Przyspieszanie zapłonu w 1.5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy w Espero z silnikiem 1.5 da sie przyspieszyc zaplon w tak prosty sposob jak w 1.8 i 2.0 ? niestety wszystkie informacje jakie znalazlem dotycza tamtych silnikow.
  
 
tak
  
 
Czy efekt jest tez podobny jak w tamtych silnikach ? tzn. lepsza elastycznosc silnika przez przesuniecie maks momentu obrotowego w nizszy zakres ?
  
 
Ja mam przyspieszony zapłon w stosunku do fabrycznych ustawień , ale efektów piorunujacych się nie spodziewaj
Ja po regulacji w ASO przestawiłem tak na oko o około 2-3 mm na obwodzie , obracając aparat w strone kabiny pasażerskiej , troche może lepiej sie wkręca na obroty , ale podobno duzo lepsze efekty sa w 1,8/2,0.
W silniku 1,5 moment zaczyna sie chyba coś powyżej 3200 i tego bez znacznej ingerencji w mechanike silnika nie poprawisz tak , zeby ciagnał od np 2500 obr/min...... niestety taki urok......
  
 
no niestety...ja przyspieszylem na tyle ze przy 100km/h zaczyalo stukać wiec z deka opóźnilem - efektów praktycznie nie widać
  
 
Już dawno zostało udowodnione, że z silnikiem 1.5 nic (poza zworką za kilka groszy) w żaden sposób nie da się zrobić, a tu ciągle nowi tjónerzy się pojawiają.

PS. Aż zacznę myśleć co się da z mojego 2.0 więcej wcisnąć
  
 
moze ktos mi pomoze? jak ustawic zaplon w 1.5 tak zeby byl jak fabrycznie. da sie tak wogole?? jak mniej wiecej pokrecic kopolke do ustawienia fabrycznego?. dzieki
 
 
Piotrek jak to nie da sie nic zrobic??? Znam takiego co wycisnol z naszego poczciwego 1,5 136 kucy bez zadnego turbo wiec nie przesadzaj
  
 
A skoro już jesteśmy w temacie zapłonu to mam pytanie spokrewnione z branżą :

Dwa lata temu po zamontowaniu LPG nie mogłem się nadziwić, że na gazie "nie dzwonią" mi zawory... Ile i na jakim biegu bym nie wcisnął to... przysłowiowa cisza..... [Na benzynie pod obciążeniem - szczekają jak wygłodniałe psy...]

Ale od ok. 2 m-cy daje się słyszeć na gazie stukanie zaworów.....

Zaznaczę, że zapłon na aparacie jest "mniej więcej" fabryczny a przy komputerze od ...dawien dawna, mam zamontowany selektor oktanów.

Czy to jest objaw zużywajżcego się silnika ? czy co jest grane ?
....dynamika ....z tendencją malejącą przebieg 152 000

Jak to jest u Was ?
  
 
sprawdz go - moze sam aparat ci po prostu przetawil - nie doslownie ale wiadomo - częsci sie zuzywają...

A co do ustawiania to najlepiej na sluch pocwiczyć tak samo jak w maluchu - najlepiej na benzynce - ustwiasz sobie zaplonik przekrecajac go dosiebie zeby przyspieszyć dajesz ostro gaz kilka razy i sluchasz czy nie stuka - jak nie slyszysz to znowu i tak mozna nauczyc sie tego dzwicznego odgłosu - jak juz będzie ustawione tak ze przy przegazówie nie tłucze..
Dalej na trasie - 5 bieg i 100- 120 km/h pedal do dechy i sluch - czy wydobywają sie takie tykania spod deski rozdzielczej - slychac to nawet przy wlaczaonym radiu - jak tak jest to lekko 2-3 mm zaplon do tylu i powtórka az do wyzbycia sie tego efektu. Oczywiscie takiego stuku na gazie nie będzie ze wzgl na oktany.

[ wiadomość edytowana przez: rafalko dnia 2007-07-28 15:19:59 ]
  
 
Sprawdzę.
Ale czy jest to możliwe, żeby na przestrzeni 2000 km czyli ok 2 m-cy, tak od razu np:....wypaliło się jakieś gniazdo zaworowe albo ma miejsce inna usterka silnika, że zawory (na LPG) zazęły dzwonić ?
  
 
Możliwe - jeśli masz złą mieszanke - w znaczeniu niestechiometryczną na LPG to można na przestrzeni kilku tys km wypalic gniazda zaworowe...nie twierdze ze jest tak w twoim przypadku - moze po prostu samoregulator luzu sie spierdzielił albo co innego... ciezko powiedziec - trzebaby bylo osłuchac silnik dokladnie...