A-MON regulacja instalacji AUTRONIC

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam następujące pytanie do tych którzy znają się na regulacji instalacji AUTRONIC za pomocą programu A-MON. Co to jest ten próg przy rodzaju czujnika TPS (wyróżnione na zdjęciu na czerwono)? Czy ten "próg" dotyczy wzbogacenia mieszanki (czy po przekroczeniu zadanego tutaj progu otwarcia przepustnicy następuje wzbogacenie mieszanki - wieksze otwarcie krokowca o zadana ilość kroków (w miejscu wyróżnionym na niebiesko))? Czy dotyczy to zupełnie czegoś innego? A zadaje takie pytanie bo zastanawialem się nad tym, po czym sterownik LPG "wie" że ma wzbogacić mieszanke w momęcie wdepnięcią na gaz, i wydedukowalem że musi być zaprogramowany jakiś próg otwarcia przepustnicy, po przekroczeniu którego następuje to wzbogacenie.



[ wiadomość edytowana przez: adid11 dnia 2006-09-12 19:14:08 ]
  
 
wyciągam temat na góre może ktoś się tym przez weekend zainteresuje
  
 
Ciagle nikt nie odpowiada a rowniez ja czekam na odpowiedz , dodalbym jeszcze pytanie - jaki wplyw maja zmiany ustawien atuatora MAX/MIN

Zibi
  
 
adid11--na co Ty liczysz ? amotorzy raczej mało zabierają głosu w tym temacie a gaZIARZE TO RACZEJ OLEWAJA ZE WZGLEDU NA ODKRYWANIE TAJEMNIC. Poeksperymentuj troche to sam zobaczysz , jak masz do tego program i kompa. Ja bym ustawił MIN na 25 PWA,a max bez zmian. Zresztą powinieneś mieć dane fabryczne.
  
 
Adid zammiesciles idetycznego posta na innym forum gdzie Ci na niego odpowiedzialem...wiec doszedlem do wniosku, ze nie mam sensu powielac tego samego tutaj.

TUTAJ masz ten swoj post na innym forum...chyba zapomniales, ze tam pisales.

waflo
  
 
Dzieki za odpowiedzi juz wiem o co chodzi
  
 
W razie pytan o AL-700 pisz. Mam taki sterownik u siebie w aucie...i w zasadzie jestem z niego zadowolony.
  
 
Problem z interfejsem do centralki.

Posiadam interfejs LPG do mojej centralki, ale mam problem z jego użyciem. Podpinam kabelek do kabelka od centralki (AL-700), drugi koniec do PC (RS232 na COM1), odpalam kompa (WinXPSP2), A MON`a, w aucie włączam zapłon i według mojej wiedzy to powinno wystarczyć żeby A MON skomunikował się z centralką. Komunikacji jednak nie ma. Zielona dioda na interfejsie jest zapalona niezależnie czy zapłon jest wł/wył.
W czym jest problem?
- COM1 jest aktywny
- inne programy do AL-700 też sie nie komunikują
- czy na XP takie programy działają?
  
 
U mnie na XP-ku chodzi bez problemowo, u kumpla też. To może być wina fejsu. Jak sobie robiłem fejsik to zauważyłem, że nie każdy układ chce poprawnie pracować. Jest to związane z niezbyt szczęśliwie dobranymi kondestatorami na inwerterze i podwajaczu napięcia w MAX-ie 232. Zobacz jaki Masz układ scalony (dokładny symbol) i poszukaj w necie fabrycznej aplikacji do niego. Porównaj wartości kondesatorów w Twoim fejsie i tych podanych w aplikacji.
Poza tym słyszałem, że fejsy na transoptorach też nie w każdej instalacji chcą działać, ale to tylko zasłyszana opinia.
  
 
ryzu: podlacz wtyczke odwrotnie po stronie AL-700. Pewnie podlaczyles ja na odwrot, bo pasuje tak i tak.
  
 
Witam,
proszę o poradę odnośnie regulacji mojej instalacji lpg (AL-700)
mam pewien problem:
po podłączeniu interfejsu do kompa w programie amon (po przekręceniu kluczyka) mam takie wskazania:



po odpaleniu silnika takie:



w czym jest problem?

druga sprawa w mojej instalacji zauważyłem ze brakuje dwóch rzeczy,
-przełącznika autronica (jest "zwykły + przekaźnik")
-"4 cylinder simulator" (czy jest on konieczny do prawidłowej pracy instalacji?
jeżeli dobrze sprawdziłem to wtryski mam podłączone pod "lambda control system AL-700"

proszę o pomoc ponieważ już dłuższy czas mam problemy z moja instalacja :/

Czy można kupić osobno sam przełącznik taki jak na fotce poniżej (nr1)
http://i7.tinypic.com/4qymlns.jpg


pozdrawiam
  
 
Po pierwsze jakoś nie widzę na screenach żeby ten silniczek pracował . Zero obrotów nie wspominając o pracy na LPG. O co Ci chodzi, jakiś quiz czy cuś? .
Co do reszty to:
Emulator jest potrzebny jeśli masz autko z wtryskiem benzyny (zwłaszcza na wielopunkcie), bez niego ECU łapałby błędy i check gotowy.
Co znaczy zwykły przełącznik + przekaźnik? Po co przekaźnik? Może przekaźnik jest zastosowany jako "reseter" ECU .
Podaj więcej szczegółów, bo z tych screenów niewiele wynika.
  
