MotoNews.pl
  

Jak założyć siłowniki (centralny zamek)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Sory ale jestem nowy i nie orientuje się czy był juz ten temat czy nie i czy jest gdzies konkretny do tego opis ze zdjęciami. SORY jesli ponowiłem temat ale grzebe juz ze 2h i żadnych konkretów nie wygrzebałem, sprecyzuje co mnie interesuje.
1. czy zwykłe siłowniki tzn uniwersalne można załozyć?
2. jeśli tak to od czego zacząć?
3. czy te blaszki co to je na allegro oferują są konieczne?
4. czytałem też ze z centralką do pilota jest problem z jakimiś + -
5. czy ma ktoś może albo czy był już opis jak to po kolei robić, czy są zdjęcia, czytałem u nas ze gdzies są ale nie mogłem znaleźć.
6. mam escort 94 kombi
7. pomożecie ??
  
 
W pierwszych słowach powiem tak:
W poprzednim essie instalowałem zamek centralny i też badałem jak założyć siłowniki uniwersalne.
Generalnie da się, ale trzeba mocno porzeźbić. Jeśli jesteś rzeźbiarzem, to przekop forum, bo jest gdzieś fotorelacja z tego jak to zrobić.
Ale dam Ci radę - najlepiej moim zdaniem jest kupić używaną całą instalację - np. od kogoś z klubowiczy i zainstalować sobie po łatwości. Ale przynajmniej będziesz mieć pewność, że Ci wszystko zadziała i będzie działać długo i szczęśliwie.

Jak już do tego będziesz się zabierał, to sprawdź najpierw, czy masz przystosowaną skrzynkę bezpieczników do zamka centralnego. Powinna mieć dodatkowy slot na złączkę instalacji.

No i... powodzenia.
  
 
Na forum było, wszystko opisane ze zdjeciami. Ale powiem Ci ze:
Ad1. Można załozyc uniersalne siłowniki.
Ad2. Blaszki są konieczne,bo siłowniki montujesz w kasecie zamka.
Ad3. Zacząc najlepiej jest od przeprowadzenia kabli.
Ad4. To czytałeś o centralce oryginalnej, jeżeli masz uniwersalną i do tego jeszcze uniwerslany alarm nie ma zadnych problemów
Ad5. Jak już pisałem
Ad6. No i... jeżeli chciałeś zapytać czy podejdzie to tak
Ad7. Pomożemy Ja jeste świezo po takim zabiegu to wal śmiało GG:513644
i od siebie powiem Ci ze jak masz kase to kupuj oryginały. Pozdrawiam

Rzezbienia troche jest ale teraz jak juz wiem jak to zrobic to dosłownie 2 dni i wszystko jest zrobione. Te blaszki na allegro sa cholernie drogie ale ja je sam zrobiłem, i pasuja idealnie. Zdjecia mam także wal śmiało, jestem w trakcie zakładania szyb także fotorelacje musza poczekac.



[ wiadomość edytowana przez: Lukas_power dnia 2007-07-10 18:53:15 ]
  
 
ja posiadam silowniki uniwersalne nic sie nie psuje nic nie trzebabylo rzezbic blaszek z alledrogo nie mialem ale :

u mnie centrala otwiera sie z pilota od alarmu a kluczyk otwiera tylko jedne drzwi. Tak samo zamkniecie klamki od srodka nie spowoduje zamkniecia calego systemu. Jest to gorsze rozwiazanie od tego co oferuje org. zamek centralny.

Jesli zdecydujesz sie na zamek centralny org to wiedz ze byly dwa typy zamkow (przystosowane do centralnego i nie) Ja w moim mialem zmieniony jeden zamek i mialem w tych drzwiach zamek z forda gdzie byl org centralny a w pozostalych 3 mialem zamki nie przystosowane do org. ukladu centralnego. Jesli masz te przystosowane do org centralki ale np ktos ja wyjal to bedzie duzy problem z podlaczeniem uniwersalnego. Czy w druga strone jest tak samo nie wiem?
  
 
Dzieje sie tak bo masz jednego Mastera i dlatego zamyka Ci tylko z jednych drzwi. Ja mam 2 Mastery i 2 Slavy i wszystko jest ok. Zamyka i otwiera z obydwu stron także od środka.

[ wiadomość edytowana przez: Lukas_power dnia 2007-07-10 18:57:13 ]
  
 
w przypadku mojej instalacji wyglada to troszke gorzej bo wychodzi jakbym wogole nie mial mastera. W lublinie tylko jedna osoba chciala podjac sie montazu centralki uniwersalnej z alarmem ze wzgledu na te chole@!#$ne klamki zamiast zwyklych rygielkow. Nie mialem wiekszego wyjscia bo od miesiaca na szrotach i alledrogo nie bylo uniwersalnego zestawu. Zakladalem alarm i montaz centralnego wliczony byl w koszt. Tak wiec wzialem to co bylo. Ogolnie jestem bardzo zadowolony bo wszystko chodzi cichutko a nie jak niektore uniwersalne ze slychac na drugim koncu ulicy jak sie zamek domyka (tak mialem w poprzednim autku), no ale org pewnie bylby lepszym
  
 
Różnica pomiędzy Uniwersalnymi a Orginałami jest taka:
O sterowany jest minusem, U plusem
O pasuje bez dodatkowych blaszek, U-trzeba dostosować
O działa na zasadzie silnika elektrycznego z przekładnią slimakową, U-na zasadzie elektromagnesu
O kosztuje 30-50pln, U-10-25
O potrzebuje 1-2 sekundy, U-dużo mniej

Mastery i Slave są zarówno w orginałach, jak i uniwersalach. Na allegro są także gotowe zestawy z blaszkami do montażu bez przeróbek uniwersali.
Mówię oczywiście o zwykłym centralu bez podwójnego ryglowania.
Wadą orginałów jest ich zawodność (często wyrabiają się blaszki ślizgowe) oraz wg mnie mała siła uciągu (zwłaszcza ciężko w zimie).
  
 
Całe dostosowanie uniwersali to dorobienie 4 blaszek do mocowania zamka i 4 blaszek do przymocowania głowki zamka do sprezyny + 4 sróby i przykrecenie tego do kasety zamka. Na allegro krzyczą sobie za te blaszki kosmiczną cene,a wystarczy troche dobrych chęci

[ wiadomość edytowana przez: Lukas_power dnia 2007-07-11 10:47:19 ]
  
 
Cytat:
2007-07-11 10:46:08, Lukas_power pisze:
Całe dostosowanie uniwersali to dorobienie 4 blaszek do mocowania zamka i 4 blaszek do przymocowania głowki zamka do sprezyny + 4 sróby i przykrecenie tego do kasety zamka. Na allegro krzyczą sobie za te blaszki kosmiczną cene,a wystarczy troche dobrych chęci [ wiadomość edytowana przez: Lukas_power dnia 2007-07-11 10:47:19 ]


popieram
...ale trzeba jeszcze mieć narzedzia i blaszkę i trochę garażu i spasować to razem...
  
 
Cytat:
...ale trzeba jeszcze mieć narzedzia i blaszkę i trochę garażu i spasować to razem...


ja tez popieram akurat blaszke skołowałem taką aluminiową jakies 2mm grubą,a ciąłem to wyrzynarka z brzeszczotem do aluminium, niestety gilotyny nie posiadam. Do wymiarów blaszek sam doszedłem także jakby ktoś kiedyś, to prosze śmiało pytać pasują idealnie.