MotoNews.pl
  

Nieudany debiut :(

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dzisiaj odbyłem pierwszy rajd Lada i cóż na pierwszym odcinku specjalnym przy redukcji z 3 na 2 awarii uległ drugi bieg (zgrzyt przy włączaniu i sam wypada) przez dalszą część odcinka jak i przez resztę pilot musiał trzymać drugi bieg, mówiłem zmiana i puszczał a ja zmieniałem na wyższy potem mówiłem dwa i pilot już wiedział co ma robić, udało się ukończyć I pętlę rajdu (były dwie) ale stwierdziliśmy iż nie ma sensu jechać na kolejną ze skrzynią biegów w takim stanie więc grzecznie i powoli pojechaliśmy do domu. I tu moje pytanie skierowane do posiadaczy 05/07 czy macie problemy w swoich maszynach z szybkim wlączaniem drugiego biegu przy wysokich obrotach? czy ja mam wyjątkowego pecha (uszkodzona druga skrzynia w ciągu dwóch tygodni objaw ten sam) ewentualne podpowiedzi jak to zlikwidować mile widziane a może pasuje skrzynia od Fiata albo Poldolota???
  
 
uuuu szkoda że się tak skończyło . Ale głowa do góry - następnym razem będzie napewno lepiej . Do Ładzianki pasuje po drobnych przeróbkach skrzynia od Poldka więc może ona okaże sie wytrzymalsza
  
 
Skrzynia poldolota ma dłuższe przełożenie na dwójce ( 1:1,94) i nie wiem na ile to dla Ciebie istotne będzie się na tym biegu wolniej zbierać. Ale za to na każdym szrocie masz tego dostatek i możesz co tydzień zakładać nową
  
 
Ja jak miałem 4 biegową to katowałem ją i nic, ale jak włożyłem 5 tke to na podkręconym silniku wytrzymała 1000 km i poszła do całkowitego remontu. Teraz przejechałem na nie 50 tys. i jest spoko a wcale nie żałuje sobie. Myśle że z tymi biegami to kwestia dostania dobrych zatrzasków i synchronizatorów.
  
 
według mojej wstępnej oceny skrzynia od poldolota różni się flansza przykręcaną do silnika ale to nie problem ją zmienić dwójka może być dłuższa pod warunkiem że skrzynia będzie trwalsza i będe kończył rajdy Rozumiem Bartek-Lodz że masz założoną skrzynię właśnie od Poloneza czy sie mylę??? cóż spróbuję zreanimować synchronizator drugiego biegu i zobaczymy jak będzie mam tylko nadzieję że na zębatkach ostały się wszystkie zęby bo i naczej czeka mnie wydatek na nową skrzynkę a tego bym nie chciał dzięki za info i czekam na więcej podpowiedzi!!!
  
 
Cześć Kornat!
Serdecznie wspólczuję.Będę trzymał kciuki za twoją wytrwałość)
Ale jesłi chodzi o skrsynie od poldka to pasuje na pewno. Musisz tylko zostawić ładowski kielich i przerobić cięgno zmiany biegów. Powinno chodzić.Dzis widziałem na giełdzie stos skrzyń od poldków ( 5 birgów) srednia cena to 150PLN.Myslę,ze z zakupem nie będzie problemów. Tylkożeby wytrzymała...Bo nie jest to szczyt osiągnięc motoryzacji(podobnie zreszta jak ładowskie
Pozdrawiam
Paweł
  
 
Skrzynie mam od Łady (oryginalna 5 tka) nie pytaj skąd mam, to był fart jak te felgi Pawła - tyle że kosztowała mnie kupe kasy. Co do skrzyni to z tego co wiem Kacper ją kupuje odemnie bo jam mam 2.0 + skrzynia z Fiata 132 więc Ładowska jest mi nie potrzebna.
  
 
Paweł dzięki za słowa otuchy były mi teraz potrzebne prześpię się spokojnie z tym problem, skonsultuję ze znajomym mechanikiem i zobaczę co z tym fantem zrobić może coś wymyślę poinformuję was Bartek-Lodz mnie raczej interesuje skrzynia 4 bo na rajdach nie potrzebuję tylu biegów no i przy piatce bylaby strata przy rozpędzaniu
  
 
moja II tez opornie wchodzi, gdy redukuje z duzej predkosci i jeszcze nie wytraci obrotow. Ale podczas normalnej jazdy jest git.
pytanie tylko, czy w przypadku moim i mojego autka mozna mowic oszybkiej i ostrej jezdzie......
  
 
ja mam skrzynie piatke ladowska. czasami przy ostrym przyspieszaniu jak na jedynce podciagne do 6000 to dwojka nie chce wejsc (czasami), wtedy to lipa, musze odczekac az spadna, a znowu przeciez jade (kulam sie) juz taka predkoscia, ze z biegu jalowego to tez ni jak do dwujki nie pasuje, wiec niestety trojeczka i lipa z odejscia.No chyba ze ostra przegazowa i wtedy wejdzie. Co do redukcji to jakos tak jest ze ciezko wchodza, ja zawsze stosuje miedzygazy, ale po miescie nie jezdze na czas wiec moge sobie na to pozwolic ale wtedy samo wciaga

Nie przejmuj sie nastepnym razem napewno bedzie lepiej
  
 
a ! musze zadzwonic, jutro to zrobie to takiego klienta z ktorego wy ciagne troch e rzeczy. nie pamietam jaka on skrzynke mial, ale moze 5? zobaczymy jutro
  
 
Ja miałem parę razy okazję potestować 2107 ze skrzynką 4 biegową mojego kolegi i z tym 2 biegiem to prawda, czasem ciężko się zapina. W tym egzemplażu szczególnie jak na 1 przekręci się w okolice czerwonego pola, to 2 bieg trzeba stanowczo i energicznie wrzucić, bo jak zrobi się to za delikatnie po prostu następował opór i już w plecy ze 2 sekundy. Może jednak coś jest z tymi skrzyniami od kantów i 2 biegiem. Może synchronizator jakoś szczególnie się wypracowuje.
W każdym razie w samarach takiego efektu nie zaobserwowałem.
A co do skrzyni z poldka to moim zdaniem jest głośniejsza, a co do trwałości też bym się zastanawiał.