 
nie to nie quiz..
no właśnie jest tutaj coś namieszane w tej instalacji
jest to silnik 1.5 MPI 8V

nie wiem dlaczego nie pokazuje obrotów,

nie mam emulatora wtrysków, jest zrobione w ten sposób ze jest
przełącznik (chyba z inst. lpg I gen) benzyna-gaz-automat (ktory przełącza na gaz przy określonych obrotach)

(taki lub podobny, niemam jak teraz sprawdzic)


i zamiast emulatora jest zwykły przekaźnik

który z tego jak zrozumiałem odcina benzynę i podaje gaz i na odwrót

ECU pokazuje mi 4 błędy, (błąd sterowania wtryskiwaczy , jeżeli dobrze pamiętam)

co mnie zdziwiło najbardziej, to to ze przy przekręconym kluczyku..
pokazuje miedzy innymi skład mieszanki,
a przy odpalonym silniku nie..

i nie wiem gdzie szukać błędu

planuje uzupełnić instalacje o brakujące rzeczy (przełącznik i emulator wtrysków autronic) tylko ze w serwisie sporo mi za to zawołali i o ile kupić emulator można już za około 50zł to przełącznika nigdzie nie mogę znaleźć


[ wiadomość edytowana przez: Sp4rkY dnia 2007-07-05 08:06:33 ]
  
 
No to niezła rzeźba . Chyba taniej, prościej i szybciej Cię wyniesie kupno i montaż całego zestawu, w którym dostajesz wiązkę, sterownik przełącznik, krokowy i parę innych gratów (np. Stag 150, Bingo S itp. Jeśli ECU sprawdza wtryski jednocześnie to może wystarczy Stag 100 albo Bingo M - oba mają wbudowane emulatory wtrysków). Błąd ECU sterowania wtryskami wynika właśnie z braku emulatora wtrysków.
Teraz rozumiem czemu nie pokazuje obrotów, otóż dlatego, że sygnał z cewki podawany jest nie do sterownika tylko do przełącznika w kabinie, bo to on powoduje przełączanie na LPG.
Przekaźnik tylko odłącza wtryski. Gaz załącza przełącznik.
Możesz spróbować sygnał o obrotach dodatkowo podpiąć pod sterownik, tylko nie wiem czy to nadmiernie go nie obciąży, nie powinno, ale... to takie dalsze rzeźbienie rzeźby (wg. mnie kolejny półśrodek). Tym bardziej, że obawiam się, iż w dalszym ciągu sterownik może nie wiedzieć, że silnik pracuje na LPG, to prawdopodobnie dlatego nie pokazuje składu mieszanki.
Ja bym to "wypruł" i wstawił całego Staga 150, m.in. też dlatego, że ma o wiele lepszy emulator sondy i wbudowany emulator wtrysków.
  
 
Danek dzieki wielkie za pomoc !

przyznam sie ze zalezy mi na jak najnizszych kosztach..
czy nie mozna by uzupelnic mojej instalacji o:
Allegro - emulator czy emulator ten (AE-304) bedzie dobry czy np AL-304?
i allegro-przełącznik ?
czy mogą być problemy ze skompletowaniem tej instalacji?

ile kosztuje kompletny STAG150 ?
czy moge kupic np bez silnika krokowego ktory juz mam ?
polecasz jakies sklepy?

pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: Sp4rkY dnia 2007-07-05 10:38:27 ]
  
 
Cuś te linki się nie otwierają .
Stag 150 kosztuje ok. 250-300 zł. Najlepiej go kupić bezpośrednio u producenta w Białymstoku. Albo u któregoś z dystrybutorów Dystrybutorzy Nie wiem czy Cię to taniej wyjdzie uzupełnianie tego co jest. A jak się okaże, że sterownik nie będzie chciał współpracować z przełącznikiem bo ma coś skopane i dlatego został założony ten co Masz teraz? W zasadzie sprzedawane są całe zestawy, ale może uda Ci się dogadać, że sprzedadzą bez krokowego i opuszczą cenę. Zadzwoń, popytaj, namiary masz w linku.
To jaki emulator możesz zastosować zależy od rezystancji wtryskiwaczy benzynowych. Jeśli mają 10-15 om to ten emulator może być. A tu jest aukcja z przełącznikiem.
Ale policz 50 emulator, 47 przełącznik, do tego przesyłki po 2x10 to już masz 120 prawie, a jak coś będzie nie teges? Ja rozumiem, że chcesz to zrobić jak najmniejszym kosztem, ale na własnych plecach się przekonałem wiele razy, że takim podejściem można szybko stracić, a nie zyskać.


[ wiadomość edytowana przez: Danek dnia 2007-07-05 13:29:38 ]