[fiat brava] problem z silnikiem 1.2 16V 80KM

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jest problem z silnikiem w fiacie brava 96 rocznik
Wydmuchało uszczelke pod głowicą, przyczyną były przebicia na kablach wysokiego napięcia i silnik można powiedzieć od 3500 obr/min działał jak sprężarka no i wydmuchało. Wygotowało płyn chłodniczy itp. Temperatura na maksa. Auto odrazu zostało zatrzymane na poboczu.
W warsztacie wymieniono uszczelke, liźnięto/wyrównano głowicę. Niby wszystko ok, ale jednak nie. Z rury leci o wiele więcej spalin, biala chmura. A silnik trzyma temperature powyżej połowy skali. O co tu chodzi ?!?!
  
 
biely dym sugeruje plyn chlo0dzacy w spalinach, mozlwe wiec, ze albo znow padla uszczelka pod glowica, albo glowica/blok maja jakies pekniecie, albo odparowuje woda/plyn chlodzacy nagromadzony w uklladzie wydechcowym. Przegrzewanie sie silnika moze byc zwiazane z ubytkiem plunu, tworzaca sie poduszka gazowa w ukl. chlodzenia (na skutek dostawania sie tam spalin lub zapowietrzenia ukladu). Generalnie sprawdz poziom plynu, przejrzyj uklad chlodzenia, przyjrzyj sie swiecom i a najlepiej zmierz kompresje.
  
 
daj mu czasu, niech sie wszystko wypali z waty (kata)....po wymiane uszczelki w 1,1 4 godziny dymil ostrooo, stopniowo przechodziło..

a jesli nie to to którykolwiek kanal w glowicy moze byc pekniety

uklad dobrze odpowietrzony?

[ wiadomość edytowana przez: maciuhh dnia 2007-07-04 01:26:40 ]
  
 
chłopaki dzięki za rady ale co się okazało , w rurze wydechowej zostało nagromadzone sporo płynu z układu chłodzącego , musiała się poprostu wypalić, a żeby się wypaliła trzeba było troche przegonić auto ;] Teraz to bravka nieźle śmiga
  
 
a co z temperaturą silnika?
  
 
temperatura spadła do normy , wszystko gra i buczy