Schemat grzania Omega A

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Ma może ktoś schemat układu grzania w Omedze A bez klimy? Dokładnie interesuje mnie samo rozwiązanie klapek regulujących ciepło. Coś u mnie się zesrało (już jakiś czas temu, ale w końcu postanowiłem się za to wziąć, bo nadchodzi jesień) i nie mogę dać maksymalnego grzania (dochodzi do jakis 2/3 wysokości), ponieważ coś się blokuje i słychać hałas, stukot. Natomiast przy ustawieniu na zimno i tak lekko grzeje, dopiero jak ręką wezmę i pociągne za dzyndzel do którego jest przyczepiona linka z panelu, to powietrze jest takie jak na zewnatrz, przynajmniej takie sprawia wrażenie

Pytam się o schemat, ponieważ dojście do tego jest na maksa przerąbane. Póki co robię to od góry wyjmując licznik (taka anegdotka jak wyjmiesz licznik, to na kompie pokazuje się F i komp nie jest w stanie policzyć ile km jeszcze przejedziesz ). Niestety całość zasłania mi jakaś gruba rura i jak jeszcze do dzyndzla jestem w stanie sięgnąć i wymacać ze do niego przyczepiona jest druga linka idąca w dół, to już co jest dalej, jest dla mnie zagadką. Mam nadzieję, że od dołu uda mi sie do tego jakoś dostać i to naprawić, bym mógł elegancko sterować ciepłem poprzez panel, a nie rozbierać pół przodu i ustawiać dzyndzel na swoim miejscu

Jak ktoś ma jakieś doświadczenie w tym temacie, to z chęcią wysłucham.
  
 
Z tego co piszesz, wnioskuje, ze cos jest nie tak z linkami,
lub podpietymi do nich suwakami w konsoli centralnej.

Generalnie z tego co pamietam jak rozbierzesz przod konsoli,
czyli wyciagniesz radio i odkrecisz panel przedni to dostep bedzie
w 100% wystarczajacy, zeby wszystko poustawiac.

O ile nie trzeba nic wymieniac.
  
 
panel jest w 100% dobry, dopiero co wsadzilem nowy i wczesniej go sprawdzilem. W nim wszystko chodzi bez problemu od A do Z

Natomiast to ustrojstwo od poziomu grzania co ustawia klapki, to nawet jak reka pcham, to sie blokuje do tego samego momentu, dlatego obstawiam, ze to tam cos sie schrzanilo i nie wiem moze klapki o cos hacza? niestety nie wiem totalnie jak to wyglada, bo to jest na samym koncu komory i dodatkowo schowane za rurami Dlatego schemat bedzie bardzo pomocny.

PS.
Jak masz panel na 3 linki, to niestety wyjecie panelu nie jest takie bezproblemowe, poniewaz blokuje Cie linka od poziomu grzania. Przy wersji z klima masz potencjometr i praktycznie caly panel mozna wyjac i miec wszedzie dostep.
  
 
Wystarczy odpiac linki i nic nie blokuje.

Co do opisanych klapek, to sprawa bardziej skomplikowana,
obawiam sie, ze nie obejdzie sie bez demontazu calego
plastikowego elementu, gdzie jest nagrzewnica
i przejrzenia sie temu. ew. przeczyszczenia.

ale do tego trzeba rwac deske

a to juz lepiej zmienic samochod
  
 
to zycze powodzenia w odpieciu linki do grzania Ciezka z nia sprawa.

Tez sie niestety tego boje, ale w sumie Kuba juz to robil i nie jest tak zle jak mowia, da rade w 1 dzien
  
 
jak mialbym rwac deche, zeby to rozebrac,
to zastanowilbym soe nad zakupem kompelsten klimy i dolozeniem juz w to miejsce wymiennika z wersji z klima
  
 
Mam książkę do omegi w PDF ( była kiedyś na stronie czy na ftp-ie.
Jakiś tam rysunek jest - malo czytelny, ale może pomoże. daj maila to Ci wyslę.

Tak sobie teraz przypomnialem, ze jak walczyłem u siebie( wersja z klimą) to w TIS-ie albo EPC był dobry rysunek. jak nie masz to daj znać. Gdzieś płytki mam - muszę poszukać.

[ wiadomość edytowana przez: Maly_1 dnia 2010-08-26 16:26:11 ]