Dziwne przypadki

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, jakoz ze jest to moj pierwszy post na tym forum, prosze o wyrozumialosc Szukalem podobnych problemow, jednak nie moglem nic znalezc, byc moze po prostu sie nie doszperalem
Posiadam od 2 lat Essiego Zetec 1.6 z 96, ktorego katuje (pierwszy samochod) a ten rewanzuje sie drenujac moj skromny portfel. Jednak zlego slowa o nim nie moge powiedziec, lubie go i basta, chociazby to uczucie mialoby byc tylko jednostronne

1. Problem
Przy zimnym silniku i wejscie powyzej 2000 obrotow konczy się czkawka (szarpaniem), dopiero po rozgrzaniu go (powyzej poczatkowego bialego pola) problem znika i samochód zachowuje się normalnie. Co to moze byc?
Koles z ABC Focus twierdzi, ze moze to byc wina kompa - jakis blad diagnostyczny - jednak wybitnie nie chce mi sie w to wierzyc.

2. Problem
Pojawil mi tez ostatnio dziwny dzwiek przy wciskaniu sprzegla, dosc glosny pisk (trudno to okreslic - cos miedzy metalicznym zgrzytem a piskiem i w zaleznosci od warunkow pogodowych (jakkolwiek by to smiesznie brzmialo) pojawia sie czesciej (czytaj notorycznie) badz rzadko (im bardziej wilgotnie tym rzadziej wystepuje).
Niby nic ale cholernie mnie irytuje ten odglosc i kompletnie nie mam pojecia co to jest. Sprzeglo jest w miare nowe, zrobilem na nim z jakies 7000.

Bede wdzieczny z jakiekolwiek wskazowki.
  
 
dławi sie na zimnym hmmm a swiece i filtr powietrza patrzyłes kolego a co do pyt nr2 to moze łożysko czy robiłeś całe sprzeglo a smaroawłęś pdął wd40??? znaczy sie zawiasy na których sie porusza
  
 
Cytat:
2007-07-19 00:57:27, piotrek_87 pisze:
dławi sie na zimnym hmmm a swiece i filtr powietrza patrzyłes kolego



filtr powietrza ma dopiero co zmieniony, może zrobiłem na nim z 3000.
świece mają około 10 - 12 tys.

Cytat:
a co do pyt nr2 to moze łożysko czy robiłeś całe sprzeglo a smaroawłęś pdął wd40??? znaczy sie zawiasy na których sie porusza



Hmmm... dźwięk jest bardziej na zewnątrz niż wewnątrz [test otwartych okien] ale faktycznie może czas sięgnąć po ten specyfik
  
 
co do czkawki sprawdz cala rurke od filtra powietrza az do silnika czy ktoras z "obejm" sie nie poluzowala. Jakby sie tak stalo - co bylo u mnie to wlasnie taki obiaw bys mial. Pytanie 2 masz gaz? Jak tak to sprawdz czy nie masz dolotu powietrza przesunietego do wnetrza komory, ja tak mam i ciagle ociera mi on o ta "lape" ktora napina linke sprzegla i wydaje z siebie skrzypiacy dzwiek. Ale raczej nie jest on metaliczny i nie slychac go podczas jazdy. Pozdrawiam
  
 
Cytat:
Pytanie 2 masz gaz? Jak tak to sprawdz czy nie masz dolotu powietrza przesunietego do wnetrza komory, ja tak mam i ciagle ociera mi on o ta "lape" ktora napina linke sprzegla i wydaje z siebie skrzypiacy dzwiek. Ale raczej nie jest on metaliczny i nie slychac go podczas jazdy. Pozdrawiam



Nie to czysty benzyniak... wiec ta ewentualnosc odpada.
  
 
Ad 1. Czujnik temperatury IMHO. Warto byłoby sprawdzić kody błędu, ale to kosztuje. Natomiast tanim kosztem można sprawdzić sam czujnik. Jest to opisane gdzieś na forum. Wyszukiwarka.

Ad 2. Przyczyn może być parę. Zatarty wieloklin na wałku sprzęgłowym np. Zacząłbym od poproszenia o pomoc drugiej osoby i dokładnie posłuchał skąd się ten niepokojący dźwięk wydobywa. Bo może to tylko jakaś duperela.