Kupno 2.0 DOHC-na co zwrócic uwagę?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie w sobote jadę obczaic poloneza z Silnikiem 2.0 dohc(silnik ze 132) Auta jeszcze nie widziałem ale rozmawiałem z właścicielem i z tej rozmowy wynika:
wał napędowy jest nie wyważony i przy 160km/h czuć mocne bicie,głowica podobno jest zrobiona na tip top(nowe zawory,uszczelniacze,planowanie)starą głowicę dostaję gratis. Silnik w kondycji dobrej ale bierze olej i pierścienie są do zmiany a co za tym idzie tłoki,tuleje i szlify też by trzeba zrobić bo sama wymiana pierścionków to metoda na żyda i długo sie na tym nie pojeździ.
Autko pali bez problemów,spalanie podobno ma nieznacznie większe od normalnego(ile dokładnie to nie wiem) Buda mnie nie interesuje szczerze mówiąc bo silnik i tak ma docelowo trafić do mojego borka,podobno są do zmiany progi i drzwi bo ruda ich nie oszczędza.

Będzie to mój pierwszy dohc za którym się patrze więc chętnie wysłucham opinii na co mam zwrócić uwagę,czego się przyczepić itp. Wezmę ze sobą tester kompresji by zmierzyć ciśnienie w garach ale nie wiem jak inaczej jeszcze można sprawdzić stan tego silnika.

Cena za całe auto to 1000zł więc wydaje mi się,że ujdzie w tłoku
  
 
dohc to złooo







-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
spalmy to złoooo
  
 
kwestia ile pije oleju ? jak 0.5l na 1000 km to nie jest źle - nowe plastiki mają taką normę
  
 
Cytat:
2007-06-20 14:10:23, Vyzn-R pisze:
spalmy to złoooo



zwykle zloooo ale z "m" na koncu A co do pytania - zwroc uwage na to czy nie slychac panewek, zwlaszcza przy "poderwaniu" silnika, jezeli glowica jest OK to walki tez powinien miec ladne ale lepiej posluchaj czy nie stuka ktorys zawor (regulacja plytkami a nie kazdemu chce sie kupowac plytki...). Pozatym silnik jak silnik
  
 
Cytat:
2007-06-20 15:18:27, kosa131 pisze:
zwykle zloooo ale z "m" na koncu A co do pytania - zwroc uwage na to czy nie slychac panewek, zwlaszcza przy "poderwaniu" silnika, jezeli glowica jest OK to walki tez powinien miec ladne ale lepiej posluchaj czy nie stuka ktorys zawor (regulacja plytkami a nie kazdemu chce sie kupowac plytki...). Pozatym silnik jak silnik



OK,dzięki za pomoc. Dowiem sie jak ze spalaniem oleju i panewkami a ciśnienie w garach sprawdze jako pierwsze

Mar-zmień to 1.6 na 2.0 a nie będzie się palić jak teraz
  
 
A więc tak:


Ciśnienie w 4 cylindrach jest jednakowe(9atm),auto nie kopci,oleju więcej wypluwa przez simmering od strony sprzęgła(dostaje gratis nowy),silnik chodzi równo,pali na doty ale... no właśnie-ten silnik jeździ tylko i wyłącznie na gazie od kilku lat więc od tego czasu nie poczył smaku oktanów z benzyny.Pompa paliwa jest wymontowana ponieważ jest nie używana,gaźnik z poloneza(oryginalne gaźniki z tego silnika dostane gratis)
Buda jest w opłakanym stanie,lepiej nawet na nią nie spoglądać zza krzaka

Teraz tylko musiałbym się dowiedzieć od kogoś z Was jaką długość ma pręt(popychacz)pompy paliwa w tym silniku i czy sama zmiana pierścieni jest opłacalna.Ciśnienie oleju jest jeszcze w miarę OK

Jednym z plusów tego silnika to głowica zrobiona w firmie Polok w Gliwicach(nowe zawory,frezowane gniazda,planowanie,uszczelniacze nowe)



[ wiadomość edytowana przez: HEMIGTX dnia 2007-06-24 10:55:33 ]
  
 
Cytat:
2007-06-24 10:52:44, HEMIGTX pisze:
A więc tak: Ciśnienie w 4 cylindrach jest jednakowe(9atm),


Wazne ze po rowno, chociaz 9 to nie jest bardzo wysoka wartosc. No ale jeszcze troche pojezdzi
Cytat:
auto nie kopci,oleju więcej wypluwa przez simmering od strony sprzęgła(dostaje gratis nowy)


koszt zimeringu to dwadziesia pare zlotych, koszt wymiany zwykle wiekszy - demontaz sprzegla, kola zamachowego...
Cytat:
,silnik chodzi równo,pali na doty ale... no właśnie-ten silnik jeździ tylko i wyłącznie na gazie od kilku lat więc od tego czasu nie poczył smaku oktanów z benzyny.


skoro kompresje ma rowna i w miare wysoką, nie przejmowalbym sie tym ze chodzil tylko na gazie. Powypalane przylgnie zaworow wydechowych widywalem i w silnikach chodzacych tylko na benzynie wiec nie jest zle.


Cytat:
Pompa paliwa jest wymontowana ponieważ jest nie używana,gaźnik z poloneza(oryginalne gaźniki z tego silnika dostane gratis)



gaznik z poloneza to proteza fajnie ze dostajesz orginalny gaznik (34 ADF?)

