MotoNews.pl
  

Olej w silniku

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam wszystkich maniaków bmw! jakie jest wasze zdanie odnosnie oleju w silniku??? w mojej e30 is miałem pólsyntetyk,po częstych wymianach miski olejowej i oleju oczywiscie,zalałem ją mineralnym. miesiąc temu sprowadziłem e36,tez is'a, z uszkodzonym silnikiem. pedały niemcy zrobiły remont silnika nie wymianiając panewek i zle ustawiając rozrząd, dokończyłem z mechanikiem naprawe i silniczek mam jak nówka, zalany CASTROLEM MINERALNYM,mój mechanik mówi ze tylko na takim oleju silniczek dobrze pracuje,wielu ma takie same zdanie,co niektórzy jednak widzą tylko syntetyki w swoich autach...
  
 
są 3 stopnie - klasy oleju:
1. najwyższy i najlepszy jest olej syntetyczny (0W40, 5W50)
2. średni- półsyntetyk (10W40)
3. mineralny- najniższej klasy (15W40)

syntetykiem zalewa sie w fabryce zwykle nowe samochody i to wyzszej klasy niz np. Tico , SC, Panda (ze wzgledu na oszczednosc)
oleje te maja najlepsza jakosc, jesli silnik jest nowy to jak najbardziej. nawetgdy był w fabryce zalany półsyntetykiem to mozna jeszcze przejsc po 1 wymianie (10000km) na syntetyk.

z oleju klasy wyzszej zawsze mozna przejsc na olej klasy nizszej, czyli z syntetyka na półsyntetyk lub na mineralny, natomiast nie na odwrót (wyjatek- wyzej) dlatego ze mineralny olej tworzy specyficzny film olejowy nie mozna nigdy przejsc z niego na półsyntetyk, bo półsyntetyk wypłucze film olejowy mineralny i moze sie okazac ze silnik bedzie miał problemy z cisnieniem oleju , a wiec i odpowiednim smarowaniem (pierscienie uszcz. na tłokach, panewki na wale, hydr. popychacze zaworów itp.) w skrajnych przypadkach moze dojsc do wyciekow oleju na zimmeringach wału i innych uszczelnieniach silnika.

im starszy silnik tym gorszej klasy olej mozna lac- mineralny jest gestszy w pewnym stopniu bardziej uszczelnia zuzyte el. silnika.

wymiana oleju zalecana: mineralny co 8000km,
półsyntetyk co 10000km,
syntetyk co 15000km

mysle ze troche pomogłem


  
 
hehe,wyczerpująca odpowiedz,którą juz znałem. masz bemke?? jaką??? przebieg(cofany)?? olej???
  
 
no to spoko ze znałes
w sumie to oczywistosc, to co napisałem, ale jest wielu nie-mechanikow dla których to była nowosc jak z nimi rozmawiałem
ja mam szczescie miec BMW-318i e30 4d po przebiegu 265000km, jestem w zasadzie 2 włascicielem w Polsce. przebieg nie cofany, jezdze na gestym mineralnym oleju 15W40- Mobil
  
 
Cytat:
2006-12-25 10:34:15, HNT pisze:
jezdze na gestym mineralnym oleju 15W40- Mobil



No i bardzo dobrze robisz. Jaki on tam gęsty?? gęsty on jest bardziej od syntetyka dopiero w duże mrozy jakie mielismy w tamtym roku -20'C brrrrr!!!
Normalnie nie ma różnicy i przynajmniej w bardzo gorące dni nie masz wody zamiast oleju w silniku
  
 
Ehhhh.... Proponuję jednak kolegom rozszerzyć wiedzę o klasach oleju i innych właściwościach.
  
 
Nie ma to jak odróżniać Lepkość od Gęstości......

Ja ostatnio zmieniłem w e36 328 ( 210000 km ) Shella 10W/40 na Mobila 5W/50.

No i który jest bardziej lepki ???

[ wiadomość edytowana przez: Gustaw6666 dnia 2006-12-27 14:22:33 ]
  
 
Cytat:
2006-12-27 14:21:32, Gustaw6666 pisze:
Shell 10W/40- Mobil 5W/50. który jest bardziej lepki ??? [ wiadomość edytowana przez: Gustaw6666 dnia 2006-12-27 14:22:33 ]



Masz cos takiego jak wyszukiwarka, użyj jej.
  
 
Cytat:
2006-12-27 14:44:34, motokoles pisze:
Masz cos takiego jak wyszukiwarka, użyj jej.





to było pytanie na które znam odpowiedź a Ty?
  
 
Witam temat może już dawno nie był odświeżony więc go odświeżam. Nie znam się specjalnie na olejach, więc może mi coś mądrego powiecie. Mam E30 rok 89, zakupiłem ją od pierwszego właściciela w Polsce ale oczywiście auto przywiezione było z Niemiec. Olej jaki był lany do silnika to shel 15 w40. Zauważyłem że jak jest zimny silnik to trochę postukują popychacze w zimie trwa to nawet kilka minut. Przy ostatnich upałach tego objawu nie ma wcale. Wnioskuję że olej jest za gęsty i odpowiedniej płynności nabiera przy wyższej temp. Wobec tego może shel 10 w 40 nie odpowiednim olejem i należy go zmienić. Co o tym myślicie i ewentualnie co polecacie?
  
 
poprzednio podałem sprzeczne informacje, mam zalany olej mineralny Shel 10W40
  
 
posiadam bmw e 39 z silnikiem 2.8l i przebieg 200 tys mam zalany olej castrol magnatec 5w 40 syntetyk olej jaki powiniwn byc zalany zalezy od silnika jego zurzycia itp. gestsze oleje mineralne sa raczej ratunkiem dla silnika o duzym przebiegu ale napewno nie sa lepsze od syntetycznych oleje syntetyczne sa rzadsze i lepiej smaruja i schladzaja silnik a nigdy odwrotnie ja osbiscie polecam oleje castrola lub mobila jak chcesz zrobic autkiem spory przebieg

[ wiadomość edytowana przez: morbidmark dnia 2007-07-18 20:19:33 ]
  
 
miałem 2 lata temu becie z silnikiem m 40 i zalałem 15w40 doznałem szoku zawory waliły mi kilka minut myślałem że mam padniety silnik koleś mi podpowiedział żebym zalał 10w40 i jak reką odjął
  
 
W mojej popychacze trochę stukały na półsyntetyku, zalałem mineralny bez zmian, dodałem cudownego środka, też nie pomogło.
Wróciłem do półsyntetyka było bez zmian. W końcu wymieniłem popychacze i jest dobrze.
Przebieg 230.000.

Przyczyny stukania mogą być różne, ale uważam że najczęściej przyczyną są zużyte(nieszczelne ) popychacze. Dlatego gdy jest ciepło rozpreżają się i są szczelniejsze, stukanie si ę nie pojawia.
Czasem z tego co czytam wnioskuje, że pomaga wymiana oleju tyle, że jedni piszą, że na mineralny inni na syntetyk??????

Moja rada : zostań przy półsyntetyku 10W40, a jak zaczną w zimie długo stukać to wymień popychacze.
Zmiany "gatunku" oleju są niezdrowe dla silnika

A tak przy okazji mam pytanie czy ktoś wie jak można przekonać się, że kupujemy oryginalny olej, a nie fałszywkę.
Przecież takie oszustwo to lepszy biznes niż handel nielegalnym alkoholem, nie wierzę w to że na oleju nie robi się przekrętów .