Spalanie wg komputera

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, mam takie male pytanie.

Mam Alfe 147 z sekwencją BRC SQ24. Mam rowniez "komputer pokladowy", ktory wskazuje mi spalanie chwilowe benzyny. A jak jade na gazie to co mi wskazuje? Ile by w przy tej jezdzie spalil benzyny czy rzeczywiste spalanie gazu?
  
 
Mam instalację II generacji i u mnie nie jest to spalanie gazu, choć daje pojęcie o tym ile go w danej chwili zużywam. W moim przypadku kiedy spalanie chwilowe wynosi np. 6 litrów, to zużycie gazu jest większe o jakieś 1,5 - 2,0 litrów. Oczywiście dane te biorę ze średniego rzeczywistego zużycia gazu. Przy benzynie chwilowe i średnie zużycie jest prawie identyczne ze wskazaniami komputera pokładowego. Przy sekwencji może to być pomiar rzeczywistego spalania gazu o ile spalanie gazu i Pb jest takie samo.
  
 
Chciałem odświeżyć temat!

Czy po zamontowaniu sekwencji (u mnie akurat KME Diego) komputer będzie wskazywał rzeczywiste zuzycie gazu?
  
 
Cytat:
Czy po zamontowaniu sekwencji (u mnie akurat KME Diego) komputer będzie wskazywał rzeczywiste zuzycie gazu?



Dowiedzialem sie, a rowniez na podstawie wlasnych badan i doswiadczen wynika ze komputer pokazuje zuzycie paliwa jakiego sie w danej chwili uzywa. czyli gazu badz benzyny.
Np. wyliczylem (podczas tankowania) ze spalil mi 9 l LPG/100 i tak tez komputer pokazuje srednie zyzycie (+/- 0,5l/100).

Tequila
  
 
Nie jest tak!
Z literatury wynika, że ECU auta mając dane na temat ciśnienia paliwa mierzy sobie czas otwarcia wtryskiwaczy i na tej podstawie kalkuluje ilość wstrzykniętego paliwa. Instalka gazowa nie ma przecież żadnego przepływomierza, ani nie jest zintegrowana z kompem benzynowym by móc mu przekazać info o ilości gazu. Tankujemy ciekły, więc wypadałoby mierzyć też ciekły, żeby uniknąć przeliczania objętości ciekłego i odparowanego. A nic takiego gaziarze nie wkładają.
Jak się mylę to niech mnie ktoś poprawi.
  
 
Cytat:
2006-05-14 11:46:48, lpglpg pisze:
Nie jest tak! Z literatury wynika, że ECU auta mając dane na temat ciśnienia paliwa mierzy sobie czas otwarcia wtryskiwaczy i na tej podstawie kalkuluje ilość wstrzykniętego paliwa. Instalka gazowa nie ma przecież żadnego przepływomierza, ani nie jest zintegrowana z kompem benzynowym by móc mu przekazać info o ilości gazu. Tankujemy ciekły, więc wypadałoby mierzyć też ciekły, żeby uniknąć przeliczania objętości ciekłego i odparowanego. A nic takiego gaziarze nie wkładają. Jak się mylę to niech mnie ktoś poprawi.



wydaje mi się to dość logiczne, chyba że różne auta w różny sposób obliczają to wyświetlane zużycie paliwa
  
 
te inne auta, to np audi KE-Jetronik -system wtrysku ciągłego. nie mam pojęcia jak tam liczy.... Pozatym macie rację, dodam że wydaje mi się, że przy sekwencji to co widzimy ma wyświetlaczu jest bardziej zbliżone do prawdy niż w II gen, gdzie rozrzut wskazań zalęży od ustawień emulacji....
  
 
Właśnie założyłem sekwencje KME Diego do peugeota 406 2,0 16V.
Po pierwszych jazdach w/g mnie auto zachowuje się poprawnie.
Zastanawia mnie wskazanie chwilowe spalania komputera pokładowego. Zaobserwowałem coś takiego że przy stałej prędkości i stałej pozycji pedału gazu przełączając z gazu na benzynę wskazania obniżają się o jakieś 1,3 litra (predkość ok 70-80km/h) oczywiście po przełączeniu na gaz z powrotem ładnie się podnoszą. Wydawało by się że wszystko jest ok bo wiadomo zużycie gazu większe. Tylko skąd komputer benzynowy ma wiedzieć że podawany jest gaz. Przychodzi mi tylko na myśl sonda lambda która rozpoznaje uboższą mieszankę i podnosi czasy wtrysku benzyny (nie wiedząc że jedziemy na gazie) przez co podnosi się spalanie chwilowe komputera. Domyślam się że mam ustawione za krótkie czasy wtrysku gazu i z stąd te różnice.
Gdzieś na którymś forum o tym czytałem, trudno mi to odnaleźć.
Jeśli jestem w błędzie to czekam na sugestie.
  
 
JUBEL, wydaje mi się że masz rację.
Mam gaz od 4 lat w Lagunie 1,8. OMEGAS. I komputer podaje spalanie prawdopodobnie to co spalasz w danej chwili. Ponieważ robiłem podobne doświadczenia i tak samo wychodziło (przy ustalonej prędkości przełączałem gaz/benzyna i wskazania się różniły). Zauważyłem tylko , że w zależności od skalibrowania centralki gazowej wskazania różnią się dosyć znacznie. Może to rzeczywiście jest zależne od tego czy mieszanka uboga lub bogata.
Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2007-06-21 22:26:42, Jubel pisze:
Właśnie założyłem sekwencje KME Diego do peugeota 406 2,0 16V. Po pierwszych jazdach w/g mnie auto zachowuje się poprawnie. Zastanawia mnie wskazanie chwilowe spalania komputera pokładowego. Zaobserwowałem coś takiego że przy stałej prędkości i stałej pozycji pedału gazu przełączając z gazu na benzynę wskazania obniżają się o jakieś 1,3 litra (predkość ok 70-80km/h) oczywiście po przełączeniu na gaz z powrotem ładnie się podnoszą. Wydawało by się że wszystko jest ok bo wiadomo zużycie gazu większe. Tylko skąd komputer benzynowy ma wiedzieć że podawany jest gaz. Przychodzi mi tylko na myśl sonda lambda która rozpoznaje uboższą mieszankę i podnosi czasy wtrysku benzyny (nie wiedząc że jedziemy na gazie) przez co podnosi się spalanie chwilowe komputera. Domyślam się że mam ustawione za krótkie czasy wtrysku gazu i z stąd te różnice.


Dobrze się domyślasz.
Masz po prostu źle wyregulowaną instalację. Wskazania komputera na gazie i benzynie powinny być IDENTYCZNE.

Komp oczywiście zawsze pokazuje spalanie benzyny, bazując na info o czasie otwarcia wtrysku i ciśnieniu paliwa oraz przebytej drodze.