| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
PG Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2005-11-16 22:59:44 pierwsze slysze o takiej rotacji
|
jacekes Miłośnik FSO 125p Poznań | 2005-11-16 23:25:09 LP na prawy tył
PP na lewy tył LT na prawy przód PT na lewy przód chyba tak, ale nie jestem do końca pewny. |
wladimir Gaz 69 Toruń | 2005-11-16 23:33:48 Absolutnie. Nie w taki sposób. Tył na przód, przód na tył z zachownoem stron. Jeśli wpakujesz prawą oponę na lewą stronę to zacznie się kręcić w drugą stronę. No i tu zacznie się robić nie halo. Kiedyś tak się robiło ale to dawno i nie prawda. Opon nie zamienia się stronami. |
jacekes Miłośnik FSO 125p Poznań | 2005-11-16 23:37:03 No jeśli są kierunkowe, to jasne że nie. |
wladimir Gaz 69 Toruń | 2005-11-16 23:43:12 Nawet jeśli nie są. Chodzi o fizyczne skręcanie się opon. Jeśli opona pracuje przez pewien czas w jedną stronę to się zdeczka naddaje. Jeśli zacznie pracować w drugą, zacznie się jednocześnie naddawać w drugą stronę. W końcu tego nie wytrzyma i zaczną wyłazić druty, no i przyspieszy to czas do zgonu opony. |
jacekes Miłośnik FSO 125p Poznań | 2005-11-16 23:48:38 Aha, ok, masz rację. Dzięki za wyjaśnienie!
Przytoczyłem po prostu coś, co kiedyś widziałem w jakiejś ksiażce... |
GDA Miłośnik FSO 3city | 2005-11-17 08:55:34 Żadnych rotacji. Jedynie co to mozesz zamienić je osiami, na przykład te z lepszym bieżnikiem na przód te z gorszym na tył
|
momik Miłośnik FSO Subaru Warszawa | 2005-11-17 11:22:53 hej guy's ostatnio kupiłem dwie zimówki w dobrym stanie u wulkanizatora są to FULDY kristal , założyłem na prżód (koła skretne i napędzające) a na tyle pozostały (finanse) letnie. O rotacji na pewno mowy nie bedzie ale czy się nie zabiję?
|
profil-usunięty | 2005-11-17 11:28:00 Kierowalnośc powinieneś mieć wzorową, hamowanie po prostej także (bo korektor siły hamowania tylnej osi itp), jedynie hamowanie na łukach może być ciekawe bo tylne kółka będą o wiele szybciej się zaklejały śniegiem...
Lepiej tak, niż na odwrót... Przynajmniej w tym wyborze FWD jest lepszy. Najlepsze na przednią oś, tył byle nie toczył się na felgach. w poldku, by go nie wypychac chyba wrzuciłbym lepsze kółka na tył i jezdzil jak paralityk (ba, cala zeszla zime przejezdzilem na bravurisach i przezylem )
|
Rys1977 Miłośnik FSO Warszawa | 2005-11-17 11:35:48 co do opon zimowych kierunkowych/niekierunkowych
1) opony zimowe sa tak dobre zima ze wzgledu na mieszanke gumy (bo kauczuku tam juz prawie nie ma) - tzn jest ona nadal miekka przy ujemnych temperaturach a nie tak jak opona uniwersalna ktora przy temperaturze ujemnej staje sie twarda i nie spelnia wymagan co do przyczepnosci zima. 2) opony zimowe sa zarowno kierunkowe i niekierunkowe. kierunkowe sa dobre na zablocone blotnym sniegiem i sniegiem drogi(M+S - Mud (bloto) + Snow (Snieg)) - plusem opony kierunkowej jest jej cichsza praca przy wiekszych predkosciach np na tzw czarna sucha lub czarna mokra jezdnia, niektorzy twierdza ze kierunkowa leppiej przedziwdziala poslizdowi wodnemu. niekierunkowe sa dobre takze na zablocone blotnym sniegiem i sniegiem drogi (M+S - Mud (bloto) + Snow (Snieg)). Plusem jest to ze ona sie leppiej wgryza niz opona kierunkowa ze wzgledu na fakt wiekszej ilosci lamelek w oponie (to one sie wgryzaja). jezeli chodzi o kwestie finansowe ktore sa tansze a ktore drozsze to chyba jest to kwesia fachowcow od marketingu bo koszt fizycznej produkcji opony (bez kosztow na badanie i rozwoj) jest absolutnie taki sam dla tych samych rozmiarow opon. moje doswiadzenia z oponami zimowymi sa takie ze wole opony nie-kierunkowe najlepiej na wszystkie osie. Przez pewien czas jezdzilem z kierunkowymi na przedniej osi a z nie-kierunkowymi na tylnej (napedowej) osi - i tez bylo OK, ale sklaniam sie jednak do niekierunkowych na polskich dziurawych i zasniezonych drogach. |
Jojo Miłośnik FSO SI /PF 125 '77 Warszawa-Bemowo | 2005-11-17 12:36:28 a mnie się wydaje że to właśnie kierunkowe zimówki są głośniejsze od symetrycznych opon. To są moje obserwacje.
|
adamus Miłośnik FSO 1.3 - 2.0 Gdynia, Elbląg | 2005-11-17 13:37:08
Badania i testy potwierdzaja te wywody marketingowcow tylko na nawierzchni pokrytej sniegiem. Na suchej i mokrej, nawet przy ujemnych temp. mimo rzekomej "miekkosci opon zimowych' zimowki dostaja baty od opon letnich. Pozdrawiam Adamus |
profil-usunięty | 2005-11-17 13:44:19
...ale także mają jedną zaletę w stosunku do letnich - praktycznie zerowe zjawisko aquaplanningu przy bardzo wysokich prędkościach - przy takich lamelkach to zrozumiałe
|
scorpio_dg FSO Polonez Dąbrowa Górnicza | 2005-11-19 00:02:18 Dzieki Przyjaciele
Zamieniłem oponki osiami - to znaczy tył poszedl na przód, natomiast przód zawędrował do tyłu
Pozdrawiam |