Czy DF to auto dla mnie?

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
mam 25 lat, posiadam Renault 5 (tak się złożyło) i od roku jeżdżę w KJS. Jeżeli widzieliście czerwoną Renię na jakiejś imprezie (głównie "występuję" w Wielkopolsce, ale np. ostatnio byłem na Magnolii w Szczecinie) to prawie na pewno byłem to ja.
Wbrew pozorom Renia to wcale nie tragiczne auto, ale to nie to, czego chcę. Moim celem jest jakieś RWD. Biorąc pod uwagę fakt, że na BMW E30 318is ani 325 mnie nie stać, zostają Polonez, Lada i właśnie DF.
Mam kilka pytań o DFa. Od razu podkreślam, że celowo zebrałem je w jednym temacie, chodzi o to, żeby były to odpowiedzi w miarę możliwości wyczerpujące, zresztą, co tu ukrywać, szukam Waszej porady, bo to Wy jesteście ekspertami.
No to jedziemy.
Jeszcze coś o mnie. Nie jestem mechanikiem ani blacharzem, zasoby finansowe są minimalne, mam mały garaż z podstawowymi narzędziami i ojca, który miał malucha przez 17 lat, więc na dłubaniu trochę się zna. Nie mam dostępu/nie znam ludzi, którzy potrafią wyspawać z zamkniętymi oczami różowego słonia na dachu i zapakować w weekend sinik 350 Chevroleta pod maskę, i to za dwa piwka (czytaj: nie mam dostępu do pasjonatów-złotych rączek, którzy w dodatku pracują bardziej dla pasji niż dla pieniędzy). W dodatku auto nie będzie hardcorową A-grupą tylko lightową N-ką, czasem jednak muszę kogoś gdzieś zawieźć, itp.

Solidność. Czy seryjny DF wytrzyma sportową jazdę? Auta traktuję z szacunkiem, nie zmuszam ich do rzeczy niemożliwych, generalnie wiem, kiedy się męczą i czego nie lubią (telepatia? nie wiem, ale jakoś to "czuję"), ale nie mają taryfy ulgowej, w końcu KJS to jazda na czas. Chodzi mi to o wytrzymałość karoserii, ale też zawieszenia i mechanizmów. Czy przy DFie trzeba ciągle coś grzebać, czy przejrzenie i regulacja zapewnia spokój na dłuższy czas?