| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
bodziotx BMW 318 IS M42 Koszalin | 2006-01-03 13:47:45 Witam. Wiem że na ten temat było dużo mówione jednak nie znalazłem żadnego postu opisującego problem identyczny jaki mam ja. Więc. Dziś bede jechał do warsztatu żeby mi przeczyścili silniczek krokowy, moze bym zrobil to sam tylko ustrojstwa nie moge odłączyć (doskonały dostep w silniku). Przez ostratnie 3 dni cholernie nasilily mi sie objawy falowania obrotow. Silnik teraz z podlaczonym silniczkiem krokowym faluje na zimnym i ciepłym i to o 1-1,5 tys obr/min. Przy parkowaniu to se nawet lubi zgasnąć . Jak odlacze krokowego na zimnym to obroty warjuja, po puknieciu w gaz spadaja na 400 obr i czesto gasnie, natomiast z odlaczonym krokowcem na cieplym silniku jest sprawa calkiem inna ladnie chodzi, spokojnie tylko czasem mu sie przytrafi falowanie o jakies 100-200 obr. Zauwazylem jeszcze ze mam male pekniecie na gumie kolektor-przeplywomierz. Jest to pekniecie przy zacisku od strony przeplywki, niby male gowno ale moze przez nie zasysac troche lewego powietrza ale raczej minimalne ilosci. Pytanie mam takie ile powinno trwac regenerowanie (namaczanie) krokowca, chce wiedziec zeby mnie tam mechensy w ch.. nie zrobily i po 5 min oddali krokowca w tym samym stanie. I jeszcze jedno mysle ze jak mechanicy mi walna za duza cene tego czyszczenia to mam zamiar samemu go czyscic, wiec czy jak go wymontuje u mechanika to bede mogl jezdzic autem calkiem bez niego? Bo jak jest zimny i odlaczony jest to chyba tylko na ciaglym gazie bym mogl. Pozdro wszystkim i Szczęśliwego nowego. |
bodziotx BMW 318 IS M42 Koszalin | 2006-01-03 15:19:15 Tak wiem ze tam jedna srubke tylko styknie tyko chodzi o to ze przewody gumowe sa na nim bardzo mocno zalozonbe i boje sie ze potem nie zaloze ich albo uszkodze gume bo na dworze zimno i gumowe przewody to chyba nie lubia krecenia ich mocno przy minusie. |
bodziotx BMW 318 IS M42 Koszalin | 2006-01-09 14:28:21 Witam. Co sie okazalo. Wyczyscilem silniczek krokowy, zero poprawy obroty nadal faluja. Podlaczylem pod kompa i .. 3 bledy jeden cholerny jakis kod 18 (cos moze byc ze sterownikiem) i 2 nastepne zaskoczenie - błąd sondy lambda. Pojechalem do boscha gdzie mi ta sonde (przypominam zamiennik, odpowiednik boscha) wymieniali i tam zaczeli sprawdzac. po kolei, komp bledy 2 sondy (no i ten 18 ) wzieli sie bezposrednio za sonde sprawdzali napiecei i co.. i kicha sonda umarała (a niby taka nowa) wyglada na to ze to szajs byl. Pytalem sie ziomow to mowia ze falowanie moze byc wlasnie od sondy. Wiec wysylam sonde z reklamacja do sklepu gdzie kupilem (wysylkowo) mam nadziej ze problemow robic nie beda. Tera jezdze bez sondy (falowanie ciagle jest, znajac moje szczescie to bedzie nadal jak nowa sonde wloze ) Tylko nadal jest taki motyw ze jak na cieplym silniku odlacze krokowca to broty sie troche uspokajaja. A teraz co z sonda. Jeden mechanik z boscha powiedzial mi ze jak wloze nawet oryginalna uniwersalna boscha to moze byc to samo bo bmw nie lubia uniwersalnych, natomiast kierownik serwisu mowi ze pelno uniwersalnych sprzedali do bmw i tylko raz kolesiowi przepalaly sie sondy ale kolo mial 2,5 litra. Wiec mowie ze przy 1.8 na 99% tak nie powinno byc. Tera to cholera wiem co zrobic? Mam nadzije ze dostane z wysylkowego zwrot kasy i wtedy kupie uniwersalna boscha na miejscu i bede mial gwarancje i wsio.
Poza tym (wiem że dużo pisze i nie chce się czytać ) zauważyłem na gumie międzu przepływką i kolektorem pęknięcie przy zacisku. Może na to wpływa. W moim profilu mam zdjęcie tej gumy, pliz powiedzcie czy to może być przyczyna bolączek?
[ wiadomość edytowana przez: bodziotx dnia 2006-01-09 14:57:04 ] ![]() [ wiadomość edytowana przez: bodziotx dnia 2006-01-13 19:52:25 ] |
Milas (S) BMW Master (Moderator) E30,M40;;E34,M50 Będzin | 2007-07-07 17:12:32 Cieszę się, że poprowadziłem w dobrym kierunku. Osobiscie rady dla mechanika zostawił bym na koniec lub jeśli widzę, że człowiek pół samochdu chce rozebrać, bo z reguły zgodzi się na sugestie nawet jeśli zrobienie czegoś jest niepotrzebne, w kocu z tego ma kasę(to oczywiście teoria bo obcym nie pozwalam dotykać mojego auta ). Może w twoim przypadku wystarczyła tylko wymiana świec????????? No raczej nie bo wtedy obroty schodziły by w dół a nie rosły do 1,5 tyś.
Coś nie wierzę, że jesteś blondynką, jak na blondynkę jesteś zbyt konkretna i rzeczowa. Gdyby wszyscy potrafili podsumować swój problem na forum. Większość dużo pisze kiedy szuka pomocy, gdy znajdą rozwiazanie nie stać ich na to zeby podzielić się wiedzą z innymi. Plus dla Ciebie. Napisz jaki jest kolor twojej bejki, często bywam w Krakowie, to się będę rozglądał
Pozdrawiam |
monna BMW Member BMW 325i Coupe krakow | 2007-07-08 11:29:45
Witaj
No cóż...nie da się ukryć, że jestem blondynką...
Kurcze, mam nadzieje że Cię tym nie rozczarowałam Milas
A może kolor włosów po prostu nie ma tu żadnego znaczenia....?
Co do mojej rzeczowości i konkretnego podejścia, zwłaszcza w takich "męskich " tematach- to przyznaję, że staram się zrozumieć problemy mojego auta, jeśli takowe występują, a nie tylko czerpać przyjemność z jazdy. I tak na prawdę, to wiedza, świadomość tego "co w trawie piszczy" sprawia mi ogromną frajdę.
Pzdr. |