Hyundai Coupe 2.0 98 rok probemy z sekwencja

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
od roku w Coupecie mam założoną sekwencję, na samym początku, zaraz po montażu leciał reduktor za reduktorem, wkońcu zakład się uporał z problemem. Był tylko jeden mankament, który tolerowałam, dość długo - między 3-4 tys obr. przy odpuszczeniu i dodaniu gazu lub przy redukcji biegu samochód szarpał. Przy przeglądzie o tym powiedziałam i zaczęły się cyrki Kilka wizyt tygodniowo na mapowania itp, skonczyło się na tym, że po 2 tys km musiałam wymienić świece i kable NGK bo miały przepięcia. Były wymiany komputera, wtryksów i nic.
Wkońcu mimo, że szarpanie było jeszcze gorsze, bardziej częste, a na wysokich obrotach gaz przełączał się na benzyne chciałam to olać i poprostu jeździć. Jednak ktoregoś dnia nagle zaczęło się przełączanie mimowolne z gazu na benzyne i odwrotnie, wskaźnik zużycia lpg migał i piszczał... taak reduktor i jego problem powrócił
Zakład go wymienił i miało być ok szkoda tylko, że problem znów powrócił po 300 km...

Nazwy zakładu nie podaję, bo podziwiam ich, że jeszcze na mój widok nie uciekają z pracy ale kurcze po to załozyłam droższą instalację, żeby uniknąć przygód a tu takie rozczarowanie.... może ktoś da mi jakąś radę o co może chodzić??
Miałam jedną sugestię, że to kwestia cewki zaplonowej w Coupecie ale wszyscy mechanicy nie związani z lpg mówią, że czułabym również problemy na benzynie a takich nie ma.

Ratunku!!!
  
 
Trudno powiedzieć co jest przyczyną. Ja miałem w tym autku Bingo i bardzo dobrze się sprawował. Doprowadziłem kilka razy do zamarznięcia reduktora ale nie było z tym problemu. Generalnie to autko bardzo dobrze pracuje na gazie.

Napisz co to za sekwencja? Problemem mogą być kable WN lub ogólnie układ zapłonowy chociaż w moim przypadku dało się jeździć na LPG przy bardzo dużych przebiciach zanim wymieniłem kable.
  
 
Przebiegu samochód ma 148 tys, z czego 18 tys na lpg.
Kable orgynalne Hyundaia i swiece ngk, zmieniałam niedawno.

Nie umiem podać marki instalacji, komputer chyba jest KME, wtryski są żółte Nie dopytywałam zakładu o markę bo im zaufałam.


Układ zapłonowy czyli na co zwrócić uwagę?
  
 
Tak myślałem jeśli cała sekwencja to KME albo klon to nic nowego. Reduktory są zawodne a elektronika słaba, podatna na zakłócenia. Jeśli np. sterownik jest blisko cewek zapłonowych, nie ma dodatkowego uziemienia, połączenia są marnej jakości to instalacja będzie niestabilna. Trafiają się uszkodzone map sensory wtedy przełącza na benzynę.

Może się okazać, że gaziarze zaoszczędzili i dali za mały reduktor (nie KME bo ten napewno obsłuży taki silnik) wtedy mogą wystąpić takie objawy. Ostatnia kwestia to poprawna regulacja instalacji.

Kable wysokiego napięcia mimo, że są nowe mogą mieć przebicie - na benzynie nie będzie jeszcze problemu ale na gazie w przypadku sekwencji KME będzie przełączać na benzynę.

Może podjedź do innego zakładu niech sprawdzą na wszelki wypadek poprawność montażu.

  
 
dziękuje serdecznie za odpowiedź.