| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
chemik333 LOB MEMBER saab9-5, F650CS Warszawa | 2007-06-22 22:22:37 Dziwne, bo rozruch cieplego jest chyba latwiejszy od zimnego? |
GrzegorS LOB MEMBER Opel Omega C kombi Łódź | 2007-06-22 23:02:35 nie w dieslu jeśli ma słabą kompresję. (któryś cylinder nie trzyma ciśnienia.) |
czerski opel omega cd krasnogliny | 2007-06-23 12:25:38 diesl musi nić kołatnięcie żeby odpalił
a jak kiepska baterja niby kręci ale za wolno i brak odpowiedniego ciśnienia do zapłonu |
![]() bartekxxx25 Opel omega B Kościerzyna | 2007-06-25 13:29:01 Bolciu - a jakie spalanie pokazuje Ci komputer na postoju?? |
Beny_2_5_TDS Opel OMEGA B Kielce | 2007-07-10 09:19:53 No tak, sprawny akumulator to podstawa. Lepszy prąd, większa prędkość rozrusznika, rozdzielacz szybciej dawkuje, kompresja i pompka w baku mają mniej do gadania...
Sukces czasami jest połowiczny, coś ala rozrusznik do serca, bo rzeczywista przyczyna niedomagań nadal pozostaje. Nowe, przeciętne akumulatory zwykle są tak zaprojektowane, żeby "siadły" tuż po gwarancji. Kupując moją łamagę miałem bezobsługowy akumulator tfu bosha, o podanym prądzie rozruchowym zdolnym zasilić krzesło elekryczne. Tak, padł po 2 latach od daty produkcji. Zimą było to szczególnie uciążliwe. Nie chodzi mi tu, że nim kręciłem i nie mógł odpalić, tylko, że nie miał siły "zakręcić". Szybciej bym korbą odpalił gdyby była ... ale odpalił, nie mówiąc że po iluś tam km jazdy na światłach, ogrzewaniu, na ciepłym bez problemu od razu "załapywał". W czasie upałów nie było już problemów z jego doładowywaniem, prócz tego, że był b. słaby. Obecnie posiadam mały, oplowski 96r. 75 Ah od 1,7 TD i nie mam żadnych problemów z odpalaniem zarówno zimą jak i latem. Miał być na chwilę, aż kupię nowy, ale już tak został.
Przypuszczam, że za jakieś pół roku lub wcześniej główny problem z odpalaniem może u Pana bolcia wrócić. Życzę, oby nie. |
magila_one Omega X25DT SilverPe ... sosnowiec | 2007-07-11 01:39:51
QNA nie rozumienim twojego zdziwienia.. |
QNA Już nie Omega. eeeee ... Poznań | 2007-07-11 09:01:40
magila_one nie rozumiem twojego niezrozumienia |
Beny_2_5_TDS Opel OMEGA B Kielce | 2007-07-11 09:20:15 Wytłumaczę. To prawie magiczna pompka . Działa tylko na nierozgrzanym silniku, aż do zakończenia dogrzewania świec. Jak jest mało paliwa i nie chce odpalić, trzeba wysiąść z samochodu, otworzyć bagażnik i posłuchać co "mówi". Czasami gada np.: "stary wymień przelewy bo walę w próżnię". Jak nic nie "mówi", tzn. że jej magia przestała działać i trzeba wyczarować skądś kupę kasy na nową.
Podłączenie jej do spryskiwaczy?... to byłoby ciekawe rozwiązanie tuningowe. Może wpływać na podświadomość samotnych kobiet w potrzebie. Wystarczy ustawić dysze do góry, podjechać pod "obiekt(y) zainteresowania", otworzyć szybę, jebnąć uśmiech, trysnąć płynem o zapachu "zielonego jabłuszka" na 5 metrów... i wszystko jasne. W korku można liczyć na uznanie, myjąc co najmniej 5 samochodów za nami. |
maxel Omega B Caravan TD Ruda Śląska | 2007-07-11 11:11:26 Do magicznej opowieści dodam tylko,że na rozgrzanym też działa,ale tylko pod czas pracy rozrusznika |
QNA Już nie Omega. eeeee ... Poznań | 2007-07-11 12:55:09 człowiek to całe życie się czegoś nowego dowiaduje |
magila_one Omega X25DT SilverPe ... sosnowiec | 2007-07-12 00:24:20
właśnie... stąd me nie zrozumienie..
pozdro |
solar9000 opel omega caravan poznan | 2007-07-12 15:03:06 To jest fakt z ta bateryjką ja moja Omcie przywiozłem rok temu. Zimna paliła na dotyk nie znałem problemu "pompy" no i co się okazało gdy była ciepła nie pali. Na allegro kupiłem magiczne urządzenie pomogło ale nie wiele szczerze piszę nie raz świece trzeba było podgrzać dwa razy. Więc zgadałem się z mechanikiem "z polecenia" a facet temat znał i od razu mi doradził że diesel musi mieć porządnego kopa przy rozruchu a ten mój coś ciężko kręci. W ten sposób sprawiłem sobie nową baterie Przez tydzień paliła pięknie ciepła czy zimna bez różnicy ale po tygodniu problem powrócił. Po 2 msc padła akuma cała noc ładowania i znowu pali jak nówka. I to mi dało do myślenia zasięgnąłem wiedzy i co się okazało że wirnik od rozrusznika robi zwarcie. Przez co zabiera napięcie tak potrzebne do porządnego rozruchu. no to co? wymiana rozrusznika! nie ma sensu naprawiać tak mi się wydaję używka kosztuje w granicach 150- 200pln Od tamtego czasu a minęło już sporo pali na dotyk nie ważne ciepła czy nie zaznaczam że mam nakręcone 300 tyś. km pozdrawiam |