Ciśnienie oleju w DOHC

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam. potrzebuje dane na temat cisnienia oleju w silniku 1.8.
silnik jest po kapitalce , ma przejechane 4 tys i slychac ze panewka dostala w pizde...... Sosina stoi [pod znakiem zapytania teraz...
Jakie ten silnik powinien miec cisnienie oleju mierzone przyrzadem do tego sluzacym
(kolega ma jutro z pracy wziac cos takiego).
Najgorsze jest to ze motor nie byl mocno pilowany ale 3 osoby znajace sie na silnikach slysza ze to gra powoli jakas panewka.Jesli ktos ma dane na temat pomiarow cisniena oleju to prosze o pomoc.
  
 
a ratuje cię książka crafta??
  
 
ratuja mnie dane na temat cisniea oleu mierzonego tskim pryrzadem. zapewne chodzi o bary lub cos w podobie. jesli masz takie dane w ksiazce to wpisz.
  
 
znalazłem cos takiego ale ja nie wiem czy to to
  
 
nie ma co szukac..potrzeban mi nowa pompa oleju to na bank.
dzieki za dane. musze zerwac miche i obejrzec wal no i koniecznie nowe panewy. mam nadzieje ze uda sie go jeszcze uratowac i wal nie dostal po dupie.
jesli ktos w okolicach Warszawy ma nowa pompe w rozsadnej cenie to bylbym zainteresowany
  
 
Bregisz ma / miał nowe pompy , ale cena około 250 a 300 zł
  
 
O wał sie nie martw tez przerabialem podobny temat w swoim 1800 tzn jazda bez smarowania- wal był ok ,panewki do wymiany. W drugim 1800 które kupiłem na złomie(komus skonczyła sie pompa oleju) panewki były tak zatarte ze zaklejone były otwory smarownicze wał na oko tez jest ok ale to na 100 % bede wiedział dopiero po pomiarach. Z pompa oleju to juz gorzej - strasznie deficytowy towar nie mniej do zdobycia juz od 150zł 300zł za pompe to złodziejstwo w biały dzien
  
 
hehe a chociaż dobre dane dałem??
bo ja się trochę słabo odnajduje w tej książce
  
 
prawde mowiac to nie zmierzylem w koncu tego cisnienia bo przyrzad byl zepsuty niestety. ale rozmawialem z paroma madrymi osobami i od razu poradzikly zrywac miche i panewy i nowa pompe nabyc to moze sie go jeszcze uratuje( w koncu sie nie obrocila jeszcze a nie uzywam auta teraz na codzien).
ale te dane ktore tu zamiesciles sa dla mnie konkretne i trafione bo sa tu wszystkie rodzaje pomp jakie byly montowane w tych autach i cisnienie w funtach jakie dawaly. Dzieki
  
 
Panowie sprawa wyglada tak ze przy 500 obrmin ( na ciepłym silniku) zaczyna swiecic cisnienie, olej wymieniony na nowy ( mineralny ), i dalej to samo. Silnik pracuje cichutenko, zadnego stuku puku, mowa o silniku 2.0 z 132 na gazniku... Co sie moze konczyc pompa, panewki, a moze to normalny objaw w tych typach???
  
 
wszystko co wymieniłeś razem lub osobno , poza "ten typ tak ma"
  
 
Dzieki za szybka odpowiedz , tak tez myslałem ale wole zapytac i upewnic sie!!
  
 
500 to jakby maławo wiekszosc silnikow ma problem utrzymac cisnienie przy 500rpm ustaw wolne na 850-900 i wtedy pytaj o cisnienie
  
 
mój trzyma przy 500 ... i potrafił stabilnie pracowac na seryjnych wałkach ...
  
 
u mnie kontrolka ciśnienia oleju gasnie już przy próbie uruchomienia ciepłego silnika nie wiem o czym to może świadczyć
  
 
Wolne mam na 900 i nic nie swieci, ale czasami jak go zmuli na gazie do tych 500 to cisnienie wtedy swieci...
  
 
ja mowie o silnikach ktore nie sa swiezo po remoncie niemniej 1,8PF w VW przy przebiegu licznikowym 320kkm przy 500 trzyma cisnienie ;] mysle ze poki przy normalnych wolnych obrotach masz cisnienie to nie ma co sie specjalnie martwic, chyba ze silnik po "remoncie"
  
 
moj dohc nie jest swierzo po remoncie, daleko mu do idealu a kontrolka gasnie juz przy kreceniu rozrusznikiem, na wolnych potrafi miec mniej niz 500 ( walczy ze zgasniecie) i kontrolka sie nie pali
  
 
duzo zalezy od pompy oleju, a z tym w dohc bywaja problemy. Pompa nie jest w zaden sposob ustalona wzgledem bloku, zdarza sie ze walek (podparty na koncu prze z zebatke napedzajaca) nie jest dokladnie w osi, pompa zlozona zbyt ciasno potrafi sie zacierac, zakup nowej stanowi spory problem... Jest pare patentow na regeneracje jak splanowanie korpusu z zebatkami, splanowanie plytki w pompie (potrafi sie wybic w miejscu wspolpracy z zaworem, i wytrzec przy zebatkach) ale wymaga to sporo precyzji, wyczucia i umiejetnosci...
  
 
Moj ma 150 tys i nie wiem czy kiedy kolwiek cos było przy nim robione, od wymiany do wymiany ( 10 tys ) 1l oleju mu starcza takze jeszcze niejest tak tragicznie... Na zimnym przy kreceniu rozruchem tez gasnie gorzej zciepłym