[126] wał o większym wykorbieniu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanko jesli ktos Wie jakie sa ceny wałów o wiekszym wykorbieniu(stalowy i kuty) i jakie sa wykorbienia z jakimi sie spotkaliscie...

[ wiadomość edytowana przez: lukaszc dnia 2007-07-10 11:11:07 ]
[ powód edycji: tytułowanie watków ]
  
 
Z tego co wiem to stalowych wałów nie ma, są żeliwne a dokładniej "lano-kute", ale może sie myle, co do cen to nie orientuje sie, bo najpierw trzeba by było zdobyć wał, który jest jeszcze nie obrobiony, a następnie oddać go szlifierzowi żeby obrobił czopy, ale z goświadczenia wiem że ciężej zdobyć wał niż później go obrobić.
  
 
76mm wiem ze takie robił kałuża
78mm napewno robił swiatek bo sam taki miałem,a ceny no cóż kosmiczne swój sprzedałem za 1,5tyś zł(stalowy),mitrok kiedyś na forum sprzedał za ok 500zł,ostatnoi mi sie obiło o uszy ze kałuża zrobił taki wał dla jednego zawodnika który bedzie jedzdził w rwd w przyszłym sezonie,a i wiem ze jeden znany driver kaszlakowy też taki ma....
  
 
Cytat:
2006-12-27 18:56:47, ISO-lator pisze:
Z tego co wiem to stalowych wałów nie ma, są żeliwne a dokładniej "lano-kute"



były panie kolego,dokładnie ze stali węglowej,swiatek takie robił,ponoć nie do urwania
  
 
A nie lepiej zapodac wal o mniejszym wykorbieniu i wieksze toloki np 85 mm wtedy teoretycznie motor powinien lepiej krecic.
  
 
Cytat:
2006-12-27 19:50:58, cichy_b0b pisze:
A nie lepiej zapodac wal o mniejszym wykorbieniu i wieksze toloki np 85 mm wtedy teoretycznie motor powinien lepiej krecic.


Pewnie ze lepiej dac wieksze tloki, ale lepiej odrazu z walem o wiekszym wykorbieniu
  
 
W takim razie sory, moja pomyłka, tylko czy powiększanie skoku tłoka to pójście w odpowiednią stronę, powiększa się pojemność, ale silnik robi sie coraz bardziej dołowy, chociaż jest to w jakimś stopniu to przezwyciężenia.
  
 
Jezdziłem na wale o skoku 78 mm i najwieksze problemy to cylindry i wyważenie ale przyrost Nm konkretny lecz bez odpowiedniej głowicy i gażnika nie ma sensu ale ja juz wole 650 na duzych zaworach i odpowiednim ganźniku
  
 
dzieki chopy. Generalnie chodzilo mi o ceny wałow i wykorbienia a ku woli scislosci Swiatek oferuje zeliwne i stalowe ten drugi ciezszy ale wytrzymalszy...
  
 
ja mialem swego czasu kaluzy 73,8mm...dalem za niego 350zł...sprzedalem za...tajemnica handlowa

teraz mam ten od mitroka..i ma wybite 74mm...dalem wlasnie te ok 500zł

i na razie nie sprzedaje...pozatym i tak juz jest na niego zaklepany kupiec
  
 
jezeli ktos jest chetny to mam kolege ktory pracuje u pana swiatka ma on 2 waly na sprzedaz jeden zeliwny za 300zl a drugi stalowy za okolo 500zl oby dwa pochodza od pracodawcy jezeli ktos chce to zapraszam na gg
P.S
nowy stalow wal kosztowal przeszlo 2 tys jezeli mnie pamiec nie myli to 2,5tys ale tego pewien juz nie jestem niestety swiatek w maluchy sie juz nie bawi a co za tym idzie walow tez nie robi

[ wiadomość edytowana przez: spruchberyl dnia 2006-12-28 15:07:00 ]
  
 
witam,
nasz forumowy kolega ma do sprzedania wal wiekszym wykorbieniu. podobno warto zalozyc do tego od razu wieksze cylindry i tloki zeby jeszcze bardziej zwiekszyc pojemnosc silnika.
chcialem sie dowiedziec skad takie tloki i cylindry wziac. z Jakimi to kosztami sie wiaze i jakie przerobki trzeba jeszcze zrobic? jak to sie zachowuje po zlozeniu?
mam dosyc mocno splanowana glowice. mam frezy w tlokach, ale czy tloki sie nie spotkaja z zaworami bo glowa jest splanowana o okolo 8 mm.
dzieki za odpowiedzi. Pozdr
  
 
gdzie to jezdzi przy takim planie? jakiej glebokosci sa frezy? jaki walek?
  
 
a jakie cylindry do tego zakładacie ???
  
 
co do cylindrow tojest wlasnie pytanie do Was. Jakie tloki i cylindry zalozyc do takiego walu?

frezy nie pamietam jakiej sa glebokosci a walek to 555. Jezdzi w kajtkach wlasciwie tylko i wylacznie
  
 
troche duzy ten plan, jakie masz sprezanie? uwazaj z glebokoscia frezow bo z tego co mierzylem denko tloka ma 8mm glebokosci i mozna sobie przefrezowac je na wylot
  
 
sprezania niestety nigdy nie mierzylem. Natomiast frezy sa standartowe tak jak w RC.
jednakowoz chcialem sie dowiedziec ile by kosztowalo zalozenie takiego walu zeby to mialo rece i nogi razem z jakimis sensownymi tlokami i jakie jeszcze przerobki trzeba zastosowac.
  
 
podłączam się pod temat, macie może rysnuek jak dokładnie zrobić wyfrezowania w tłokach ?

I powtarzam się juz , jakie cylindry bo seryjnych raczej nie stosujecie...
  
 
do frezow musisz miec zawory zrobione bo inaczej ich nie zrobisz. bierzesz stare zawory i nacinasz katowka robiac na nich ostrza. co do kosztow takiego zestawu to nie wiem, nie robilem
  
 
a kur#$ ale wynalazek , a o frezach nie słyszałeś ?