Accent "96 - felgi

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam takie pytanko, a mianowicie stoje przzed dylematem jakie felgi i oponki wybrac do swojego accenta.
obecnie mam oponki 175/70/r13, chce zamontowac 185/55/r15 lub 195/50/r15 tylko powiedzcie mi cy te oponki nie beda za szerokie? czy nie beda nigdzie obcierac?

Pozdrawiam
TOMASZ
  
 
ja w swoim accenciku mam zalozone 195/50 R15,i obcieralo jak był na seryjnych sprezynach,ale tylko wtedy jak byly np 2 osoby z tylu + bagaz.Wazne jest przy doborze felgi dobrac odpowiednie ET (odsadzenie)ja tego nie zrobilem i musialem klepac rant i zakladac super twarde sprzezyny na tyl taj ze teraz mam ok 2 cm przeswitu,a jak siada 2 osoby + duzy bagaz to nie obciera!!pzdr i powodzenia
  
 
ja mam wersje 3 drzwiowa , wiec nie mam zamiaru raczej nikogo wozic z tylu, ale z moich odczuc wersja 3 drzwiowa ma sztywniejsze zawieszenie niz 5 drzwiowa. mam nadzieje ze jak zamontuje te felgi to bedzie wszystko OK.
a tak przy okazji jakie ET powinno byc ?

Pozdrawiam
TOMASZ
  
 
A nie myslales o 185/55/14 ? Napewno masa felgi bedzie mniejsza a guma fajna
  
 
Cytat:
2007-06-13 01:01:16, Vex pisze:
A nie myslales o 185/55/14 ? Napewno masa felgi bedzie mniejsza a guma fajna



Ale i średnica całego koła będzie mniejsza niż powinna. Przy 14" i szerokości 185 profil powinien być 60%.
  
 
Cytat:
2007-06-13 10:37:01, MacTB pisze:
Ale i średnica całego koła będzie mniejsza niż powinna. Przy 14" i szerokości 185 profil powinien być 60%.



Tak, 2.8% gdzie do 3% uznaje sie jako nieznaczacy blad. Licznik przy 100 km/h bedzie przeklamywal tylko o jakies 3 km/h (prawdopodobnie mniej niz blad pomiaru) a wedlug mnie rozwiazanie duzo lepsze niz 15. Lzejsze kolo, mniejsze opory powietrza. Wlasciwosci jezdne znaczaco sie poprawia a osiagi nie pojda dramatycznie w dol
  
 
To już jest kwestia gustu, indywidualnych potrzeb i wymagań, uznałem że należy wspomnieć o tym, że rozmiar podany przez Ciebie nie jest uznawany za zamiennik rozmiarów podawanych przez Autora wątku Nie wyraziłem tego zbyt jasno w poprzednim moim poście.
Zastosować można - oczywiście jak najbardziej, zgadzam się, ale warto poinformować jak to się ma do rozmiaru fabrycznego

PS: Opory miałeś na myśli zapewne toczenia, a nie powietrza, zwykły czeski błąd...
  
 
Tak, opory toczenia
Co do wielkosci to prawda. Idealnym zamiennikiem jest 195/50/15.
  
 
Cytat:
2007-06-13 10:49:26, Vex pisze:
Tak, 2.8% gdzie do 3% uznaje sie jako nieznaczacy blad. Licznik przy 100 km/h bedzie przeklamywal tylko o jakies 3 km/h (prawdopodobnie mniej niz blad pomiaru) a wedlug mnie rozwiazanie duzo lepsze niz 15. Lzejsze kolo, mniejsze opory powietrza. Wlasciwosci jezdne znaczaco sie poprawia a osiagi nie pojda dramatycznie w dol



Osiągi przy 14" będą lepsze niż po założeniu 15". Pamiętajcie, że na bezwładnośc koła (im mniejsza tym lepiej) ma wpływ jego średnica jak i masa.