MotoNews.pl
  

Dalej o Dual Ram i LPG w 2.6i

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Znalazlem takie oto zdjecie w profilu jednego z uzytkownikow:



Jesli sie nie wyswietla, to bedzie tutaj:
Dual Ram

Podczas instalowania gazu, wymontowuje sie czesc oznaczona logiem opla i pojemnoscia silnika (jak to sie nazywa?) i w to miejsce montuje sie zwezke pod postacia albo gumowej rury albo PCV-ki. Praktyczny efekt tego dzialania juz znam - silnik stracil moc.
Jaki jest powod takiej ingerencji w fabryczny system dolotu powietrza przy instalowaniu IG?
  
 
jaki cel niewiem ale ślicznie wygląda ten silniczek
  
 
  
 
A 3.0 24v ładniejsze!!!!!
  
 
pewnie że łądniejszy ale niemożna mieć fszystkiego bo byłaby lipa...

ale swoją drogą 2.0 w omesii wygląda śmiesznie, jakby silnik od kosiarki w polonezie, ale jak go rozkręcić to jakoś jeździ

pzdr Wilku
  
 
Cytat:
2003-12-07 16:13:47, Wilku pisze:
pzdr Wilku





  
 
Cytat:
pewnie że łądniejszy ale niemożna mieć fszystkiego bo byłaby lipa...



Czy ja wiem.... z 3.0 SEJ było mi całkiem miło

Na szczęście po tych 200 rumakach można się przyzwyczaić do 82, a nawet i do 21 (autopsja) :

Pozdro Wilki i inne ssaki! (gady nie pasuje) Namnożyło się tych dzikich sfierzont na forum
  
 
Witam!

Odnośnie tych PCV-łek itp.to Ci powiem ,że jak ktoś nie potrafi gazu założyć to niech sie lepiej za to nie zabiera.Co niektórzy wstawiaja te wynalazki ,żeby zaoszczedzić tego plastiku (troche kosztuje jak na takie tworzywko)przy przysłowiowym "strzale w kolektor".Ale przeciez są zabezpieczenia ,które mogą temu zapobiec.

Przy dobrej instalacji i jej regulacji nie ma powodów do obaw.
Jezeli zdjał ci ten plastik jakiś fachowiec od montazu LPG i Ci go nie oddał to prawdopodobnie go rozwalił. .

Pozdr.

Bast

  
 
Ingerencja jest po to aby bylo mniej powietrza
Coś okolo 17:1 benzynka 14:1. Standard przy instalce gazowej, dziwisz sie ? Ma być taniej a lepiej. Tylko raz ktos napisał że na gazie mu silnik jeździ szybciej, pamiętam gdzieś na okp.
Teraz masz zwykły gaźnikowy silnik, ze 150 (bo tyle chyba miales?) Zostało może 120 lub mniej. I zwykly rozruszniki Cię objedzie.
  
 
IG w mojej babuni to rzecz nabyta ... Jezdze w miare tanio (11 trasa /13 miasto), nie bede przeczyl ze moj portfel sie cieszy. Jesli tak drastyczny spadek mocy jest nie do odzyskania (choc w czesci) to przynajmniej poprawie stan techniczny IG. Dlatego dzieki Wam za opinie i rady. Wrzuce jeszcze fotki silnika i IG, byc moze jest wiecej knotow ktorych ja nie widze.

pzdr.
  
 
Wilku 2,0 powiem ci daje rade hehe ale zamierzam juz wsadzic cos wiekszego aby dopiero jechalo )
Pozdrawiam serdecznie
  
 
A tak wogóle jaki gaz trzeba założyć do dual ram aby on działał?

Jednopunkt czy sekwencję? lub inne?
  
 
Najlepiej sekwencyjny,koszt skromnie liczac razy 6 cylinderkow to oklo 5000 zlociszy. Ja narazie sie wstrzymuje,bo pewnie wkrotce zmienie na B,a na jaki silnik to niewiem,musze na chlodno przekalkulowac 2.0 czy 3.0 MV6 .Troche juz wyroslem z szalenstw,objechalem,kogo mialem objechac. W sumie(wracajac do tematu) to nawet do 2.0 zalecany jest sekwencyjny wtrysk,bo zwykla instalka koliduje troche z elektronika i tez potrafi pozbawic przeplywomierza,wiec w sumie jedno dno,z tego wywnioskowalem,ze na upartego mozna 2.6 tez smialo przerobic na gas,ten tani,ale wymieniac swiece i kable regularnie,a bedzie dobrze,plus full gwizdkow i zabezpieczen,gdzie sie da. Ostatnio rozmawialem z gazownikiem od... instalacji piecykow grzewczych,tak O dziwo,z jego ust padlo pare madrych podpowiedzi w zwiazku z silnikami na LPG. Istnieja takie rzeczy jak zawory zwrotne bezpieczenstwa,czemu tego szanowni gazownicy nie montuja w autkach?Takie ustrojstwo skutecznie zamyka sie przy gwaltownym wzroscie cisnienia,czyli wybuchu,potrzebny mili ulamek sekundy nawet.Sa one stosowane w rozdzielniach gazu i w skomplikowanych systemach grzewczych,gdzie tez latwo o huk,lub zmieszanie sie gazu z powietrzem i polkniecie iskry i bum.Zresztra,moja uwaga,jesli ktos juz demontuje po czesci Dual Ram,pozbawia sie tej plastikowej puszki,to moze wogole przerobic Caly uklad dolotowy na inny prostszy,ktory na pewno zmniejszy moc,ale bedzie alternatywa dla oszczednej jazdy dla tych,ktorzy juz maja te frasobliwe 2.6,lub 3.0,Prosty uklad o mniejszej pojemnosci wewnetrznej i bez jakis tam gumek,pare gwizdkow,a przed przplywomierzem ten patent z zaworem zwrotnym,czy cosik takiego.
  
 
Cytat:
2003-12-07 15:33:06, Wilku pisze:
ale ślicznie wygląda ten silniczek



Etam zaraz slicznie, ten jest ładny :


  
 
Piękny jest cholera jasna, ale zadbany, szkoda, że do mojego zapomnieli dołożyć ze dwa garnuszki do rządka, wyglądałby wtedy jak silnik , ale i tak jeszcze daje radę rozpędzać te kilogramy i tony
  
 
Cytat:
2004-09-11 10:27:20, JanuszGnitecki pisze:
Piękny jest cholera jasna, ale zadbany, szkoda, że do mojego zapomnieli dołożyć ze dwa garnuszki do rządka, wyglądałby wtedy jak silnik , ale i tak jeszcze daje radę rozpędzać te kilogramy i tony



no bo umieszcze zdjęcie swojego silnika...
  
 
mega - twój to pewnie teraz jak psu (nieprzymierzając) jajca (za przeproszeniem) się błyszczy wal fote ... sie bedziesz pitolił... oryginalnego SEJ'a
  
 
ups.

[ wiadomość edytowana przez: PiotrS dnia 2004-09-11 12:31:56 ]
  
 
Będę szybszy

Ten jest moj.


Ten jest jeszcze lepszy


A ten jest jeszcze lepsiejszy .


No a ten to już poezja i marzenie zarazem .


Może kiedyś???
  
 
Hmmm 4 zero 24 ventyle , już nic nie mówię .
Czy ktoś nie potrzebuje nerki albo coś innego ???