Temperatura silnika a klimatyzacja...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Odrazu zaznaczam ,że przejrzałem forum ale w sumie nie znalazłem żadnej odpowiedzi.
Wszystko jest ok do póki nie włącze klimy, potem temperatura goni pod czewrwone pole - jesli wyłącze klime po chwili spada.
O co chodzi ???
  
 
Zobacz czy chodzą Ci obydwa wentylatory elektrycznie. Zazwyczaj jest tak że temp wzrasta ponieważ jest to dodatkowe obciążenie silnika i wentylatory które masz zaraz za atrapą wydmuchują ciepłe powietrze z chłodnicy klimatyzacji wprost na chłodnice płynu chłodzącego. Temperatura powinna się wachać w granicach 92.5 dochodząc do maximum 95.
  
 
Działają, to sprawdziłem napewno - wyczytałem na forum,że masa ludzi ma ten problem ale nikt nie podaje rozwiązania więc nurtuje temat dalej :/
  
 
Moze masz poprostu brudne chlodnice a dodatkowa temp z chlodnicy od klimy podgrzewa chlodnice plynu i dlatego sie grzeje zobacz czy jest przeswit przez chlodnice na wylot
  
 
Mam podobny problem.
Dziś droga Poznań-Warszawa Warszawa-Poznań temp. na zewnątrz od 33-36stopni przy włączonej klimie 90km/h wzorowe 92 stopnie / 140km/h - 95 stopni / 190km/h prawie 100 stopni jazda jednostajnie monotonna bez gwałtownych przyspieszeń.
Dodam że chłodnica ma 1.5 roku i termostat też, wisko nowe ma 2 tygodnie, wentylatory klimy raczej w porządku chodzą na 1 i 2 biegu w zależności od temp.tzn 2 gdzieś koło 95 st.Głowica powinna być ok. 40 tyś wstecz wymiana kpl. rozrządu i uszczelki pod głowicą ( koleś z serw bmw twierdził że zalecana jest w tych silnikach wymiana co 150 tyś bez względu na stan uszczelki )
Też nie mam pojęcia co do h..... mam jeszcze wymienić
( może silnik? ) aby było ok.
Jak ktoś ma jakieś pomysły to niech pisze....
  
 
Ja miałem tez problemy z temperaturą zeszłego lata. W czerwcu tego roku wymieniałem chłodnice klimy. Po wyjęciu starej moim oczom ukazał sie zajebisty syf na chłodnicy wody. Wszystko elegancko wyczyściłem i poskładałem. Rezultat: zero problemów z temperaturą (sprawdzane przy 30 paru stopniach).
Także warto zacząć od podstawowych rzeczy.

pozdro
  
 
potwierdzam wypowiedz przedmowcy
mi tez temp plynu przy 34stC na zewnatrz dochodzila do 100
wymylem chlodnice i pomoglo
zrobilem to zwyklym wezem z koncowka , myjke z wysokim cisnieniem troche balem sie na to puszczac , nawet nie rozkrecalem wszystkiego
  
 
Ok, warto spróbować - wezmę się za to dziś i napisze jaki efekt
  
 
Chłodnice umyte, silnik też (wygląda jak nówka) acz kolwiek efekt jest bo grzeja się troszkę wolniej ale jednak dalej
  
 
Ja umyłem chłodnice karcherem. Od przodu wsadzałem końcówkę między wiatraki. Zdjąłem też plastikową maskownicę z góry nad chłodnicami (2 x śruba na torx) i włożyłem karcher w lukę między chłodnice klimy, a chłodnicę silnika, wchodzi na styk pionowo. Najpierw wszystko umyłem aktywną pianą, potem odczekałem aż wyżre brud i ustawiłem na duże ciśnienie na spłukiwanie. Efekt murowany i nic się żeberkom chłodnicy nie stanie... Pamiętajcie, żeby poczekać po całym zabiegu jakieś 15-20 min, bo jednak woda dostaje się w niepowołane miejsca i lepiej żeby trochę ściekło i przeschło. Oczywiście przed robieniem silnik też trzeba trochę wystudzić, bo może pęknąć to i owo. Ja użyłem karchera ogólnie dostępnego na stacji benzynowej, na myjce.
nynek10, pamiętaj żeby sprawdzić wentylator IC i jego chłodnicę, bo u mnie, jak u wielu innych wiatrak był zatarty(wymieniłem - dzięki Marios), a chłodnica też zawalona brudem. Chłodnica po wyjęciu też została potraktowana karcherem, zarówno wewnątrz (nalot oleju, u niektórych może być mocno zawalona olejem, to zależy od stanu samochodu), jak i na zewnątrz.
Po tych zabiegach już nie wiem co to podwyższona temp., na mieście 85-90, na trasie 85 do 95, jak jechałem 190km/h cały czas na autostradzie.
Wcześniej miałem w upały ciągle 95-97 (zupełny brak mocy), a o prędkości 190km/h przez dłuższą chwilę nie było mowy, bo zaraz miałem 100, albo więcej.
  
 
Wiatrak intercoolera ????
Co to jest i gdzie go znajdę w aucie???
  
 
TUTAJ jest o tym mnóstwo, ale od razu Ci powiem, że intercooler (IC) jest przed przednim kołem po stronie pasażera (pod zderzakiem i nadkolem).

[ wiadomość edytowana przez: sewcio dnia 2007-07-20 12:35:24 ]
  
 
Chwilczke właśnie patrzyłem i jest a owszem ale po stronie kierowcy!!!
I wentylatora też nie dostrzegłem
  
 
Spójrz jeszcze raz...
Popatrz przez kratkę wlotu powietrza w przednim zderzaku, może dojrzysz śmigło i chłodniczkę za nim.

Po stronie kierowcy, to chłodniczka oleju i ona nie ma wentylatora.
  
 
No ładnie, a ja ją wypucowałem myśląc że to IC
bez komentarza, w poniedziałek biorę się za ten właściwy.
A tak przy okazji jeśli możecie zajrzyjcie na wtyczkę załączającą wentylatory tą okrągłą ile ma styków ??
  
 
Koledzy, miałem ten sam problem z temperaturą.
Postanowiłem zrobić tak jak zostało to opisane poniżej.
Udałem się do warsztatu z myjnią i poprosiłem o umycie chłodnicy.
Po wyjaśnieniu o co mi chodzi Pan z lekkim usmiechem ( a raczej niedowierzaniem ), umył chłodnicę ale dalej drwiąć powedział, że to nie rozwiąże problemu. Z wielką chęcią po dwóch dniach użytkowania omci z czystą chłodnicą udałem się do niego zakomunikować TO DZIAŁA!, teraz mam piękne 95 stopni i jest cacy!
pozdrawiam
  
 
A ja zabiłem silnik przez klime, w duże upały temeratura szła mi na ponad sto stopni, trzymała troche i włączał się 2 bi3g na wentylatorze chłodnicy - po całym dniu takiej jazdy szlak trafił uszczelniacze i pierścienie ;( Problem pozostał, ale jak nie ma stracznych upałów wszystko jest ok. Pozatym klima dosyć czesto nie chce mi się załączyć bądź też sama się wyłącza, dodam że jest nabita i odczynnika jest pod dostatkiem.