Dziwne zachowanie automatu po dłuższym postoju

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Po dłuższym postoju ( dwa, trzy dni) na D i R "pełzanie" rozpoczyna się z dużym opóźnieniem. Później skrzynia pracuje normalnie i samochód rusza tuż po zmianie z Neutrala. Co może być przyczyną? Olej wymieniony około 10 miesięcy temu, wycieków brak.
  
 
Sprawdź błędy skrzyni. Może to oznaczać np. kończący się, któryś z elektrozaworów albo jakiś wyjątkowo gówniany olej do skrzyni lub zawalony filtr oleju w skrzyni. Wlewałeś oryginał czy jakąś podróbę jaki dałeś filtr?
Tak więc, czynności do wykonania w/g mnie:
1. Sprawdzić kody błędów skrzyni.
2. Wymienić olej na oryginał GM i sprawdzić filtr lub ewentualnie też go wymienić.

Pozdrawiam zazdroszcząc automatu.
(miałem ASB w Vectrze A z 1989 roku, japońska skrzynia AF20, cudo techniki, pięknie chodziła ale trzeba było bezwzględnie o nią dbać, wymiana oleju i filtra - ja wymieniałem co 30 tys km)
Pozdrawiam
  
 
Błędów brak.
Sprawa nie jest uciążliwa bo skrzynia działa przez cały dzień idealnie. Ostatnio znacznie mniej jeżdżę i stąd dłuższe przerwy postojowe. Mam wrażenie, że po 3 dniach postoju olej w skrzyni "odpływa" całkowicie do miski i potrzebuje chwili po odpaleniu by wrócic na swoje miejsce
Zazdrość uzazadniona, świetnie sie jeździ.
  
 
moze po prostu za malo Ci wlali? :>
  
 
Filtr do wymiany jest zamulony i olej też warto wymienić. Trzy dni temu wymieniłem wszystko i faktycznie poprawił się czas reakcji skrzyni na wciśnięcie pedału gazu.
  
 
Cytat:
2007-07-04 16:52:08, Keraj1978 pisze:
Błędów brak. Sprawa nie jest uciążliwa bo skrzynia działa przez cały dzień idealnie. Ostatnio znacznie mniej jeżdżę i stąd dłuższe przerwy postojowe. Mam wrażenie, że po 3 dniach postoju olej w skrzyni "odpływa" całkowicie do miski i potrzebuje chwili po odpaleniu by wrócic na swoje miejsce Zazdrość uzazadniona, świetnie sie jeździ.



nie ma to nic do znaczenia. moja nawet po 4-5 dniach postoju reaguje od razu. sprawdz stan oleju w skrzyni
  
 
Cytat:
2007-07-04 16:52:08, Keraj1978 pisze:
Błędów brak. Sprawa nie jest uciążliwa bo skrzynia działa przez cały dzień idealnie. Ostatnio znacznie mniej jeżdżę i stąd dłuższe przerwy postojowe. Mam wrażenie, że po 3 dniach postoju olej w skrzyni "odpływa" całkowicie do miski i potrzebuje chwili po odpaleniu by wrócic na swoje miejsce Zazdrość uzazadniona, świetnie sie jeździ.



Na tej samej zasadzie można tłumaczyc żężenie silnika po zapaleniu....bo mu osiadł olej.

Słuchaj tyak jak Ci napisałem wczesniej, sprawdź koniecznie poziom oleju (różnice na miarce przy zimnej i rozgrzanej skrzyni!!)
Poziom oleju sprawdza się chyba na pracującym silniku.
Osobiście żeby mieć spokojne serce, wymieniłbym ponownie olej i filtr (przeczytaj co pisałem wczesniej) zawalony filtr jak i za niski poziom oleju może spowodowac USZKODZENIE automatu! A to boli finansowo, bardzo