MotoNews.pl
  

Brak regulacji w Lovato I generacja.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Posiadam BMW 315 e21 silinik o pojemności 1.6 na gaźniku. Od pewnego czasu mam problem z ustawieniem wolnych obrotów i dużym spalaniem w granicach 22 litrów gazu. W parowniku śrubę od regulacji mam wykręconą prawie do końca, przy innym ustawieniu obroty są w granicach 2500. Wczoraj zregenerowałem parownik ale to nic nie dało. Nie wiem co mam zrobić. Pomocy.
  
 
Rozumem, że wcześniej wszystko chodziło jak należy?

Masz wykręconą śrubę - reduktor ma maksymalną czułość, stąd takie duże spalanie.

Z drugiej strony jak przykręcisz tą śrubę, to pewnie gaśnie na wolnych. Wniosek taki, że mikser wytwarza za małe podciśnienie i "nie ma siły" pociągnąć gazu na wolnych obrotach. Czy przypadkiem nie regulowałeś ostatnio gaźnika? Może trzeba by się temu przyjrzeć? U mnie w Ładzie np jest tak, że muszę lekko otworzyć przepustnicę (jest taka specjalna śruba na gaźniku do regulowania położenia zerowego przepustnicy) żeby to ciśnienie było ok. Dodatkowo dużą rolę gra ustawienie zapłonu. Ja mam np dosyć mocno przyśpieszony - tak chodzi najlepiej.

Ale... Najpierw porządna regulacja na benzynie
  
 
Dokładnie tak jak pisał Kamil. Najpierw regulacja na benzynce. Ma chodzić jak szwajcarski zegarek. Potem regulacja gazowni z uwzględnieniem kąta zapłonu i położenia spoczynkowego przepustnicy. A przy okazji, nie wiem jak jest u Ciebie, ale może trzeba też podregulować luz zaworowy (jeśli nie jest kasowany hydraulicznie). Podobne objawy miałem kiedyś w fiaciorku i dopiero po pełnej regulacji całości autko zaczęło normalnie jeździć.
  
 
Jak wkręcę tą śrubę to tylko obroty się trochę zwiększą i nic poza tym.
  
 
Cytat:
Jak wkręcę tą śrubę to tylko obroty się trochę zwiększą i nic poza tym.


Dobre .
Zmiana obrotów świadczy właśnie o zmianie składu mieszanki. Podjedź na analizator spalin to zobaczysz czy rzeczywiście nic się nie zmienia w tym czasie.