Róznica w akumulatorach + jaki akumulator do 1.3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam
wiem ze postów odnośnie akumulatorów jakie gdzie pasuja było wiele ale mam pytanie konkretniejsze.
Otuż mam akumulator 43 Ah 12V 480A z forda escorta 5b rocznik 93 silnik 1.3 i zracji tego ze auto długo stało akumulator trafił szlak...
Teraz trafiła mi sie okazja kupic 4 letni akumulator 50 Ah 12V 250A od alfy romeo 1.8 za 5 dych czy ta róznica w Amperażu to istotna zmiania czy wogóle ten nowy jest lipny i nie zda egzaminu??
i jak dokładnie tłumaczyć oznaczenia na akumulatorze?? bo znajomy powiedział ze powinien pasowac bo to jest jakiś inny przelicznik ale mam wrażenie że zna sie na akumulatorach tak samo jak ja.....

[ wiadomość edytowana przez: krzysiek12q dnia 2007-08-25 21:36:13 ]
  
 
Cytat:
2007-08-25 21:28:17, krzysiek12q pisze:
witam wiem ze postów odnośnie akumulatorów jakie gdzie pasuja było wiele ale mam pytanie konkretniejsze. Otuż mam akumulator 43 Ah 12V 480A z forda escorta 5b rocznik 93 silnik 1.3 i zracji tego ze auto długo stało akumulator trafił szlak... Teraz trafiła mi sie okazja kupic 4 letni akumulator 50 Ah 12V 250A od alfy romeo 1.8 za 5 dych czy ta róznica w Amperażu to istotna zmiania czy wogóle ten nowy jest lipny i nie zda egzaminu?? i jak dokładnie tłumaczyć oznaczenia na akumulatorze?? bo znajomy powiedział ze powinien pasowac bo to jest jakiś inny przelicznik ale mam wrażenie że zna sie na akumulatorach tak samo jak ja..... [ wiadomość edytowana przez: krzysiek12q dnia 2007-08-25 21:36:13 ]


Kolego nie obraż sie ale stwierdzenie "mam okazje kupić 4 letni akumulator'' rozbawiło mnie do łez. Tak wiem dobre fabryczne akumulatory są w stanie wytrzymac dłużej jednak prawda jest taka że większość aku dożywa właśnie 4 góra piątego roku więc wydajesz pieniądze w błoto. Dorzuć pare groszy i kup co kolwiek nowego nawet jakiś tani marki Kager czy co kolwiek wpadnie ci w rękę, a jeśli już koniecznie ma być to uzywany to niech on ma choć rok góra dwa.... o ile wogóle ma to być uzywka.

PS Kup sobie od razu właściwy z płaskimi klemami i nie kombinuj bo nie ma sensu utrudniac sobie życia.
  
 
Ogólnie aku każdy będzie pasował, ale Ah to jego pojemność i dobrze by było żeby tego było jak najwięcej, i żeczywiście nie kupuj tej padaki bo kolo chce się go pozbyć i przy okazji zarobić.
  
 
Jak masz kupic akumulator - to tylko nowy! Choćby zwykły polski (np centra) - tanie i dobre.
  
 
kup sobie centre, albo lepiej exide'a z dopasowanymi klemami - jest tanszy, a z tej samemj fabryki, za to trzyma jak ta lala, ostatnio w rodzinie mielismy 8 letnia centre i dopiero przy porzadnych mrozach zaczely sie drobne problemy... co nie znaczy ze 4 letni aku z alfy da rade przkrecic rozrusznikiem w nadchodzacej zimie... w maluchu varta mi padla po 2 latkach... w cieplym garazu...

co do wypowiedzi kolegi Deaco to niie moge sie zgodzic w 100%, gdyz "jak najwiecej" Ah nie zawsze jest dobre - trzeba myslec o tym ze alternator nie da rady doladowac zbyt duzego aku...
  
 
Szczegolnie przy jezdzie na krotkich odcinkach i z wlaczonymi swiatlami bedziesz musial doladowywac wiekszy akumulator.
Reszta kolegow ma racje iz szkoda wydawac kasy na zlom.
  
 
aku zawsze się nie naładuje do końca po każdym przejeździe, więc to nie ma znaczenia. to jak pojemność koszyka, większy więcej przeniesie i dłużej trzeba do niego ładować, mniejszy wiadomo poterafi mniej.
  
 
zwreóć uwagę gdzie "+" i rodzaj klemy. A nastepnie zerknij na oznaczenie altaernatora. Puisze na min m.in 12V i XXXXX A i taką pojemnoiść wybierz