Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() seb_j escort Bytom | 2007-07-23 20:25:04 Witam potrzebuje pomocy bo ręce już mi odpadają Mam escorta z 96 roku 1.6 16v z instalacja 2 generacji z reduktorem lamdi i sterownikiem bingo-s (chyba 2). Problem polega na tym, że po jakimś czasie jak jadę na gazie odcina jego dopływ, muszę przełączyć na benę i z powrotem na gaz i wtedy mogę jechać 10 -30 km i nic sie nie stanie wszystko gra. Pojechałem do gazownika ten posprawdzał i stwierdził ze jest walnięta sonda. Wymieniłem autko jeździło ale problem znowu się pojawił i gazownik ponownie wskazał na sondę ( nie wiem czy jak była wymieniono to pokazywała dobre wartości bo była wymieniana gdzie indziej, a przy ustawieniu gazownik nic nie mowił) teraz powiedział ze jest walnięta, może masy nie ma doprowadziłem dodatkową masę z silnika i nic bez rezultatu pokazuje wartość 0.34-0.35 i stoi ( na kompie u gazowników). Postanowiłem to sprawdzić niestety miernikiem cyfrowym z marketu i tak na benie sonda dział pokazuje wartości od 0.1 do 0.9 i wartości falują i zmieniał się w zależności od obrotów na gazie jest stała wartości 0.3 i nie nie rusza na zmianę obrotów nie reaguje. Pomocy, na benie jest ok |
Danek Audi 80 B4 2.0 + LPG Ostrołęka | 2007-07-23 21:54:59 Dokładnie jak pisał Perzan, skoro na benie pracuje prawidłowo to na pewno sonda jest ok. Stara śpiewka gazowników-partaczy jak nie wie co jest, to: "panie sonda do d..." Podłącz fejs do instalki LPG i sprawdź ustawienia kompa LPG i jak się zachowuje krokowy (pewnie stoi w miejscu). Jeśli tak to sprawdź ustawienia elektroniki LPG (min i max otwarcie krokowego dla obu zakresów - ma być +/- 25% PWA) sprawdź czy PWA jest stałe czy automatyczne (jak automatyczne to zrób "naukę" i ustaw stałe PWA z wartością po nauce, posprawdzaj masy, wiązkę ze szczególnym uwzględnieniem połączeń do krokowego (przewody, wtyczka). Jeśli wszystko ok. to podmień od kogoś krokowca LPG na próbę (w większości mają takie same parametry). Jak nie pomoże to rzeczywiście może być zwalone coś w elektronice, najprościej podmienić na próbę od kogoś inny komp LPG. Jak i to nie pomoże, to sprawdź elektrozawory i filtr. Ile reduktor ma przelatane?
Aha i sprawdź czy reduktor nie zamarza. [ wiadomość edytowana przez: Danek dnia 2007-07-23 21:56:01 ] |
![]() seb_j escort Bytom | 2007-07-23 22:02:12 instalacja jest na gwarancji ma przejechane nie całe 10 000, reduktor dopiero co wymieniony. Podłączyć go zbytnio nie mam gdzie tylko u gazownika. Co to PWA?, i ta "nauka" |
Danek Audi 80 B4 2.0 + LPG Ostrołęka | 2007-07-23 22:43:29 Oj nieładnie się tak lenić ![]() A tu instrukcja producenta [ wiadomość edytowana przez: Danek dnia 2007-07-23 22:45:14 ] |
![]() seb_j escort Bytom | 2007-07-23 22:44:37 dzięki ![]() |
![]() seb_j escort Bytom | 2007-07-24 19:22:44 witam podjechałem dzisiaj do mechaniora zrobił diagnostykę komputerową i lambda jest oki. Teraz bedzie walka z gazownikami(partaczami) |
Kamil_H 2107 1.3 Poznań | 2007-07-24 23:24:05 Ale pier.... Co ma lambda do centralki przełączającej się z LPG na benę? Jak na moje oko to bingo będzie "działać" i bez lambdy, tylko że z II generacji zrobi się pierwsza i krokowy się albo zamknie albo otworzy, ale na pewno nic się nie przełączy na benzynę!
Od razu proponuję - olej tych "fachowców". Przeczytaj instrukcję, poczytaj forum, zlutuj/kup na allegro interfejs do centralki. Zaoszczędzisz trochę grosza, nauczysz się czegoś ciekawego, nie popsujesz sobie nerwów na słuchaniu bełkotu majstrów, bo jak sam nie zrobisz, to małe prawdopodobieństwo, że będzie działać jak należy. Zacznij od wątku "Jak regulować centralkę Bingo S". Tam chyba jest wszystko w temacie. |