Kody bledow + gaz

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Na wstepie chcialbym sie przywitac poniewaz to moj pierwszy post na forum. Od miesiaca jestem posiadaczem Omi MV6 98 + gaz (druga generacja). Wiem ze zanim je kupilem autko ok 7 m-cy stalo nie uzywane. Podczas jednej z wizyt u mechanika podlaczylem autko pod komputer i wykazal nastepujace bledy - 59 - Zawor przelaczania rury dolotowej 1 , 38 - Sonda lambda 1 , 31 - Sygnal predkosci obrotowej przy obrotach startowych. Sonda byla martwa i juz ja wymienilem (w cyklu mieszanym spalila na poczatku 16 L gazu) Wymienilem tez swiece olej, filtry. Zostawilem kable ale tez je wymienie poniewaz bylem ustawic gaz w miejscu gdzie byl zakladany (200 km od domu) i w 1/3 drogi powrotnej mialem spory strzal - rozerwalo te kolanka doprowadzajace powietrze bezposrednio do kolektora. Czesci juz mam i we wtorek bede autko naprawial - w te rury musze wstawic dysze gazu. Chcialbym sie dowiedziec czy co oznaczaja te dwa pozostale komunikaty , co sprawdzic , ew wymienic ? Czy ten pierwszy - zwiazany z dolotem, mogl miec wplyw na strzal ?

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
Czy ten pierwszy - zwiazany z dolotem, mogl miec wplyw na strzal ?


Myślę,że nie. Multi ram został chyba celowo unicestwiony (stąd błąd w pamięci) żeby mógł w miarę dobrze jeździć na II gen. Tzn nie zmienia się długość kolektora dolotowego ( a ma do wyboru 4 opcje) i można II gen wystroić.

Tak, tak odważna hipoteza mająca minusy (Etc, może nie działać jak należy, zmniejszenie osiągów na pb.... Zaraz zobaczymy co Koledzy myślą....
  
 
czy to prawda??
kod 19 - czujnik wału korbowego (usterka występuje na zgaszonym i uruchomionym silniku) nic się z autem nie dzieje, zachowuje się poprawnie oprócz nieszczęsnej pomarańczowej kontrolki.
kod 98 - jedna z sond lambda (na mierniku wskazówkowym jedna z sąd nie pokazuje napięcia, a jedna pokazuje zmianę z 0V do 0,8V z częstotliwością co sekundę na obrotach około 2000 )
Moje auto to 2,5V6 1994 Zagazowana 4 gen. KME kody błędów dwucyfrowe