PUMP CHECK-nieznana kostka przy silniku ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Mam przy silniku takie oto dwie zaślepione kostki (chyba do ewentualnego podpięcia czegoś):
- na jednej jest napisane F/PUMP CHECK
- a na drugiej EST/ADJ
Wychodzą one na pojedyńczych kabelkach z wiąchy przewodów w okolicy kolektora ssącego (u mnie po lewej stronie silnika)
Czy ktoś wie do czego one miałyby służyć?
  
 
ta kostaka pump to jest diagnostyczna do podlaczenia pompy paliwa jak dasz tam +12V to pompa zadziala

A ta druga ADJ to kotka do ustawiania kata zaplonu musisz ja podlaczyc do masy i wtedy ustawiac zaplon lampa stroboskopowa
  
 
A dlaczego tą kostkę do ustawiania zapłonu trzeba zmasować ?
  
 
żeby ustawić statyczny punkt wyprzedzenia zapłonu
  
 
a co to znaczy "statyczny punkt wyprzedzenia zapłonu" ?
  
 
To tak jak bys chcial ustawic deske do poziomu a ktos skakal by po tej desce.
Jak regulujesz wolne obroty w autku to odpinasz silniczek krokowy po to zeby gdy ty regulujesz to ECU nie wpieprzalo w twoja robote.
tak samo jak ustawiasz zaplon to musisz zmasowac ta kostke po to aby ECU nie korygowalo kata zaplonu( gdyby ono korygowalo to nigdy nie ustawisz prawidlowo)
  
 
a jak podepnę kostkę do masy,skoryguję kąt zapłonu i z powrotem odepnę kostkę od masy to czy komp.nie skoryguje kąta zapł.do tego sprzed mojej regulacji???
  
 
Gdyby bylo az takie madre to by mozna bylo aparat ustawic na okoEcu sobie dostosowuje kat zaplonu. ale musi miec wartosc ustalona np 7stopni.
Przyklad:
Auto z ustawionym katem zaplonu 7st( kat zaplonu ustawiony prawidlowo wg instrukcji czyli wszystko powinno byc ok.) jedzie pod gorke i ECU przyspiesza zaplon o 10st laczny kat wyprzedzenia zaplonu wynosi 17st.

A teraz wez to samo auto jadace pod ta sama gorke tylko ze kat zaplonu wynosi 12st i ecu przyspieszy go tak jak wczesniej o 10st to razem masz 22st i co sie dzieje z autem?? Zaczynaja stukac zawory, spalanie stukowe i takie tam jeszcze inne.