieski do +12

albo

2. czarny, bialy do masy a rozowy, pomarancz do +12 zielony,
niebieski do cetralnego.

Niestty w zadnej z tych kombinacji z centralki nie wychodzi zaden sygnal na kabelkach do centralnego. W pierwszej jest napisane ze na rozowym i pomaranczowym ma sie pojawic na przemian +12 - nic z tego. A w drugiej kobminacji na zielonym i niebieskim tez zero reakcji. Myslicie ze centralka jest sipeprzona? Mam wysylac?? Mysle ze wszysrko dobrze podlaczam

[ wiadomość edytowana przez: 5zymon dnia 2007-06-21 12:29:30 ]
  
 
To misiu, z tego co pamiętam, to zielony i niebieski, to do przewodów w wiązce drzwi To wyjścia otwieranie/zamykanie), a przewody oznaczona na schemacie jako NO, czyli pomarańczowy i różowy do plusa. Pozostałe dwa przewody NIE SĄ potrzebne, a nawet zbędne! Nie należy ich podłączać! Utnij je albo wypnij z kostki. Cały czas mówię o tej bocznej wtyczce, z której wychodzą przewody do centralnego zamka! Przewody wychodzące "z dłuższego boku" alarmu nie mają nic z centralnym i mieszanie ich z centralnym zamkiem może uwalić tą centralkę. Sswoją opinię o tych alarmach przemilczę, ale poczytaj tu:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=166943&highlight=magicar+440&sid=a1799971b39f5a338a7e35bf0b847e08
  
 
No nie jestem debilem widze ktore przewody ida do centralnego podpinalem tez tak ze rozowy i pomarancz do +12,a bialy i czarny do masy tak ajk w instrukcji - to mu chbya roznicy nie robi.Zielony i niebieski mial isc do centarlnego ale sprawdzalem wczesniej miernikiem i przy uzbrajaniu i rozbrajaniu alarm milczal, tzn nic sie nie dzialo na tych dwoch kablach ani nie pojawialo sie +12 ani masa nic sprawdzalem rozne opcje. Stad moja teoria ze centralka jest walnieta
  
 
O debilizm nie posądzam! Ale nie orientujesz się w działaniu tego systemu centralnego zamka. W fordzie centralny jest sterowany plusem. To wiemy... I teraz z alarmu musisz podać impulsy plusa na przewody sterujące, czyli te, na których pojawia się zasilanie w zależności od tego, czy zamek jest otwarty, czy zamknięty. To przewody żółto czarny i biało czarny (o ile dobrze pamiętam) - przełąca się na nich plus w zależności od tego, czy zamek jest otwarty, czy zamknięty, można to sprawdzić podłączając dwie małe żaróweczki do tych przewodów i do masy - będą się one naprzemiennie zapalać. A w alarmie przewody zielony i niebieski to wyjścia z ruchomego styku przekaźnika. Jak przekaźnik jest w spoczynku, to niebieski jest zwarty z jednym z tych dwóch: czarny, biały. A w tym czasie zielony jest zwarty z drugim z tej pary. Jak przekaźnik jest wysterowany, to niebieski zostaje zwarty z jednym z drugiej pary: pomarańczowy, różowy, a zielony z drugim z nich. Przekaźniki te NIGDY nie działają równocześnie. One zawsze działają naprzemiennie! Prawidłowe podłączenie, to jak już pisałem: pomarańczowy i różowy do stałego plusa. A zielony i niebieski do przewodów zamka (sterujących, nie silnika!). I przy takim podłączeniu z alarmu powinieneś dostać impulsy plusa do sterowania zamkiem. Przewodów czarnego i białego NIE MOŻESZ podłączyć do masy. Bo jak podłączysz, to w stanie spoczynku masa ta jest na wyjściach niebieskim i zielonym. A te są podłączone do przewodów zamka, gdzie na jednym przewodzie jest plus (przełączany na przewodach sterujących centralzamka przez siłowniki). I nie możesz podać na te przewody masy, bo doprowadzisz do zwarcia!
W alarmie nie ma konieczności podłączenia wszystkich przewodów. Po prostu producent umożliwia skonfigurowanie alarmu do posiadanego auta. W tym alarmie masz np. wejście wyzwalające alarm sterowane plusem i sterowane minusem. Aktywują tak samo alarm ale po podaniu odwrotnych sygnałów. I dzięki temu możesz alarm podpiąć albo do krańcówek, które zwierają do masy albo do sterowanej plusem żarówki. Ale nie trzeba obu na raz.
A ten układ przekaźników i połączeń do sterowania centralnym w tym alarmie umożliwia ominięcie oryginalnej centralki i sterowanie bezpośrednio silnikami. A ty nie wykorzystujesz tej funkcji, tylko sterujesz impulsami "logikę" zamka.
Uff.....
PS. Jakbyś miał inne pytania, to skontaktuj się ze mną.

[ wiadomość edytowana przez: Blazey dnia 2007-06-21 17:13:09 ]
  
 
O matko dzieki za wyklad. Teraz juz mniej wiecej rozumiem jak to dziala. Fkatycznie podpinajac te dwa do plusa bialy i czarny tez podpinalem do masy, wtedy nie miale +12 na zielonym i niebieskim. Jak tylko bede mogl najwczesniej znowu podepne pomaranczowy do stalego plusa a bialego i czarnego tym razem nie podepne nigdzie (wczesniej podpinalem pod mase i nie dzialalo).

Tylk oze cos sobie przypominam......

fkatycznie nie znajac zasady dzialania tego zamka po podpieciu rozowego i pomaranczowego do plusa a bialego i czarnego do minusa, w momencie gdy nie mialem zadnego napiecia na zielonym i niebieskim, sprawdzilem tez czy moze przypadkiem nie poajwia sie tam masa...niestety nic z tego masy tez tam nie bylo . No chyba ze faktycznei tego czarnego i blaego nie mozna W ogole podlaczac, zaraz to podepne do zasilacza w domu i sprawdze jak sie wkurze

edit: lol nie podepne bo kable wszystko juz sa przeciagneite w samochodzie

[ wiadomość edytowana przez: 5zymon dnia 2007-06-21 22:13:10 ]
  
 
Panowie... Świetnie, że merytoryczna dyskusja się rozwija, ale nie dawajcie się ponieść emocjom...
  
 
czemu emocjom? Wlasnie przeciwnie, "dzieki za wyklad" w stosunku do Blazey bylo raczej pozytywne bo wytlumaczyl mi to jasno i klarownie. Jezeli ktso to mogol odebrac inaczej to sorry . Ale jestem mu wdzieczny za pomoc, w niedlugim czasie na pewno sprobuje jeszcze raz tak jak on mowil.
  
 
tu masz ladnie opisane jak podlaczyc centralny i gdzie sie wpiasc - niewszystko sie zgadza bo jednak nie ten model escorta ale centralny pasuje jak ta lala - u siebie zrobilem wg tego i wszystko smiga