Sonata 2.0i 8V a Sonata 2.0i 16V

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam po długiej przerwie. Mam pytanie dotyczące możliwości przekładki silnika ewentualnie samej głowicy. Czy głowica z auta wyposażonego w 16 zaworów będzie pasować do silnika w którym początkowo była głowica z 8 zaworami? Co jeszcze trzeba przełożyć w razie czego? Rozrząd napewno będzie inny, ale co ze sterowaniem wtryskami, silnikiem krokowym itp.? Ostatnio zapakowałem rodzinkę + bagaże i ruszyliśmy w plener. Okazało się że w pełnym obciążeniu autko nie radzi sobie tak jak bym chciał. Na pusto jest wystarczająco.
  
 
Bardziej bym sugerował poszukania kompletu 3,0 (silnik, osprzet, skrzynia). Niezbyt wierze zebyś odczół róznice miedzy 8 a 16v poza innym stylem jazdy - 16 jest znacznie mocniejsza ale tylko w pewnym momencie obrotów około 3500-4500 za to ponizej 3,5 moim zdaniem jest bardziej ślamazarna.
Przekłądka głowicy to chyba nie tylko - wsporniki od alternatora, wspomagania, wtryskiwacze, komputer, kompletna głowica z wałkami - blok - nie wiem - chyba nawet tłoki sa inne (ale moge sie w tej kwestji mylić).
Pozdrawiam.
Misio
  
 
wszystko zależy jaką masz wersję tego 2.0 8V,
były takie które miały tylko 95KM

co do elementów silnika to było u nas na forum dawno temu
albo wejdź na stronę mitsubishi i poszukaj w dziale galant,
za dużo pisania, łatwiej tam poszukać
  
 
odpowiadając na pytanie: głowica powinna pasować bo bloki są te same; ale nie warto się w to bawić - zysk bardzo dyskusyjny, pracy i kasy b. dużo.