| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Nelson LOB NET MEMBER Omega A&B Wrocław | 2007-07-17 10:41:12 Zobacz czy chodzą Ci obydwa wentylatory elektrycznie. Zazwyczaj jest tak że temp wzrasta ponieważ jest to dodatkowe obciążenie silnika i wentylatory które masz zaraz za atrapą wydmuchują ciepłe powietrze z chłodnicy klimatyzacji wprost na chłodnice płynu chłodzącego. Temperatura powinna się wachać w granicach 92.5 dochodząc do maximum 95. |
nynek10 2,2 DTI Wrocław | 2007-07-17 11:38:29 Działają, to sprawdziłem napewno - wyczytałem na forum,że masa ludzi ma ten problem ale nikt nie podaje rozwiązania więc nurtuje temat dalej :/ |
trakerr DEADSOUL Omega C Caravan Chelmek | 2007-07-17 22:09:37 Moze masz poprostu brudne chlodnice a dodatkowa temp z chlodnicy od klimy podgrzewa chlodnice plynu i dlatego sie grzeje zobacz czy jest przeswit przez chlodnice na wylot |
nynek10 2,2 DTI Wrocław | 2007-07-19 08:45:21 Ok, warto spróbować - wezmę się za to dziś i napisze jaki efekt |
nynek10 2,2 DTI Wrocław | 2007-07-20 08:23:42 Chłodnice umyte, silnik też (wygląda jak nówka) acz kolwiek efekt jest bo grzeja się troszkę wolniej ale jednak dalej |
sewcio LOB MEMBER C2,5TD+0,6Tcoupé Sosnowiec | 2007-07-20 11:56:45 Ja umyłem chłodnice karcherem. Od przodu wsadzałem końcówkę między wiatraki. Zdjąłem też plastikową maskownicę z góry nad chłodnicami (2 x śruba na torx) i włożyłem karcher w lukę między chłodnice klimy, a chłodnicę silnika, wchodzi na styk pionowo. Najpierw wszystko umyłem aktywną pianą, potem odczekałem aż wyżre brud i ustawiłem na duże ciśnienie na spłukiwanie. Efekt murowany i nic się żeberkom chłodnicy nie stanie... Pamiętajcie, żeby poczekać po całym zabiegu jakieś 15-20 min, bo jednak woda dostaje się w niepowołane miejsca i lepiej żeby trochę ściekło i przeschło. Oczywiście przed robieniem silnik też trzeba trochę wystudzić, bo może pęknąć to i owo. Ja użyłem karchera ogólnie dostępnego na stacji benzynowej, na myjce.
nynek10, pamiętaj żeby sprawdzić wentylator IC i jego chłodnicę, bo u mnie, jak u wielu innych wiatrak był zatarty(wymieniłem - dzięki Marios), a chłodnica też zawalona brudem. Chłodnica po wyjęciu też została potraktowana karcherem, zarówno wewnątrz (nalot oleju, u niektórych może być mocno zawalona olejem, to zależy od stanu samochodu), jak i na zewnątrz. Po tych zabiegach już nie wiem co to podwyższona temp., na mieście 85-90, na trasie 85 do 95, jak jechałem 190km/h cały czas na autostradzie. Wcześniej miałem w upały ciągle 95-97 (zupełny brak mocy), a o prędkości 190km/h przez dłuższą chwilę nie było mowy, bo zaraz miałem 100, albo więcej. |
nynek10 2,2 DTI Wrocław | 2007-07-20 12:04:34 Wiatrak intercoolera ????
Co to jest i gdzie go znajdę w aucie??? |
sewcio LOB MEMBER C2,5TD+0,6Tcoupé Sosnowiec | 2007-07-20 12:34:18 TUTAJ jest o tym mnóstwo, ale od razu Ci powiem, że intercooler (IC) jest przed przednim kołem po stronie pasażera (pod zderzakiem i nadkolem). [ wiadomość edytowana przez: sewcio dnia 2007-07-20 12:35:24 ] |
nynek10 2,2 DTI Wrocław | 2007-07-20 13:57:33 Chwilczke właśnie patrzyłem i jest a owszem ale po stronie kierowcy!!!
I wentylatora też nie dostrzegłem |
sewcio LOB MEMBER C2,5TD+0,6Tcoupé Sosnowiec | 2007-07-20 15:17:05 Spójrz jeszcze raz...
Popatrz przez kratkę wlotu powietrza w przednim zderzaku, może dojrzysz śmigło i chłodniczkę za nim. Po stronie kierowcy, to chłodniczka oleju i ona nie ma wentylatora. |
Bartek-Lodz 2xLancia Kappa 3.0 V ... Łódź | 2007-07-30 23:24:16 A ja zabiłem silnik przez klime, w duże upały temeratura szła mi na ponad sto stopni, trzymała troche i włączał się 2 bi3g na wentylatorze chłodnicy - po całym dniu takiej jazdy szlak trafił uszczelniacze i pierścienie ;( Problem pozostał, ale jak nie ma stracznych upałów wszystko jest ok. Pozatym klima dosyć czesto nie chce mi się załączyć bądź też sama się wyłącza, dodam że jest nabita i odczynnika jest pod dostatkiem. |