Kłopocik z II gen w omedze 2.5 v6

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
I padło na mnie zadanie pytania doświadczonym kolegom. Pytanie brzmi : czy prawidłowo jest dobrany parownik i miksery? gablota jak w temacie 95 rok, na benzynce malina, a na gaziku szarpanie. Wszystkie akcesoria, takie jak świece filtry kable WN wzorowe. Szarpie podczas jazdy z ustaloną prędkością (przy butowaniu ciągnie jak trzeba) w okolicy 2500 rpm i wtedy szarpnięcie lambda na zero a attuator na 180... Ręce już mi opadają...
II generacja Bingo s , parownik Lowato MAJOR (!?) mikserki fi 32 tuż przed zespołem przepustnic. Krokowy od beny wwietkami podłączony pomiędzy miksery, a przepustnice....
Będę wdzięczny za opinie kolegów instalatorów
  
 
Co prawda nie jestem instalatorem i może zadam banalne pytanie . TPS sprawdzony i elektronika LPG na bank sprawna?
  
 
Moja opinia (identyczna z opinią znajomego instalatora) jest taka:

OMEGA V6 + 2-GENERACJA = KŁOPOTY

Na 2-generacji jeździ omegowe C20NE, C24NE, C26NE, C30NE, C30SE, X20XEV ale nie jeżdżą ani X25XE ani X30XE.
  
 
Danek tak, sprawdzone...
dRA Killer- to wiem.
kołacze mi się po głowie teoria o różnym podciśnieniu w dolocie zależnie od załączenia bądz nie MULTI RAMU......
  
 
Witam.
Problem możesz mieć ze zwężką Venturiego w mixerze .może być za dużża lub ma zły profil. po prostu na małym obciążeniu źle jest zasysany gaz z mixera i mieszanka jest mocno zubażana.
dobrze byłoby gdyby mixer był oddalony od przepustnic ok. 10 cm.
  
 
Upsss, no to ja wymiękam .
Ale to ciekawe, bo też spotkałem się z podobnym zjawiskiem w lagunie 2.0, niestety nie udało mi się tego problemu rozwiązać. Ale tam za dużo było narzeźbione pod machą. M.in. wywalony silnik krokowy w układzie benzynowym i parę innych przeróbek.
  
 
Danek , głowa do góry... nie taki diabeł straszny
Croma 1 , dzięki za podpowiedz, bedę jeszcze z tym walczył, ale pewnie po świętach...
  
 
omegolotC30NE, a to świeża instalacja, dopiero co po montażu?

Jeśli tak to jak najszybciej bym to ściągał. Naprawdę nie znam nikogo, gdzie taki silnik chodziłby przynajmniej średnio na 2-generacji.

Ostatnia znana mi próba założenia tego w 2.5 skończyła się rozsadzeniem dolotu tego samego dnia po przejechaniu niespełna 40 km. Oma była w automacie.
  
 
Nie ,nie jest to świeżyzna. Instalka ma ponad rok . Nie działało dobrze od samego początku, jak to II gen raz lepiej raz gorzej...
Cytat:
Naprawdę nie znam nikogo, gdzie taki silnik chodziłby przynajmniej średnio na 2-generacji.

Kolo ma Frontiere 3.2 na takiej i pomyka bez kłopotów (nie oglądałem tego osobiście)
Cytat:
Ostatnia znana mi próba założenia tego w 2.5 skończyła się rozsadzeniem dolotu tego samego dnia po przejechaniu niespełna 40 km. Oma była w automacie.


To wyjątkowa partanina, motor w automacie jest wyjątkowo odporny na strzały gazu, nawet ciężko strzał sprowokować (tzn depnąć mocno przy małej prędkości na wysokim biegu).
  
 
Też rozważamy wywalenie tego i założenie IV gen, chociaż jeszcze się nie poddałem i powalczę. Został tylko ten problem poszarpywania podczas spokojnej jazdy
Jak myślicie , dlaczego te motorki są oporne dla instalek II gen???
Wszyscy mówią, że to nie działa , tylko nikt nie powie dlaczego,. Myślę ,że na pewno nie z powodu Motronika 2.8.1 ( to staroć przecie i od jeszcze starszych różni się nie wiele{sekwencja i reg spalania stukowegoi może coś tam jeszcze}). Emulację sondy drugiego rzędu cylindrów można przekażnikiem załatwić.
Moim zdaniem problem leży w kolektorze o zmiennej objętości/długości
  
 
Kurcze, gdybyś mieszkał bliżej to bym Ci zaproponował podmiankę na chwilę mojego Blosa i było by wiadomo czy warto na stałe to, czy inwestować w IV ?
Blos przy niewielkich przepływach powietrza zmniejsza sam przekrój otworu przez co mieszanka jest bardzo stabilna.
Inna sprawa, że nie wiem czy masz dość miejsca pod maską na Blosa.
Pzdr.
  