Cytat:
Teraz tylko musiałbym się dowiedzieć od kogoś z Was jaką długość ma pręt(popychacz)pompy paliwa w tym silniku i czy sama zmiana pierścieni jest opłacalna.



w tych silnikach nie ma peretowego popychacza pompy. Pompa ma dzwignie, ktora opiera sie o walek posredni. Dobrze byloby zebyd dostal orginalna pompe i plastik pod nia (rzecz prawie nie do zdobycia). zmiana pierwscieni zakonczy sie pewnie tzw. ruskim remontem - skoro silnik bedzie na wierzchu to wypadaloby pomierzyc i byc moze przeszlifowac wal (150zl szlif, panewki drugie tyle), pierwscienie to ~150zl, do tego uszczelki i masz okolo 600zl. A i tak poki nie widziales cylindrow nie wiadomo czy zmiana samych pierscieni ma sens. Tak jak wczoraj liczylem na taki naprawde mocno podstawowy remont dohc trzeba miec minimum 8 - 9 stowek. Bez zmiany tlokow i szlifu cylindrow...

Cytat:
Ciśnienie oleju jest jeszcze w miarę OK Jednym z plusów tego silnika to głowica zrobiona w firmie Polok w Gliwicach(nowe zawory,frezowane gniazda,planowanie,uszczelniacze nowe)



Twoja decyzja. Jak zaczniesz rozbierac, zawsze cos wypatrzysz z drugiej strony lepiej zrobic cos teraz niz gdzies na trasie...
  
 
Pompę mam chyba dostać ponieważ ta co była poprostu była nie potrzebna więc właściciel ją wymontował i pewnie ją ma a jak posiada nią to i też dorzuci ją do kompletu.

Cenę stargowałem do 900zł więc na jeżdżącego DOHC a to chyba w miarę OK,bude będe zmuszony pociąć na złom bo jest mocno nadjedzona(szkoda takiego rarytasu bo to wersja Angielska)
Reszta wyjdzie w praniu,jak już będzie stać u mnie to zobacze od czego zaczne.
  
 
Jeśli to Angol to zrób foty zanim go potniesz i wrzuc na forum
  
 
Cytat:
2007-06-24 10:52:44, HEMIGTX pisze:
Jednym z plusów tego silnika to głowica zrobiona w firmie Polok w Gliwicach(nowe zawory,frezowane gniazda,planowanie,uszczelniacze nowe) [ wiadomość edytowana przez: HEMIGTX dnia 2007-06-24 10:55:33 ]


tym to bym sie nie chwalił
dupki jakich mało i robia na odpierdol zwykle nie wspominajac juz o terminowości baaaaardzo wątpliwej
  
 
jesli pompy nie dostaniesz to pomysl nad elektryczna,przydatna sprawa szczegolnie w zimie
  
 
Mam nadzieje,że pompę dostane a jak nie to elektryczna i po sprawie

Nikusss czyżbyś miał już jakieś negatywne doświadczenia z tą firmą,ja narazie same superlatywy wysłuchuje od innych na temat ich działalności.
  
 
No i jestem w posiadaniu 2-litrowego DOHC-a.Po auto byłem w Zabrzu,kumpel który kierował poldkiem zamknął licznik,ja oczywiście nie uwierzyłem dopóki sam tego nie zrobiłem











Pierwsze co zauważyłem to to,że wreszcie mam silnik w którym nie klepią panewki i wkońcu to jedzie
Jest to składak z 1987r. buda jest wersji Angielskiej(patrz wycieraczki),silnik z 1975r. no i ogólnie buda jest z wyglądu chu** ale zapierdala aż miło
Z tego co zauważyłem to tak: skrzynia już wyje(oryginalna z DOHC tyle,że ma skośny lewarek)
Most już wyjechany i daje o sobie znać,naszczęście w garażu mam szeroki most z caro.
Dziadek(właściciel Poldka) jest znawcą tematu i to właśnie on w 1987r. swapował polda na 2.0,gratis dostałem trochę części i na dodatek 3 gaźniki(1szt. od 1.6DOHC,1szt. 2.0DOHC i jeden polski z polda nazapas,najlepsze jest to,że te dwa gaźniki z DOHC są przerobione(są dyfuzory dodatkowe,przepustnice są ścięte na maxa itp.) Porobie fotki to wkleje Dodatkowo auto ma tyrystor made in prl dla wzmocnienia iskry.
  
 
no buda tak źle nie wygląda z fotek może coś jeszcze z niej da się zrobic ogólnie fajnie to wygląda
  
 
szkoda, że wycieraczki są już na europejską stronę przełożone i że reflektory są europejskie z asymetrią na prawo do góry . ale generalnie nie jest taki zły jak piszesz...
  
 
Cytat:
2007-06-29 22:54:10, HEMIGTX pisze:
No i jestem w posiadaniu 2-litrowego DOHC-a.(...),silnik z 1975r.



albo to 2.0 albo silnik z 75 roku. Jedno wyklucza drugie.
  
 
Cytat:
2007-06-30 00:46:13, kosa131 pisze:
albo to 2.0 albo silnik z 75 roku. Jedno wyklucza drugie.


Kosa bo tak jest napisane w dowodzie A prawda jest inna tak samo,że w papierach jest to 1600DOHC a właściciel rozwiercił go na 1995ccm
  
 
Cytat:
2007-06-30 07:23:29, HEMIGTX pisze:
Kosa bo tak jest napisane w dowodzie A prawda jest inna tak samo,że w papierach jest to 1600DOHC a właściciel rozwiercił go na 1995ccm




powiedz co to za silnik a nie co jest w dowodzie. Ja w dowodzie mam 1481 A w rozwiert 1,6 na 2,0 nie uwierze, tak samo jak w to co pisze jeden gosc na allegro (ze z 1,6 i 1,8 mozna zlozyc 2,5
  
 
Silnik 2.0 DOHC. nr.silnika 132 C2.000(chyba dobrze napisałem?)