MotoNews.pl
  

Małe, a cieszy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chciałem się z Wami podzielic wrażeniami po wymianie paru drobiazgów, ponieważ często pojawia się pytanie jak mało wydac, a uzyskac zauważalny rezultat

Ostatnio przy okazji rutynowego serwisu zachciało mi się wymienic poduszki amortyzatorów (bo od 1995 były nieruszane , a także świece i przewody.

Poduszki to nie była zbyt droga impreza, jedna (oryginał) kosztuje 75pln. Auto po takim zabiegu zyskało całkiem inną charakterystykę, zachowuje się jakby jechało po szynach, w środku zrobiło się zdecydowanie ciszej i jest zauważalnie twardsze, przechodzenie zarkętów z wciśniętym gazem to super przyjemnośc.
Wniosek 1: Warto było zainwestowac w wymianę gum, bo różnica jest bardzo duża

Jak to ktos kiedys powiedział "jeszcze nikt nie zaoszczędził na przewodach i świecach" i to jest prawda!
Do tej pory (pewnie jak większośc) uznawałem tylko NGK. Teraz skusiłem się jednak na wkręcenie DENSO U-groove. I kolejna niespodzianka Auto lepiej przyspiesza już po lekkim muśnięciu gazu, ale nie to jest najważniejsze... spadło spalanie.
Wniosek 2: Warto wydac 40pln co 20kkm.
Wniosek 3: Od tej pory zostaje przy DENSO, choc NGK uważam za świetne.
  
 
Denso jest lepsze od ngk. Jest droższe i lepsze stąd różnica, przynajmniej w motocyklach. Ngk jednak jest dostępniejsze i ma wiecej artykułów.


Ile dałeś za kable denso?

Poduszki wymieniałeś z przodu czy z tyłu czy obie osie?
  
 
Poduszki wymieniłem w obu osiach (częste niestety i błędne jest lekceważenie tylnej osi). Komplet przewodów kosztuje 88pln, a świece 10pln/szt.
Opisuje tylko jak to było w moim przypadku, mam Accenta w zasadzie z początku produkcji i gumy były naprawde stare, może dlatego efekt jest tak bardzo zauważalny (przy wymianie w nowszych rocznikach różnica może byc mniejsza). Domyślam się, że trudno w to uwierzyc, bo sam byłem zaskoczony, ale rożnica jest większa niż po przesiadce z amortyzatorów olejowych na gazowe
Dla osób, które lubią jeździc "ostro" (jak na tą klasę samochodu oczywiście), uważam, że jest to koniecznośc i należy o tym pomyślec na pierwszym miejscu, a dopiero później zastanawiac sie na wyborem amortyzatorów, sprężyn i opon.