 
Cytat:
2006-12-23 12:13:28, omegolotC30NE pisze:
Moim zdaniem problem leży w kolektorze o zmiennej objętości/długości


Też tak sądzę. Na pewno nie chodzi o motronic w każdym razie.
Z tego samego powodu C30SE z Dual Ramem jest juz trochę oporniejsze od gołego C30NE.
  
 
...tak..., w Dual Ramie jest tylko podział kolektora na dwa trzycylindrowe , w Multi Ramie już ciut bardziej sprawa skomplikowana, bo dochodzą klapki w rurze dolotowej i elektryka... Muszę poczytać trochę o Multi Ramie, żeby wiedzę poigłębić ; wiem że jest powiązany np z ETC (kiedy wykryje uślizg koła, żeby zmniejszyć moc (chwilowo ) m/n" zamyka klapkę w dolocie"
  
 
U mnie tez kiedyś przy regulowaniu parownika i blos'a szarpało przy równej prędkości. Okazało sie, że membrana I stopnia w reduktorze była zbyt(cholera nie pamiętam za dobrze) luźna-za mało skręcona. A membrana II stopnia była zbyt skręcona-czyli ta główna duża.

U Ciebie tez może być taki problem, że miksery są za blisko przepustnicy i może gaz sie nie miesza sie za dobrze z powietrzem-moja hipoteza u siebie tak miałem gdy blosa dałem od razu przy przepustnicy.

I jeszcze: ja u siebie w 2.0 miałem jeden mikser 34mm, Ty u siebie masz 32mm to może przy mały jest, chyba, że masz dwa miksery to po 32mm to za dużo.

Nie znam wogole tego silnika 2.5, nie wiem czy masz tam jeden mikser czy może dwa.


pozdrawiam
  
 
przejrzałem zdjecia omeg 2.5 V6 na allegro i moim zdaniem masz za duże miksery i to jest bolączka Twojej instalki gazowej

pozdrawiam
  
 
Dwa, klapomiksery fi 32 mm każdy
  
 
Po licznych konsultacjach podjąłem decyzję o modyfikacji mikserów, a jeśli to nie przyniesie pozytywnego efektu o wymianie na węższe fi 30. Modyfikacja przyniosła pozytywny efekt; polegała na zwiększeniu przepustowości gazu przez mikser, poprzez dodanie nowych dodatkowych otworków w zwężce. Pierwotnie założyłem rozwiercanie w/w, ale po wymontowaniu palnika okazało się, że w oryginale mają fi 3mm (11 szt); w celu osiągnięcia lepszego łączenia się lpg-powietrze wykonałem dodatkowe otworki fi 2 szt5 symetrycznie po obwodzie. Eureka, znaczna poprawa podczas próby na drodze. Dziura gazowa o wiele mniejsza i przesunęła się o 500 rpm w górę . Kolejne otworki w mikserach (fi 2 szt 11) jeszcze lepsze zachowanie samochodu. Dziury prawie nie ma, podczas obciążania mieszanka jest uboga znacznie krócej niż poprzednio. Testujemy teraz podczas normalnego użytkowania samochodu. Za parę dni napiszę jak jest.
  
 
Dzisiaj przejechałem się tą omcią, normalnie nie ten samochód!!!! Szarpania już NIE MA. Dziury w obrotach przy średnim obciążeniu praktycznie nie ma. Nie wiem jeszcze czy zmieniło się spalanie na 100 km.
  
 
Brat zdecydował o zmianie przodu inst z II na IV gen. Mamy STAGA 200 na VALTEKACH czerwonych, zmiana trwała 6 godzin (może z małym hakiem), zero poprawek. Auto normalnie Katapulta, pięknie się wkręca. Spalanie wyraźnie spadłoo, a braszka nieźle po palnikach daje, he he he